האזרים נגד מחיטריאן: "בחר לנקוט בעמדה פוליטית"

הנריק מחיטריאן
הנריק מחיטריאן | Gettyimages

שגריר אזרבייג'אן בבריטניה תקף את קשר ארסנל שבהחלטה עם המועדון לא יגיע לגמר הליגה האירופית (רביעי ב-22:00, ספורט1) בבאקו בעקבות חשש לחייו: "ביטחונו האישי והגופני מובטח, אשמח לשנות את החלטתו"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

הנריק מחיטריאן מואשם על ידי טהיר טאגיזייד, שגריר אזרבייג'אן בבריטניה, בלקיחת "עמדת פוליטית" עקב החלטתו לא להגיע לגמר הליגה האירופית שיתקיים בבאקו בשבוע הבא.

לפי הודעת ארסנל, לאחר ששוחח עם ראשי המועדון, החליט הקשר בן ה-30 להימנע מהגעה לגמר הליגה האירופית שיתקיים ב-29 במאי בעקבות סכסוך בין מולדתו לבין המדינה, אלא שהשגריר מצדו טען כי לקשר הארמני היו את כל הביטחונות הדרושים כדי להגיע לגמר עם קבוצתו. כידוע, היה קיים חשש כבד כי ינסו לפגוע בחייו של מחיטריאן לאור הסכסוך בין המדינות, גם למען הוצאת ויזה עבורו נאלצה להתערב אופ"א, אך החלטה הסופית שלא להגיע עם קבוצתו התקבלה לאחר דיונים רבים, כך נמסר מארסנל.

באופ"א טענו שהם עשו את כל הנדרש כדי להבטיח את ביטחונו האישי של השחקן כדי שיוכל להתמודד מול צ'לסי ולהתרכז במשחק והביעו את אכזבתם שהשחקן החליט, למרות הכול, שלא לטוס עם הקבוצה. כעת, שגריר אזרבייג'אן בבריטניה התראיין לתקשורת האנגלית ותקף את הקשר על כך שנקט ב"עמדה פוליטית ולא מקצועית".

עוד הוסיף טאגיזייד: "התגובה שלנו להחלטתו? כנראה שהמילה הנכונה תהיה אכזבה. ברור לנו שזו החלטה שלו ושל משפחתו, אבל אנחנו מאוכזבים ממנה. עשינו את כל מה שביכולתנו כדי להבטיח את ביטחונו של הנריק באזרבייג'ן ואת ביטחונו של כל אחד שיחליט להגיע לבאקו – האוהדים, הצוות המקצועי והשחקנים. האם אני חושב שהוא פשוט נקט עמדה פוליטית? אני חושש שכן".


מחיטריאן. האזרים מנסים לשנות את החלטתו (Gettyimages)

כשנשאל השגריר מדוע לדעתו נהג כך מחיטריאן, הסביר: "בכנות, יש כאן חשש שמה שמחטיריאן עשה לא קשור למוצא האתני שלו או לכל דבר שהוא עושה ככדורגלן מקצוען, אבל יש כאן בעיה. הנריק ביקר באיזור נגורנו–קרבך לפחות פעם אחת והוא לא ביקר במקום באופן מסודר. האנשים האלה שמגיעים לביקור בדרך כלל רשומים ברשימות שחורות באזרבייג'אן, מה שאומר שהם לא יכולים לקבל ויזה למדינה. במקרה של מחיטריאן המקרה הוסדר ולא הייתה כל בעיה, אני גם יכול להגיד שלא היה שום חשש שייפגעו בחייו".

לסיכום ניסה טאגיזייד לשנות את החלטת התותחנים: "אשמח מאוד לדבר עם מחיטריאן, אם יש עדיין סיכוי לשנות את ההחלטה שלו. אם יש איזו דרך להקל על חששותיו וספקותיו, אשמח לעשות זאת. תהיה חגיגה גדולה בבאקו ואני יכול להבטיח שתהיה חוויה נהדרת לכל מי שיגיע". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי