בפעם השישית בתולדותיה: ליברפול אלופת אירופה

ליברפול אלופת אירופה
ליברפול אלופת אירופה | Gettyimages

סלאח כבש בפנדל (2) והפך למצרי הראשון שהבקיע בגמר, אוריגי המחליף (87) סידר 0:2 וקלופ הניף תואר ראשון מאז מונה למנ'גר האדומים. הגביע בעל האוזניים הגדולות שב לאנפילד אחרי 14 שנה, קיין לא סייע לתרנגולים

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

ליברפול אלופת אירופה אחרי שגברה הערב (שבת) 0:2 על טטנהאם בגמר ליגת האלופות במדריד. שחקניו של יורגן קלופ הניפו את הגביע בפעם השישית בתולדות המועדון, בעוד קלופ עשה זאת לראשונה. מוחמד סלאח כבש בפנדל כבר בדקה השנייה, דיבוק אוריגי המחליף כבש את השני בדקה ה-87 והגמר הכל-אנגלי באצטדיון וונדה מטרופוליטנו במדריד, נצבע באדום בוהק. לפני שריקת הפתיחה נערכה דקת מחיאות כפיים לזכרו של חוסה אנטוניו רייס, שנהרג הבוקר בתאונת דרכים. 


המשחק נפתח בסערה, עם שריקה לכדור עונשין מ-11 מטרים כבר אחרי 25 שניות, אחרי שסיסוקו נגע בכדור בידו ברחבה. השופט עצר את המשחק וקיבל חיזוק מה-VAR כי אכן היה פנדל. ליברפול שפתחה את המשחק ב-0:1 מהיר, שיחקה באופן זהיר מאוד. טוטנהאם מנגד, לא הצליחה לייצר מצבים והמחצית הראשונה הסתיימה כמעט ללא הזדמנויות משמעותיות. 


25 הדקות הראשונות של המחצית השנייה היו כל כולן של טוטנהאם. ליברפול התרכזה בהגנה, ושלחה מעט שחקנים קדימה, אבל הלבנים החמיצו את המצבים אליהם הם הגיעו. מאוריסיו פוצ'טינו ביצע כמה שינויים התקפיים ודווקא אז יצאה ליברפול לכמה התקפות מסוכנות. המשחק התאזן ובדקה ה-87, אחרי קרן כתוצאה מהרחקה לא טובה של דני רוז, הכדור הגיע אל אוריגי שקבע 0:2. 



שחקני ליברפול. הם עשו זאת בפעם השישית (gettyimages)

 


קלופ על הקווים (gettyimages)



ומנגד, פוצ'טינו (gettyimages)


מהלך המשחק
המשחק נפתח בדקת דומיה לזכרו של חוסה אנטוניו רייס בן ה-35, הכדורגלן שנהרג בסוף השבוע בתאונת דרכים. 25 שניות מהפתיחה, התקפה של ליברפול, הכדור נע בידו של סיסוקו והשופט הורה על הנקודה הלבנה. הוא המתין מעט, וקיבל חיזוק להחלטתו מצוות ה-VAR. מוחמד סלאח בעט חזק למרכז השער ופנימה, 0:1 מהיר ומדהים לליברפול. 



מחאת שחקני טוטנהאם בפני השופט (gettyimages)



שחקני ליברפול חוגגים יתרון מוקדם (gettyimages)


בדקה התשיעית סון נהדף, סיסוקו השתלט על הכדור החוזר ובעט חזק מ-20 מטרים, החוצה. בדקה ה-17 אלכסנדר-ארנולד ירה כדור חזק ושטוח מ-25 מטרים, שחלף ליד קורת שערו של לוריס. סון נשלח בדקה ה-20 לאחד על אחד מול מאטיפ ונהדף. בדקה ה-23, רוברטסון הגביה משמאל, סלאח עלה עם הראש, אבל רוז הקדים אותו והרחיק בתזמון נהדר. בדקה ה-34, דלה עלי נכנס לרחבה ושלח כדור רוחב שנהדף לקרן. רוברטסון פרץ נהדר בדקה ה-38 ובעט חזק מ-20 מטרים, לוריס הדף בקצה אצבעותיו לקרן.


בדקה ה-53, רוברטסון סובב כדור נהדר לעבר השער, לוריס היה במקום והדף. בדקה ה-61, אריקסן השתחרר נהדר ובעט חזק, הכדור נהדף על ידי ההגנה הצפופה של ליברפול. בדקה ה-68, מילנר בעט ברגל שמאל כדור שטוח שטס ליד הקורה ויצא החוצה. סון בפריצה סוחפת בדקה ה-75, בתוך הרחבה, נבלם על ידי ואן דייק לקרן. בדקה ה-80, טריפייר הגביה טוב לרחבה, דלה עלי נגח מעל השער. חלפה עוד דקה, מורה בעט לשער, אליסון ירד נהדר ועצר. בדקה ה-85, כדור חופשי לטוטנהאם, על סף הרחבה, אלכסונית. אריקסון בעט חזק ומדויק, אליסון הדף נפלא. בדקה ה-87, 0:2 לליברפול. קרן מימין, הכדור הגיע אל אוריגי שהניף את רגלו ושלח כדור אדיר שהכניע את לוריס.



אוריגי. נכנס כמחליף וכבש (gettyimages)


הרכבים
טוטנהאם: הוגו לוריס, קיירן טריפייר, טובי אלדרווירלד, יאן ורטונחן, דני רוז, הארי ווינקס (לוקאס מורה, 66), מוסא סיסוקו (אריק דייר, 74), כריסטיאן אריקסן, יונג-מין סון, דלה עלי (פרננדו יורנטה, 81), הארי קיין.



ליברפול:
אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום (ג'יימס מילנר, 62), מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי, 58), סאדיו מאנה.


יחזרו לעמוד על פסגת הכדורגל האירופי? אוהדי ליברפול (gettyimages)
יחזרו לעמוד על פסגת הכדורגל האירופי? אוהדי ליברפול (gettyimages)


אוהדי טוטנהאם יוכלו להיות עדים לזכייה היסטורית (gettyimages)
אוהדי טוטנהאם יוכלו להיות עדים לזכייה היסטורית (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי