טן האח: "ברור שנשחק כדי לנצח. האנגליות אינטנסיביות"

אריק טן האג
אריק טן האג | Gettyimages

באייאקס מריחים גמר ראשון בליגת האלופות מאז 1996. נרס סובל מפציעה קלה אך צפוי לשחק. מרטין יול החמיא לדה יונג:" הוא דומה לקרויף. יהפוך לאחד מחמשת ההולנדים הגדולים". בלינד: "רגע נפלא, ישנתי טוב"

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)
אייאקס אמסטרדם רוצה להמשיך את העונה החלומית שלה והיא נוגעת בגמר ראשון בליגת האלופות מאז 1996. הקבוצה שהדיחה את ריאל מדריד ויובנטוס המשיכה לנצח במשחקי החוץ ומגיעה לגומלין הביתי מול טוטנהאם לאחר ניצחון 0:1 באנגליה משער של דוני ואן דה ביק.



ביום ראשון זכתה הקבוצה בתואר ראשון העונה כשהביסה 0:4 את ווילם בגמר הגביע ההולנדי והניפה לראשונה את התואר מאז 2010. קלאס יאן הונטלאר כבש צמד אך ייפתח מחר על הספסל. למעשה אייאקס היא הקבוצה היחידה לצד ברצלונה שעוד יכולה לזכות העונה בטרבל. בליגה המקומית היא מוליכה על פ.ס.וו איינדהובן בהפרש שערים (10+) כשנותרו שני מחזורים לסיום העונה.


המאמן אריק טן האח אמר: "כשאתה משחק נגד קבוצות מהליגה האנגלית האינטנסיביות היא שונה מאוד, אפילו בהשוואה ליובנטוס וריאל מדריד. במשחק הראשון לא היינו מספיק טובים ואנחנו צריכים להשתפר. השער שכבשנו היה חשוב אבל ברור שנשחק כדי לנצח, זה משחק חדש. נשחק לעיני הקהל שלנו ותהיה אווירה מדהימה. כיף לראות את הכדורגל שלנו, אנחנו משחקים עם אנרגיות".



ואן דה ביק. שער יקר (AFP)


דויד נרס סובל מפציעה קלה אבל באייאקס מאמינים שיוכל להתאמן ולשחק. טן האג הגדיר את מצבו כ"סימן שאלה קטן". פרט לכך אייאקס תגיע עם סגל מלא להוציא את היעדרותו של הבלם הפצוע קארל איטינג שבכל מקרה לא שחקן הרכב. דושאן טאדיץ' יחפש את שערו ה-35 העונה, וירצה לחזור לכבוש בליגת האלופות לאחר שלא עשה זאת מאז ההצגה בסנטיאגו ברנבאו מול ריאל מדריד.
יחד עם המאמן הגיע למסיבת העיתונאים גם דיילי בלינד שחווה עדנה מחודשת במדי הקבוצה. ההולנדי רשם כבר 54 משחקים העונה והשלים 90 דקות בכל 15 משחקיה האחרונים של אייאקס (יחד עם המוקדמות). בלינד אמר: "אנחנו נמצאים ברגע נפלא, המתח הוא בריא, ישנתי טוב בימים האחרונים. אבל שום דבר לא גמור ואנחנו צריכים לשחק כאילו המשחק הראשון לא התקיים ולהפגין אגרסיביות".

הקשר פרנקי דה יונג קיבל מחמאה גדולה ממרטין יול שאימן גם את טוטנהאם וגם את אייאקס בעבר. יול אמר: "דה יונג יהפוך לאחד מחמשת השחקנים ההולנדים הטובים בכל הזמנים. הוא רץ עם הכדור, עוצר ומאז מאיץ שוב, בדיוק כמו יוהאן קרויף".




הסטטיסטיקה מספרת שההולנדים הפסידו בכל ארבעת משחקי הנוק אאוט האחרונים שלהם נגד יריבות אנגליות, והאחרון שבהם היה מול מנצ'סטר יונייטד בשלב 1/32 הליגה האירופית לפני שבע שנים. מנגד, אייאקס עברה בעבר ב-25 מ-27 המשחקים בהם ניצחה במשחק החוץ הראשון. ההולנדים כבשו העונה 165 שערים ויודעים שכל שער נוסף יקרב אותם עוד יותר לגמר הנכסף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי