צפו: הזאר להט, צ'לסי זכתה בליגה האירופית לאחר 1:4 על ארסנל

שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי | Gettyimages

ככל הנראה במשחקו האחרון בכחול, הבלגי סחף את הבלוז למחצית שנייה מהסרטים עם צמד (65 פנדל ו-72) ובישול לפדרו (60). ז'ירו כבש ראשון (49), איוובי רק צימק (69) והתותחנים לא יהיו בליגת האלופות

קבוצות: צ'לסי ארסנל
(גודל טקסט)

גמר הליגה האירופית בין צ'לסי לארסנל שהתקיים הערב (רביעי) בבאקו העלה לא מעט ציפיות, ולמרות 45 דקות ראשונות מנומנמות, החצי השני קיים מעל ומעבר כאשר הסתיים בניצחון 1:4 ענק של צ'לסי שהפכה לקבוצה האנגלית הראשונה שזכתה פעמיים במפעל במכונתו החדשה.

כאמור המחצית הראשונה התנהלה בקצב איטי מהרגיל וההזדמנות הגדולה ביותר הייתי של גרניט ג'אקה ששפשף את המשקוף עם בעיטה מרחוק, אך במחצית השנייה נכבשו חמישה שערים תוך 23 דקות.

השער הראשון במשחק הובקע על ידי מלך השערים של הליגה האירופית אולבייה ז'ירו שכבש את האקסית בנגיחה בדקה ה-49 והעלה את מאזנו ל-11 שערים במפעל. כעבור 11 דקות אדן הזאר סיפק בישול נהדר לפדרו שהכפיל את התוצאה. בדקה ה-65  צ'לסי קיבלה פנדל לאחר הכשלה על ז'ירו והזאר קיבל את הכבוד לכבוש את השלישי מהנקודה הלבנה.


האצטדיון הלאומי של באקו (Gettyimages)

ארסנל צימקה ל-1:3 לאחר שער אדיר של איוובי מחוץ לרחבה בדקה ה-69 אך, זה היה הערב של צ'לסי שכבשה את הרביעי לאחר שער נוסף של הבלגי שקיבל כדור רוחב מז'ירו והבטיח תואר ראשון בקריירה למאורציו סארי.

ארסנל המאוכזבת הגדולה קיוותה לזכות בליגה האירופית לראשונה ויותר מכך לחזור לליגת האלופות לאחר גלות של שלוש שנים, אך לצערה הקבוצה לא עמדה בלחץ ואונאי אמרי שעלה לגמר רביעי במפעל רשם הפסד ראשון במעמד הסופי.


אכזבה גדולה בארסנל (Gettyimages)


בעלי צ'לסי רומן אברמוביץ' הגיע לצפות בקבוצתו (Gettyimages)

הרכבים
צ'לסי: קפה אזריבלאגה, ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, אנגולו קאנטה, אנדראס כריסטנסן, אמרסון, ז'ורז'יניו, מאתיה קובאצ'יץ' (רוס בארקלי 76), פדרו (וויליאן 71), אדן הזאר (דוידה זפאקוסטה 89), אוליבייה ז'ירו.

ארסנל: פטר צ'ך, לורן קוסיילני, נאצ'ו מונריאל (מתאו גונדוזי 66), סוקראטיס, סיאד קולשינאץ, גרינט ג'אקה, לוקאס טוריירה, אנסי מייטלנד-נילס, מסוט אוזיל (ג'ו ווילוק 78), פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט.

מאורציו סארי עם אונאי אמרי (Gettyimages)

מהלך המשחק
בדקה התשיעית הגיע המצב הראשון של ארסנל, אנסי מייטלנד-נילס הגביה למרכז הרחבה, קפה הדף לא טוב והכדור הגיע לפייר אמריק אובמיאנג שבעט בוולה ממצב נח, אך הכדור לא פגש את המסגרת. בדקה ה-18 אלכסדר לקאזט פרץ לרחבה והחליק על הדשא לאחר נגיעה קלה של קפה ברגלו, השופט החליט שלא לשרוק לפנדל ושופטי ה-VAR לא יצאו נגד החלטתו.

בדקה ה-28 גרינט ג'אקה ניסה את מזלו עם בעיטה חזקה ב-25 מטרים שפשפה את המשקוף. ההזדמנות הראשונה של צ'לסי הגיעה בדקה ה-29 כאשר הזאר מסר לאמרסון שבעט לגופו של סוקרטיס שבלם לקרן. בדקה ה-34 ארמסון קיבל כדור נוסף מאדן הזאר והברזילאי שיגר כדור חזק למרכז השער שנהדף על ידי פטר צ'ך.


פגש רק את המשקוף. גרינט ג'אקה (Gettyimages)

בדקה ה-39 אוליבייה ז'ירו קיבל הזדמנות נהדרת לעלות את הבלוז ליתרון כאשר בעט בשמאל מקצה הרחבה לפינה הימנית, אבל גם הפעם פטר צ'ך היה במקום.

בדקה ה-49 הגיע שערה הראשון של צ'לסי, כאשר אמרסון שנמצא במשחק מצוין העביר כדור אלכסוני למרכז הרחבה שפגש את מלך שערי הליגה האירופית אוליבייה ז'ירו שהכניע את האקסית בנגיחה עם שערו ה-11 העונה וללא ספק החשוב מבניהם, 0:1 לצ'לסי.  בדקה ה-60 אדן הזאר כדרר באגף השמאלי וסידר בישל נהדר לפרדו שהכפיל את היתרון עם בעטיה שטוחה ברגל שמאל, 0:2 לצ'לסי.

אדן הזאר אולי במשחקו האחרון בצ'לסי מנסה לעבור את לוקאס טוריירה ואנסי מייטלנד-נילס (Gettyimages)

חמש דקות בלבד אחרי השער, צ'לסי קיבלה מתנה נוספת כאשר אנסי מייטלנד-נילס הכשיל ברחבה את אוליבייה ז'ירו. אדן הזאר ניגש לבעיטה ודייק מהנקודה הלבנה עם בעיטה לפינה הימנית. כעבור ארבע דקות אלכס איוובי צימק את התוצאה לארסנל עם בעטיה אדירה מחוץ לרחבה שננעצה לפינה השמאלית של קפה וקבע 3:1, אך הבליץ של צ'לסי המשיך כאשר אדן הזאר השלים צמד בדקה ה-72 לאחר שדחק מקרוב כדור רוחב נהדר של אוליבייה ז'ירו 1:4 לצ'לסי. בדקה ה-81 הזאר מצא את אספיליקואטה ברחבה והספרדי בעט מצד ימין וכמעט כבש את החמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי