צפו בתקציר: טוטנהאם נוצחה בבית החדש, 1:0 ע"י ווסטהאם

שחקני ווסטהאם חוגגים
שחקני ווסטהאם חוגגים | AFP

התרנגולים הציגו יכולת חלשה וספגו שער ראשון והפסד בכורה באצטדיון החדש. אנטוניו (67) נתן לפטישים. וולבס גברה 1:2 על ווטפורד, סאות'המפטון שרדה בליגה בגלל הפסד קרדיף, ברייטון וכיאל חילצו נקודה יקרה

(גודל טקסט)
הפרמיירליג מתקרבת לסיומה, וכך גם ההכרעות על זהות היורדת האחרונה, מאבקי המיקום לאירופה וכמובן דו-קרב האליפות המותח ביותר מזה שנים. אחרי החגיגה של ליברפול ב-0:5 על האדרספילד, טוטנהאם שבמקום השלישי פתחה את משחקי היום (שבת) במסגרת המחזור ה-36 עם הפסד ראשון בבית החדש, 1:0 לווסטהאם.


בחלק העליון-מרכז של הטבלה נערכו שני קרבות מסקרנים, כשוולבס עלתה למקום השביעי על חשבון ווטפורד לאחר שניצחה אותה 1:2, ואברטון טיפסה למקום השמיני בזכות 0:0 עם קריסטל פאלאס. בעונה כזאת, המקום השביעי למעשה צפוי להוביל לאירופה – אם סיטי תזכה בגביע הכרטיס שלה לליגה האירופית יילך למקום השביעי. אם ווטפורד תסיים את העונה שביעית היא תבטיח אירופה בלי קשר, כיוון שהיא תתמודד בגמר הגביע נגד פפ וחבורתו ב-18 במאי.


גם קרבות תחתית חשובים נערכו היום. סאות'המפטון ובורנמות' נפרדו בתיקו 3:3 והמארחת הבטיחה עונה נוספת בליגה בזכות העובדה שקרדיף הפסידה 1:0 לפולהאם שמתחתיה. ברייטון ניצלה זאת חלקית כשסיימה ב-1:1 בבית מול ניוקאסל והגדילה את הפער מהקו האדום לארבע נקודות כשנותרו שש בקופה. בירם כיאל פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-49.


מורה נופל. לא סיפק את הסחורה (AFP)
מורה נופל. לא סיפק את הסחורה (AFP)


טוטנהאם – ווסטהאם 0:1
הדרבי ה"קטן" של לונדון לא סיפק כדורגל ענק, כשבטוטנהאם עדיין מתאוששים מההעפלה הסנסציונית לחצי גמר ליגת האלופות וחושבים יותר על אייאקס ובווסטהאם לא מצליחים לנצח כבר למעלה מחודש. עם לוקאס מורה במקום הארי קיין הפצוע בחוד, היה חסר מחץ בהתקפת התרנגולים למרות שהחזיקו יותר בכדור.


הפטישים, שעלו למחצית השנייה טוב יותר, הצליחו לנצל את העייפות של יריביהם ובדקה ה-67 מיכאל אנטוניו הגיע לכדור רוחב מארנאוטוביץ' ובעט מקרוב פנימה כדי להעלות אותם ל-0:1. למעשה, השער של אנטוניו הוא היסטורי: זה השער הראשון אי פעם לזכות קבוצה אורחת באצטדיון החדש של טוטנהאם.


ווטפורד – וולבס 2:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
שחזור חצי גמר הגביע אמנם לא הביא לנו דרמה כמו שהיתה במשחק ההוא, שנגמר עם 2:3 לווטפורד בזכות שוויון בתוספת הזמן ושער בהארכה, אבל בהחלט סיפק כדורגל איכותי בין שתי קבוצות שרוצות את הכרטיס ההוא למוקדמות הליגה האירופית.


שחקני וולבס חוגגים. מתקרבים לאירופה (Gettyimages)
שחקני וולבס חוגגים. מתקרבים לאירופה (Gettyimages)


וולבס שלטה במשחק, והיתה קרובה לכבוש יותר מפעם אחת בחצי השעה הראשונה. ההזדמנות הכי קרובה שלה הגיעה בדקה ה-39, כשדיוגו ז'וטה דחק כדור מקרוב, אבל יוז הציל ממש מקו השער. שתי דקות עברו, והזאבים סוף סוף עלו ליתרון. ז'וטה הגביה כדור רוחב וראול חימנז נגח פנימה את ה-0:1 של האורחת שקירב אותה למקום השביעי.


ווטפורד לא נבהלה, ועם פתיחת המחצית השנייה החזירה את השליטה במגרש והשיגה שער שוויון מהיר. טעות איומה בהגנה של וולבס איפשרה לכדור להגיע לאנדרה גריי, שבעט מול שער ריק את ה-1:1. זה לקח עוד כמעט 20 דקות, אבל לבסוף רובן נבס שלח כדור עומק יפהפה לתוך הרחבה, אליו הגיע ז'וטה ראשון וסוף סוף רשם שער לזכותו, אחרי החמצה גדולה ובישול.


ברייטון – ניוקאסל 1:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

בעקבות ההפסד של קרדיף, השחפים עם בירם כיאל בהרכב (הוחלף בדקה ה-49) היו זקוקים לניצחון על מנת להבטיח כמעט רשמית את ההישארות בפרמיירליג, אך לניוקאסל היו תוכניות אחרות ואיוסה פרס (18) הימם את הקהל הביתי, אבל ברייטון לא הרימה ידיים ובדקה ה-75 היא חילצה נקודה יקרה מפז לאחר שער של פסקל גרוס שקבע 1:1 בסיום.


כעת, שני מחזורים לסיום העונה, ברייטון רחוקה ארבע נקודות מקרדיף שניצבת מתחת לקו האדום כאשר גם הפרש השערים שלה טוב בהרבה. בשבוע הבא יתארחו השחפים אצל ארסנל ובמחזור הסיום הם יארחו את מנצ'סטר סיטי החזקה. מנגד, קרדיף תפגוש את קריסטל פאלאס ותתארח באולד טראפורד אצל מנצ'סטר יונייטד במשחק האחרון של העונה.


סאות'המפטון – בורנמות' 3:3

המארחת הגיעה למשחק בידיעה שניצחון ישאיר אותה סופית בליגה, ופתחה כמו קבוצה שיודעת זאת. שיין לונג, שבשבוע שעבר כבש את השער המהיר בתולדות הפרמיירליג, שוב היה הראשון לכבוש. הפעם זה לקח לו "רק" 12 דקות, ובבעיטה שטוחה מתוך הרחבה הוא העלה את סאות'המפטון ליתרון.


קאלום ווילסון. בלתי ניתן לעצירה (AFP)
קאלום ווילסון. בלתי ניתן לעצירה (AFP)


בורנמות' הגיבה עם התקפה אחרי התקפה, ולמספר דקות במחצית הראשונה חזרה להיראות כמו הקבוצה שפתחה את העונה נפלא ונאבקה בצמרת. קאלום ווילסון בישלן לדן גוסלינג (20) בסיומה של מתפרצת נהדרת, ואז דחק ריבאונד (32) כדי לתת מהפך לאורחת. אלא שסאות'מהפטון עלתה נחושה מההפסקה, ובדקה ה-55 החזירה את המשחק לשוויון כשג'יימס וורד פראוס בעט מחוץ לרחבה והכניע את בורוץ'.


בדקה ה-67 ואלרי הגביה כדור מצד ימין שעבר מעל כל בלמי בורנמות' והגיע לראשו של מאט טרגט, שנגח פנימה את ה-2:3. סאות'המפטון כבר החלה לחגוג עוד עונה בפרמיירליג, אבל ווילסון לא אמר את המילה האחרונה. הוא הקדים את כל הבלמים בדרך למסירה גדולה מפרייז'ר והשלים צמד (86) במשחק גדול. בסופו של דבר, אגב, המארחת שרדה בליגה הודות להפסד של קרדיף.





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי