צפו בתקרית: סארי נטש בזעם את האימון המסכם לאחר עימות בין היגוואין ללואיז

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | Gettyimages

יממה לפני גמר הליגה האירופית בין צ'לסי לארסנל בבאקו (רביעי ב-21:30, ספורט1), האיטלקי איבד את העשתונות ובעט בחפצים בדרכו החוצה. קאנטה עדיין בספק. אמרי במסיבת העיתונאים: "לא יודע אם צ'ך יפתח"

קבוצות: צ'לסי ארסנל
(גודל טקסט)

מאוריציו סארי לא מפסיק לספק כותרות ופחות מ-24 שעות לפני גמר הליגה האירופית בין צ'לסי לארסנל (רביעי ב-21:30, שידור ישיר בספורט1), המנג'ר האיטלקי איבד את העשתונות ונטש בזעם את האימון המסכם של הבלוז שנערך באצטדיון בבאקו והיה פתוח לתקשורת.


במהלך האימון נראו הבלם דויד לואיז והחלוץ גונסלאו היגוואין מתעמתים לאחר תיקול אגרסיבי וסארי, הידוע בין היתר בשל תשוקתו ותגובותיו הסוערות, עזב את כר הדשא בעצבים תוך כדי שהוא זורק את הכובע שעל ראשו ובועט בדרכו החוצה בחפצים.


ארסנל וצ'לסי ייאבקו כאמור ראש בראש על הזכייה בליגה האירופית במפגש יוקרתי שייערך לראשונה בבאקו שבאזרבייג'אן לעיני כ-70,000 צופים. התותחנים, שמעולם לא זכו בתואר אירופי, יקוו לעשות היסטוריה ועל הדרך להשיג את הכרטיס הנחשק לליגת האלופות. הבלוז, מנגד, ירצו להשלים זכייה שנייה בשש השנים האחרונות ובאותה נשימה ינסו לקלקל ליריבה העירונית.

 




כמה כיף להיות אוהד כדורגל אנגלי בימים אלה, על אחת כמה וכמה אוהד של קבוצה לונדונית. לראשונה בהיסטוריה של המפעלים האירופיים שלוש קבוצות מעיר אחת, העפילו לגמר. טוטנהאם בגמר ליגת האלופות, ארסנל וצ'לסי בגמר הליגה האירופית – חגיגה גדולה.


מי שיערוך את משחקו האחרון בקריירה הוא שוער ארסנל פטר צ'ך, שיתלה את הכפפות לאחר 20 שנה וכמה סמלי שזה יקרה דווקא מול האקסית המיתולוגית צ'לסי, אליה הוא מועמד לשוב בקרוב בתפקיד המנהל הספורטיבי. מן העבר השני, זו עשויה להיות הופעתו האחרונה של אדן הזאר במדי הבלוז כאשר בחודשים האחרונים דובר רבות על מעבר לריאל מדריד.


במסיבת העיתונאים מנג'ר ארסנל אונאי אמרי נשאל אם צ'ך יפתח גם הפעם, כפי שהיה לאורך העונה בליגה האירופית, על אף שהוא צפוי לשוב לצ'לסי בתפקיד מקצועי: "אני מאוד מכבד אותו, הקריירה שלו הייתה מדהימה – קודם כל כבן אדם, אחר כך כמקצוען. הוא הרוויח ביושר שאסמוך עליו, אבל הוא יכול להיות מחר בהרכב ויכול להיות גם שלא".


 


צ'ך באימון המסכם בבאקו. סיומה של קריירה נהדרת (Gettyimages)


התותחנים נמצאים בתחילתו של עידן חדש. לאחר שארסן ונגר עזב את הקבוצה בתום 22 שנות אימון, ובמשך שנים רבות המאמן הצרפתי לא הצליח לזכות עם המועדון בליגת האלופות או בליגה האירופית. העונה, כשיש מאמן חדש על הקווים בדמות אמרי, האדומים לבנים יכולים לעשות היסטוריה ולזכות בפעם הראשונה בתולדותיהם בגביע אירופי. "מחר יהיו המון אוהדים באנגליה, ברחבי העולם ובאצטדיון שיצפו בקרב בין שני המועדונים הגדולים האלה. אנחנו נשחק בשביל האוהדים שיהיו באצטדיון וגם בשביל אלו שלא הצליחו להגיע", אמר אמרי לקראת המפגש.


עוד הוסיף הספרדי: "המטרה הראשונית הייתה התואר הזה ולאחר מכן השגת מקום בליגת האלופות. אנחנו נלחמנו כל הדרך כדי להגיע למעמד הזה, ועכשיו אנחנו רוצים להראות מה אנו שווים".


מלבד הזכייה בתואר היוקרתי כאמור, אם וכאשר ארסנל תזכה בגביע, היא תעפיל אוטומטית לליגת האלופות. דבר שלא הצליחה לעשות דרך הליגה, כיוון שסיימה את העונה במקום החמישי. אמרי שכבר זכה במפעל שלוש פעמים עם סביליה, מכיר היטב את המפעל הזה, ורוצה לעשות היסטוריה עם המועדון החדש. 

רוצה לזכות בתואר בפעם הרביעית. אונאי אמרי (gettyimages)


מנגד, צ'לסי שכבר הספיקה לזכות בגביע ב-2013, כאשר גברה בגמר על בנפיקה 1:2, תגיע למעמד לאחר שהבטיחה לעצמה מקום בליגת האלופות וסיימה את העונה במקום השלישי. מאמן הבלוז, מאוריציו סארי, שעדין לא זכה בתואר בכל קריירת האימון שלו, קרוב לזכייה ראשונה ולהצטרף למועדון היוקרתי של מאמנים איטלקיים שזכו בתואר אירופי.


בצ'לסי מודאגים ממצבו של קאנטה ועדיין לא יודעים אם הוא ייכלל בסגל. במסיבת העיתונאים שהתקיימה לפני המשחק, התייחס סארי לכשירותו של הקשר הצרפתי: "אנחנו מקווים ומנסים להכשיר אותו למחר ומקווים שאנגולו ירגיש יותר טוב, הסיכוי שהוא ישותף מחר עומד על 50/50". עם זאת, נודע כי לאחר מסיבת העיתונאים, באימון המסכם באצטדיון, קאנטה לא התאמן עם חבריו לפחות בחלק בו הורשו אנשי התקשורת לצפות באימון ונראה משוחח עם הצוות הרפואי, כך שספק גדול אם יוכל להשתלב בסגל.


עוד הוסיף האיטלקי: "עשינו עונה נפלאה. לאחר שנעדרנו מהמפעל בעונה הזו, הבטחנו לעצמנו השתתפות בליגת האלופות בעונה הבאה. מחר נשחק בגמר הליגה האירופית".



האצטדיון בבאקו צפוי להיות מלא ב-70,000 צופים (Gettyimages)


לגבי עתידו אמר סארי: "אני לא יודע לגבי עתידי, אני אצטרך לשקול זאת. אני אוהב את הכדורגל האנגלי ואת השחקנים שלי, אני באמת שמח פה. אך אני אהיה חייב לשקול את עתידי בפרמיירליג".


מלבד המפגש עצמו בין הקבוצות, היסטוריה נוספת תעשה מחר, כאשר הגמר יהיה הראשון בהיסטוריה עם מערכת VAR שהוכיחה את חשיבותה לא מעט פעמים העונה הן בליגות, והן בליגת האלופות. 



לא שקט בצ'לסי לפני הגמר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי