לא רק רונאלדו: הסרייה A היתה מרעננת ומפתיעה. סיכום עונה

אוהדי אטאלנטה
אוהדי אטאלנטה | Gettyimages

אליפות שמינית ברציפות של יובנטוס, נציגה שתופיע בפעם הראשונה בליגת האלופות, פרידה מהגלדיאטור של רומא ומלך שערים אחד בן 36. הליגה האיטלקית סיפקה לנו עונה מרגשת, מותחת ומלאת הפתעות

(גודל טקסט)

המחזור שנערך אמש (ראשון) בליגה האיטלקית היה מהמותחים והדרמטיים ביותר שידעה הסרייה A בשנים האחרונות. הליגה האיטלקית, שסובלת מתדמית שלילית לעומת מתחרותיה הפריימיר ליג, הבונדסליגה והלה ליגה, הוכיחה אתמול שהיא בדרך חזרה לקדמת הבמה.

חובבי הכדורגל האיטלקי היו רוצים לראות את הדרמה שקיבלנו אתמול בקרבות הצמרת גם במאבק על האליפות. יובנטוס הבטיחה לעצמה אליפות שמינית והובילה את הטבלה לאורך כל העונה, ורק הגדילה את הפער מהמקום השני בו נמצאת נאפולי, שבשונה מהעונה הקודמת לא הצליחה להתמודד באמת על הכתר. הקרב האמיתי התרחש מתחת השתיים, ובמרכזו היה הכרטיס הנחשק לליגת האלופות.

העונה הזו תוגדר מצד אחד מאכזבת ומצד שני כמרעננת. לראשונה זה שלוש עונות יש לנו זוכה חדשה בגביע איטליה, וקבוצה קטנה יחסית בדמות אטאלנטה העפילה לראשונה בהיסטוריה למפעל היוקרתי ביבשת. ומלבד הפרידה המרגשת מדניאלה דה רוסי לאחר 16 עונות במדי רומא, קיבלנו בתור מלך שערים חלוץ איטלקי בן 36.

יובנטוס חוגגת אליפות. המקום היחיד בו לא היתה הפתעה (AFP)
יובנטוס חוגגת אליפות. המקום היחיד בו לא היתה הפתעה (AFP)

המאכזבות הגדולות: אינטר ומילאן
המאכזבת העיקרית היא אינטר. אחרי שהעונה השתתפו בליגת האלופות לאחר היעדרות של שש שנים, ועם החתמות מרעננות כמו ראג'ה נאיינגולן סטפן דה פריי ומתאו פוליטאנו, הנראזורי קיוו לעונה טובה יותר מבחינתם. אינטר לא הציגה כדורגל גדול לאורך העונה, היא פספסה את ההעפלה לשמינית הגמר על חודו של גול וניהלה סכסוך מתוקשר עם הכוכב הגדול של הקבוצה בשנים האחרונות, מאורו איקרדי.

מהצד האדום שחור של עיר האופנה, מילאן שידעה שמקום בליגת האלופות יכול להחזיר מעט מן הימים היפים יותר של המועדון האדום שחור, סיימה במקום החמישי המאכזב המוביל לליגה האירופית. בחלקים גדולים מהעונה מילאן שהתה במקום השלישי או הרביעי, ואף הגדילה פער דו ספרתי מהמקום החמישי. אך רצף של הפסדים במחזורים האחרונים הביא את הרוסונרי למצב בו הם היו זקוקים לנס כדי לחזור לצ'מפיונס. מילאן לא השכילה לשמור על היתרון שלה בטופ ארבע גם לאחר שהחתימה שני כישרונות בסכום כולל של 70 מיליון אירו, קשישטוף פיונטק ולואקס פאקטה.


המאכזבות הגדולות של העונה. מילאן ואינטר (gettyimages)

המרעננת הגדולה: אטאלנטה
איזו קבוצה מדהימה זו אטאלנטה. חניכיו של ג'יאן פיירו גספריני הציגו את הכדורגל ההתקפי ביותר בליגה. לקבוצה מברגאמו אין תקציב שמתקרב ולו במעט לתקציב של הגדולות אך היא עדין הנפיקה 77 שערים, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. הכחולים שחורים יכולים לזקוף לעצמם הצלחה גדולה נוספת לאחר שהגיעו לגמר הגביע האיטלקי לראשונה מאז 1996. למרות ההפסד בגמר ללאציו, אטאלנטה גברה בדרך על יובנטוס עם 0:3 משכנע. אטאלנטה סיימה את העונה במקום השלישי שמוביל לליגת האלופות, ואפשר לקוות שאת היכולת החלומית שהקבוצה הציגה בתקופה האחרונה היא תמשיך להציג גם בעונה הבאה.


המרעננת של הליגה. שחקני אטאלנטה חוגגים. (gettyimages)

רונאלדו לא הספיק: יובנטוס
יובנטוס זכתה באליפות שמינית ברציפות. הישג מרשים כלשעצמו, אך ספק אם אוהדי הבינאקונרי יגדירו את העונה הזו כמוצלחת. מסימיליאנו אלגרי קיבל בתחילת העונה את מלך שערי ליגת האלופות בכל הזמנים, כריסטיאנו רונאלדו, כדי לעזור לקבוצה לזכות סוף סוף בגביע עם האוזניים הגדולות. העונה שהחלה כפנטזיה המשיכה כמאכזבת מאוד מבחינתם של האוהדים, והגברת הזקנה הודחה גם מהגביע האיטלקי וגם על ידי אייאקס ברבע גמר ליגת האלופות.

לאורך העונה כולה, מעמדו של פאולו דיבאלה ירד ומשחקים רבים הוא אף פתח על הספסל. דיווחים באיטליה טענו כי השחקן לא בא לידי ביטוי והגעתו של רונאלדו רק פגעה בו. למרות האליפות, בהנהלת יובנטוס הגיעו למסקנה שצריך לרענן את השורות בדמות מאמן הקבוצה, ולאחר שלא הגיעו לסיכומים לקראת העונה הבאה, אלגרי יעזוב את הבינאקונרי לאחר חמש שנים.



לא הספיק לזכייה בליגת האלופות. (gettyimages) 

נשארה במקום: נאפולי
כשקרלו אנצ'לוטי הגיע בקיץ שעבר במקומו של מאוריציו סארי, בנאפולי קיוו כי הכדורגל החיובי ומהנה ימשיך גם העונה. אם בעונה שעברה נאפולי התמודדה עם יובנטוס ראש בראש על למחזורים האחרונים של סיום הליגה, העונה נאפולי הייתה טובה יותר משאר הקבוצות בליגה, אך הכדורגל שלה לא היה דומה לשל סארי, והפער מיובנטוס רק גדל.

יש שיגידו שהנשיא אורליו דה לורנטיס לא מחזק מספיק את הקבוצה, מה שהוביל לירידה בהשוואה לעונה שעברה. בסופו של דבר הנאפוליטאנים הצליחו לסיים במקום השני ולהבטיח עוד עונה בליגת האלופות, אך זו לא עונה שתוגדר כהצלחה.

פרידה מגלדיאטור: רומא
הסיפור הגדול של הג'ילארוסי בעונה הזו הוא ללא ספק עזיבתו של דניאלה דה רוסי לאחר 16 עונות. קפטן הקבוצה מרגיש פגוע מאוד בהתנהלות על סיום דרכו במועדון הכל כך קרוב לליבו. מחאות רבות של אוהדים נצפו ברחובות רומא כלפי עזיבתו של דה רוסי, אך זה לא שינה את ההחלטה הסופית.

הטקס המרגש בסיום המשחק אתמול לא הצליח להשאיר עין אחת יבשה. האולימפיקו, שהיה סולד אאוט כבר מספר שבועות, נפרד מאחד הסמלים הגדולים ביותר שידע המועדון. עזיבתו של דה רוסי משקפת את התנהלותו של ג'יימס פאלוטה, נשיא המועדון, שבשנים האחרונות מוכר את הכישרונות והשחקנים הגדולים של המועדון לכל המרבה במחיר ומשאיר את רומא הרחק מהצמרת האיטלקית. לא בטוח שסבלנותם של האוהדים תחזיק גם בעונה הבאה.


נפרד מהקבוצה לאחר 16 עונות. דניאלה דה רוסי (gettyimages) 

מלך בן 36
ואיך אפשר בלי מילה על פאביו קוואליארלה שסיים את העונה כמלך שערי הליגה. לא רק שהחלוץ האיטלקי לא עשה זאת באחת מהקבוצות הגדולות בליגה, הוא גם עשה את בגיל 36. האיטלקי של סמפדוריה קיבל זימון לנבחרת וסוגר מבחינתו עונה חלומית עם 26 שערים ושמונה בישולים.

לסיכום
הליגה האיטלקית סיפקה לנו האוהדים, משחקים משוגעים, גולים יפים, שערוריות דרמות ולא מעט רגעים בלתי נשכחים. בשנים האחרונות אנו רואים כיצד לאט הליגה האיטלקית עושה צעדים לקראת חזרתה לאחת הליגות הטובות ביותר באירופה שמושכת שחקנים טובים מכל רחבי העולם. עם התנהלות נכונה, המשך הגעת משקיעים ובניית אצטדיונים חדשים (יש לא מעט תכניות בדרך) הליגה הזו תמשיך להיות הליגה שאנו כל כך אוהדים.

אריוודרצ'י, נתראה בעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי