הפתעה ראשונה בגביע אפריקה: 0:2 לאוגנדה על קונגו

שחקני נבחרת אוגנדה חוגגים
שחקני נבחרת אוגנדה חוגגים | JAVIER SORIANO/Gettyimages

הטורניר נפתח אמש וכבר אפשר לרשום תוצאה מרשימה, כשהנבחרת הקטנה הנחילה הפסד לא צפוי ליריבה העדיפה על הנייר. ניגריה התקשתה נגד בורונדי, אבל הצליחה להשיג 3 נקודות, אוגו נותר על הספסל

(גודל טקסט)
גביע אפריקה לאומות נפתח בסערה ונכנס לתנופה, ואחרי שמצרים ניצחה כצפוי את זימבבואה במשחק הפתיחה קיבלנו היום (שבת) הפתעה ראשונה בטורניר, כשנבחרת אוגנדה הצנועה השיגה ניצחון 2:0 מרשים על נבחרת קונגו, שעל הנייר הייתה עדיפה. במשך מרבית מדקות המשחק האוגנדים, בראשותו של המאמן הצרפתי סבסטיאן דסברה, היו מסוכנים יותר.


כבר אחרי רבע שעה ההגנה של נבחרת קונגו, עמוסת השחקנים מהליגות באירופה, נתפסה לא מוכנה, ופטריק קאדו נגח את שער היתרון לאחר כדור קרן מדויק לרחבת החמש. כאמור, האוגנדים היו אלה שהכתיבו את הקצב בהתמודדות, למרות שמרבית שחקני הסגל משחקים באפריקה. חמש דקות אחרי החזרה מההפסקה, הקונגולזים הוציאו שוב כדור מהרשת לאחר נגיחה, הפעם של עמנואל אוקווי.


הניצחון העלה את אוגנדה לראשות בית א' בזכות הפרש שערים עדיף על המארחת מצרים. ביום רביעי הקרוב יפגשו האוגנדים את זימבבואה, בניסיון להבטיח העפלה מהירה לשמינית הגמר.







ניגריה – בורנדי 0:1
משחק הפתיחה בבית ב' הפגיש את נבחרת ניגריה, אחת מהפייבוריטיות לזכייה בגביע, נגד נבחרת בורונדי. המחצית הראשונה הייתה די שקולה, בעיקר מכיוון שבורונדי הגיע בגישה התקפית להתמודדות והצליחה לאיים מספר רב של פעמים על השער של הניגרים, אך ללא הצלחה.


החצי השני כבר היה סיפור אחר. הנבחרת הניגרית השתלטה על המשחק, בהובלתם של גון אובי מיקל הותיק ואלכס איוובי מארסנל. הירוקים הפעילו לחץ רב על השער של הסנוניות, ובדקה ה-77 נשמו לרווחה אחרי שאודיון איגהלו, שנכנס למשחק פחות מחמש דקות לפני כן, ניצל טעות קשה בהגנה היריבה והבטיח את הניצחון של ניגריה. ג'ון אוגו לא קיבל דקות במשחק. בשעה 23:00 יצא לדרך המשחק השני בבית, כשגינאה תפגוש את מדגסקר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי