התוכנית של זידאן לעונה הבאה: ריאל מדריד תשנה את השיטה

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

המאמן הצרפתי התייחס לעונה הבאה במסיבת העיתונאים לקראת בילבאו: "אני יודע מה אני רוצה, אדבר עם המועדון", וב"מארקה" בטוחים: סופו של ה-4:3:3, גם מערך של שני חלוצים אפשרי. פוגבה, הזאר ויוביץ' בתמונה

(גודל טקסט)

מאז שחזר לאמן את ריאל מדריד, זינדין זידאן הקפיד לומר בכל מסיבת עיתונאים: "יהיו שינויים". להוציא פליטת פה לגבי פול פוגבה, המאמן לא הסכים לגלות דבר והשאיר את העיתונאים במתח. אתמול (שבת) אמר זידאן  במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד אתלטיק בילבאו (17:15) כי השינויים ישפיעו גם על הסגנון ושיטת המשחק: "רכש? אני יודע מה אני רוצה, אדבר עם המועדון"". ב"מארקה" הספרדי ניסו לנתח כיצד תיראה ריאל מדריד החדשה כשיש לא מעט סימני שאלה.

ללא כריסטיאנו רונאלדו שעזב בקיץ וכנראה גם ללא גארת' בייל, ריאל מדריד צפויה לזנוח את מערך ה-4:3:3 המפורסם שלה. מצד שני, צריך לזכור, שריאל מדריד שיחקה בשני גמרי ליגת האלופות האחרונים שלה במערך היהלום, כשאיסקו משחק מתחת לקארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו. מעבר לשחקני ההתקפה, גם מקומם של טוני קרוס וקאסמירו לא מובטח וייתכן ששלישיית הקישור של ריאל מדריד תופרד.

השחקנים החדשים שצפויים להגיע הם הקשרים אדן הזאר (צ'לסי) ופול פוגבה (מנצ'סטר יונייטד) וכן חלוצה של איינטרכט פרנקפורט, לוקה יוביץ', שלפי הפרסום האחרונים מתקרב לריאל מדריד בצעדי ענק. זאת בנוסף לבלם אדר מיליטאו שנרכש מפורטו וכן רודריגו הברזילאי הצעיר.


הזאר ופוגבה. בתוכניות של זידאן (Gettyimages)

האפשרות הראשונה היא מערך 4:3:3 זהה בו פול פוגבה ישחק בעמדה אחורית אך יבצע חילופי מקומות עם טוני קרוס ולוקה מודריץ', ואדן הזאר ו-ויניסיוס ישחקו בכנפיים כשקארים בנזמה הוא חלוץ החוד, כמו העונה. אפשרות שנייה היא מערך 4:2:3:1 כשפול פוגבה ישחק בעמדה קדמית יותר בה יוכל לבוא לידי ביטוי, כאשר לוקה מודריץ' וטוני קרוס ישחקו מאחוריו. העונה מודריץ', זוכה כדור הזהב, שיחק בעמדה מעט קדמית יותר אך לא תרם מספיק שערים ובישולים.

אופצייה נוספת ומעניינת שצריך לקחת בחשבון היא מערך התקפי יותר של שני חלוצים, עם קארים בנזמה לצד לוקה יוביץ' כששיתוף הפעולה יכול להקל על שניהם. במקרה כזה ריאל מדריד תתבסס על התמיכה הגדולה של המגנים דני קרבחאל ומרסלו, ללא קשרי אגף טבעיים ועם רביעיית קישור חזקה כשגם מקומו של קאסמירו אפשרי. אדן הזאר כמובן יכול לשחק על חשבון אחד מהם. זידאן דורש סגל עמוק כמו בעונת הדאבל 2016/17.

שימו לב שמי שנדחק הצידה בכל המערכים הוא מרקו אסנסיו שקיבל העונה צ'אנס גדול להוביל את הקבוצה כשהמועדון ויתר על רכש גדול בקיץ. הספרדי פתח בהרכב בחלק הראשון של העונה אך עד היום הבקיע שער ליגה בודד. גם מעמדם של קאסמירו, טוני קרוס ואיסקו מוטל בספק. זידאן רוצה להוסיף הרבה מהירות לקבוצה ושריאל מדריד תשחק בצורה ישירה יותר.


הפאזל של זידאן (ספורט1)

ובנושא אחר, ריאל מדריד תארח הערב את אתלטיק בילבאו בסנטיאגו ברנבאו במטרה לשמור על המאזן המושלם של זידאן במגרש הביתי מאז שחזר לקווים. אלופת אירופה היוצאת יודעת שיהיה לה קשה להדביק את אתלטיקו מדריד שפתחה פער שבע נקודות במקום השני, אך היא חייבת לסיים את העונה בכבוד. טוני קרוס חוזר לסגל לאחר שסבל מדלקת בעוד אלברו אודריוסולה שגמר את העונה ייעדר כמו גם הקפטן הפצוע סרחיו ראמוס והקשר ויניסיוס. גארת' בייל שזכה לדקות ספורות בשבוע שעבר, אמור לחזור להרכב.

"האריות" מבילבאו הציגו שיפור נהדר בשבועות האחרונים והעפילו למקום השביעי המוביל למוקדמות הליגה האירופית. בילבאו ניצחה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים, כולל 0:2 על אתלטיקו מדריד, וסיימה פעמיים בתיקו נגד ברצלונה. החלוץ איניאקי וויליאמס רושם את העונה הטובה בקריירה שלו כשכבש כבר 12 שערי ליגה, חמישה מהם בחמשת המחזורים האחרונים.


שחקני ריאל מדריד. מאזן מושלם בברנבאו עם זידאן (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי