צפו בתקציר: ליברפול ניצחה 0:2 בקארדיף ושבה למקום הראשון

ג'ורג'יניו ויינאלדום
ג'ורג'יניו ויינאלדום | Gettyimages

המייטירדס שוב בפסגה הודות לשערים של ויינאלדום ומילנר בפנדל, הדרבי של מנצ'סטר ברביעי בין יונייטד לסיטי עשוי להכריע את גורל העונה. במשחק שנערך במקביל, קריסטל פאלאס הפתיעה 2:3 את ארסנל באמירויות

(גודל טקסט)

אחרי שמנצ'סטר יונייטד הובסה קשות בגודיסון פארק, המחזור ה-35 של הפרמיירליג נמשך הערב (ראשון) והליגה נשארה צמודה ומסובכת: ליברפול לא זכתה לחיים קלים, אבל שבה לפסגה הודות ל-0:2 בוויילס על קארדיף, ובמקביל הסתבכה ארסנל בביתה כשהפסידה 3:2 לקריסטל פאלאס.

קארדיף – ליברפול 2:0
מאבק האליפות בפרמיירליג הגיע לישורת האחרונה ולאחר הניצחון של מנצ'סטר סיטי על טוטנהאם אתמול, הגיע הערב ניצחונה של ליברפול שכעת שוב שבה לפסגה עם יתרון נקודה על הסיטיזנס, שישחקו ביום רביעי באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד ובכך ישלימו את המשחק החסר – כך שאז תיפסק הנדנדה, או שליברפול תשתלט על הפסגה או שתיאלץ לרדוף בשלושת מחזורי סיום העונה ולהתפלל למעידה של גווארדיולה ושחקניו.

ליברפול פתחה בקארדיף בהרכב החזק ביותר שלה והתקשתה במשך קרוב לשעה מול הוולשים שנמצאים מתחת לקו האדום ונותרו במרחק שלוש נקודות מברייטון שבמקום ה-17, אבל הצליחו לפרוץ את הסכר כאשר תרגיל קרן בדקה ה-56 הסתיים בבישול של טרנט אלכסנדר ארנולד לג'ורג'יניו ויינאלדום, שהכניע את ניל אטרידג' הנפלא. בדקה ה-81 נחתמה תוצאת המשחק, כאשר מוחמד סלאח ניצל טעות בהגנה וספק הוכשל ברחבה, ג'יימס מילנר שעלה מהספסל אמר תודה וקבע 0:2 בסיום.


מילנר והנדרסון שוב במקום הראשון (AFP)

הרכבים
קארדיף: ניל אט'רידג', לי פלטייר, שון מוריסון, ברונו מנגה, ג'ו בנט, ארון גונארסון, "וניור הויילט (ג'וש מרפי, 83), ג'ו רולס ליאנדרו באקונה, 79), ויקטור קמארסה, נת'ניאל מנדז-לאינג, עומאר ניאסה (קנת'  זוהורה, 67)

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד (ג'ו גומז, 86), ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, נאבי קייטה (פאביניו 71, ג'יימס מילנר 75), ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו.

מהלך משחק
דקה 23: החמצה ענקית של פירמינו. סלאח מסר למאנה, שבנגיעה הכניס כדור עומק בין שני הבלמים והברזילאי לבדו מול אטרידג' בעט מעל השער.


פירמינו מחמיץ בענק מהזדמנות קורצת (Gettyimages)

דקה 31: כדור רוחב נפלא של אלכסנדר ארנולד מימין, מאנה שם את הרגל והכדור עלה גבוה מעל השער.

דקה 34: הפעם היה זה סלאח שהגיע לאחד על אחד מול השוער הפיליפיני, שסגר היטב את הפינה ומנע מהמצרי שער.


אטרידג' מתסכל את התקפת המייטירדס (AFP)

דקה 44: הזדמנות מסוכנת לקארדיף. לאחר כדור קרן, ניאסה ניצל ערבובייה כדי לסחוט מאליסון הצלה בקצות האצבעות.


דקה 56, 0:1 לליברפול!
תרגיל קרן נהדר של אלכסנדר ארנולד הסתיים בבישול נוסף של המגן, הפעם לויינאלדום שבעט בנגיעה כדור חזק שלא הותיר לאטרידג' סיכוי.


ויינאלדום אחרי השער שהחזיר את ליברפול לפסגה (AFP)

דקה 64: אליסון תפס אוויר בכדור קרן, מוריסון ניצב לבדו מול שער ריק והכדור, למזלה הגדול של ליברפול, פגע לו בגב במקום בראש ויצא החוצה.

דקה 81, 0:2 לליברפול! סלאח ניצל שגיאה של ההגנה וספק הוכשל ברחבה על ידי מוריסון שהחמיץ קודם לכן מול שער ריק, מילנר שעלה מהספסל כבש מהנקודה הלבנה.


סלאח ספק מוכשל ברחבה, מילנר ניצל זאת (Gettyimages)

דקה 90: צ'יפ של פירמינו סידר לסלאח הזדמנות ודאית לשער, אבל ארטרידג' היה במקום והדף לקרן.

ארסנל – קריסטל פאלאס 3:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
התותחנים זכו להזדמנות פז לטפס למקום השלישי אחרי הפסדה של טוטנהאם למנצ'סטר סיטי ובכך לעקוף את היריבה המושבעת. אם לא די בכך, גם היו יכולים לפתוח פער של חמש הפרש ממנצ'סטר יונייטד השישית. אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד, הפסד ביתי מפתיע מאוד לקבוצה של רוי הודג'סון הותיר אותה במקום הרביעי עם 66 נקודות, משמע שצ'לסי תוכל מחר (שני, 22:00) לעקוף אותה אם תנצח את ברנלי.

קריסטל פאלאס הוליכה משער ראשון העונה של כריסטיאן בנטקה בדקה ה-17, אבל גם כאשר מסוט אוזיל השווה מיד עם פתיחת המחצית השנייה היא לא נבהלה ובדקה ה-61 הכוכב שלה ווילפריד זאהה ניצל בחכמה טעות של מוסטפי כדי להשיב אותה ליתרון, ג'יימס מקארתור קבע 1:3 כעבור שמונה דקות ופייר אמריק אובמיאנג רק צימק בדקה ה-77, הפסד שכאמור סיבך את ארסנל, אבל השאיר את קריסטל פאלאס רשמית בפרמיירליג.

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, קארל ג'נקינסון (איינסלי מייטלנד-נילס, 46), לורן קוסיילני, שקודראן מוסטפי, קונסטנטינוס מברופאנוס (אלכס אייוובי, 46), מתאו גונדוזי, מוחמד א-נני (לוקאס טוריירה, 68), סיאד קולאסינאץ', מסוט אוזיל, אלכסנדר לקאזט, פייר אמריק אובמיאנג.

קרסיטל פאלאס: ויסנטה גואיטה, ארון ואן ביסאקה, מרטין קלי, סקוט דן, ג'ואל וורד, שייקו קויאטה, לוקה מיליבוייביץ', ג'יימס מקארתור, ווילפריד זאהה, מקס מאייר (אנדרוס טאונסנד, 80), כריסטיאן בנטקה (ג'ורדן איו, 78).


אובמיאנג. שמר על מקומו בחוד ופתח לצד לקאזט (Gettyimages)

מהלך משחק
דקה 17, 0:1 לקריסטל פאלאס: מי אם לא לוקה מיליבוייביץ' אחראי לשער. הפעם הסרבי לא כבש, אלא הגביה כדור ממצב נייח היישר לראשו של בנטקה, הבלגי מקרוב הכניע בנגיחה את לנו וחגג את שערו הראשון העונה!


הגנת ארסנל מתוסכלת, הבלגי חוגג שער ראשון העונה (Gettyimages)

דקה 47, ארסנל משווה ל-1:1: התותחנים עלו בסערה למחצית השנייה. לקאזט הכניס כדור עומק פנטסטי לאוזיל, שמקרוב מצא את הפינה של גואיטה וקבע שוויון.


לקאזט בבישל גאוני, אך אוזיל רק איזן זמנית (Gettyimages)

דקה 61, פאלאס ביתרון 1:2: בנטקה הוריד עם הראש לזאהה, שניצל שגיאה קשה של מוסטפי כדי לסדר לעצמו אחד על אחד מול לנו ולגלגל לרשת.

דקה 69, 1:3 לקריסטל פאלאס: כדור קרן מימין הסתיים עם כדור שלישי ברשת של לנו. דן הוריד למקארתור, שמקרוב שם את הראש גם כן והצטרף לרשימת הכובשים.


זאהה מאושר, פאלאס היממה את האמירויות (Gettyimages)

דקה 78, ארסנל מצמקת ל-3:2: אובמיאנג במבצע סולו נהדר בעט כדור חד ומדויק לפינה הרחוקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי