צפו בתקציר: ברזיל זכתה בקופה אמריקה לאחר 1:3 על פרו בגמר

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | Buda Mendes/Getty Images

גבריאל ז'סוס נתן משחק ענק בו בישל לאברטון (15) וכבש בעצמו (45+1) לפני שהורחק בצהוב שני בדקה ה-70. גררו בפנדל (44) השווה זמנית, רישארליסון (88) כבש בפנדל משלו. הסלסאו הניפה תואר יבשתי תשיעי

(גודל טקסט)

12 שנה חיכו בברזיל לתואר. מאז הקופה אמריקה בוונצואלה ב-2007 היא עברה את שלב רבע הגמר במונדיאל או בקופה רק פעם אחת, וזה נגמר עם תבוסה 1:7 לגרמניה. עכשיו, כשכמעט עשור ללא תארים עמד להיסגר עליה, היא סוף סוף השיגה את זה: הסלסאו גברה הלילה (ראשון) 1:3 על פרו בגמר והניפה את הגביע בפעם התשיעית בתולדותיה.

ברזיל היתה פייבוריטית, כמובן, לפחות לפני המשחק. היא עברה טורניר מצוין בו לא ספגה, הדיחה את ארגנטינה ואף הביסה 0:5 את יריבתה בגמר עוד בשלב הבתים. אבל גמר זה גמר, והפרואנים עשו חיים קשים לברזיאלים כבר מהפתיחה. לחבורה של צ'יצ'י לקח זמן להתעורר, אבל מהרגגע שגבריאל זסוס הבין את המעמד בו הוא נמצא אי אפשר היה לעצור אותו. בדקה ה-15 הוא בישל לאברטון במהלך נפלא, נותן לברזיל את היתרון ולאוהדים המקומיים את החיוך.

כוכב מנצ'סטר סיטי המשיך לנהל את התקפת המארחת לאורך כל המחצית הראשונה, בעוד שחקני האנדרדוג מנסים למצוא פירצה שתאפשר להם להפתיע. הם השיגו אותה בדקה ה-44, כשאלכס סנדרו נגע ביד ברחבה והעניק פנדל. פאולו גררו כבש ואליסון הוציא מרשתו כדור ראשון, והיה נדמה שיש שינוי באוויר. אלא שז'סוס לא אמר נואש. הוא קיבל כדור מארתור, במהלך שהחל בחטיפה נהדרת של פירימנו, ומקו הרחבה בעט שטוח והבקיע.

רישארליסון. נכנס כמחליף וכבש את שער הניצחון (Buda Mendes/Getty Images)
רישארליסון. נכנס כמחליף וכבש את שער הניצחון (Buda Mendes/Getty Images)

המחצית השנייה היתה קלה יותר, לפחות עד הדקה ה-70. ז'סוס, גיבור המשחק, גילה לתדהמתו שההתרוממות שלו לכדור היתה בעצם עבירה עם מרפק מסוכן וקיבל כרטיס צהוב שני, מותיר את חבריו ב-10 שחקנים. פתאום הפער של שער אחד בלבד נראה מוחשי. צ'יצ'י הוציא את פירמינו וקוטיניו והכניס את רישארליסון ומיליטאו, והסלסאו התרכזה בלשמור על היתרון השברירי. לקראת סיום היא גם קיבלה הזדמנות להגדיל אותו, עם בעיטה מהנקודה הלבנה בדקה ה-88, ורישארליסון המחליף עשה את ה-1:3 שהבטיח את הגביע לברזיל.

הרכבים
נבחרת ברזיל: אליסון, אלכס סנדרו, טיאגו סילבה, מרקיניוס, דני אלבס, קסאמירו, ארתור, אברטון (אלן 93), פיליפה קוטיניו (אדר מיליטאו 77), גבריאל ז'סוס, רוברטו פירמינו (רישארליסון 75).

נבחרת פרו: פדרו גלאסה, מיגל טראוקו, לואיס אברם, קרלוס סמבראנו, לואיס אדבינקולה, רנאטו טאפיה (כריסטופר גונזאלס 82), יושימאר יוטון (ראול רואידיאס 78), אדיסון פלורס, כריסטיאן קואבה, אנדרה קאריו (אנדי פולו 86), פאולו גררו.

מהלך המשחק
ברזיל פתחה דווקא במשחק רגוע, נותנת לפרו להכתיב את קצב המשחק. ב-10 הדקות הראשונות לא הגיעה בעיטה לשער מאף אחד מהצדדים, אבל הפרואנים היו אלה שהחזיקו יותר בכדור וניסו לתקוף. לקח רבע שעה לפני שברזיל נכנסה למשחק, אבל היא נכנסה בגדול: ז'סוס פרץ מצד ימין, זרק הצידה שני שחקני הגנה והגביה כדור רוחב נהדר, אליו הגיע אברטון וכבש את שער היתרון שהרגיע את צ'יצ'י על הספסל.

ז'סוס. המנוע של ברזיל (MAURO PIMENTEL/Gettyimages)
ז'סוס. המנוע של ברזיל (MAURO PIMENTEL/Gettyimages)

השער העיר את ברזיל, אבל רק לעשר דקות. פרו חזרה ללחוץ לקראת סיום המחצית, מאמינה שאין לה מה להפסיד כרגע ושהיא מסוגלת להפתיע. זה עלה לה בחוסר תשומת לב וכמעט בשער, כשאלכס סנדרו הגביה כדור ופירמינו נגח אותו ממש מעל המשקוף. בצד השני, בדקה ה-42 התקפה של פרו הסתיימה בהכנסת כדור לתוך הרחבה, שם אלכס סנדרו החליק והכדור פגע בידו. השופט הורה על הנקודה הלבנה, בדק ב-VAR ולא שינה את החלטתו, ופאולו גררו ניגש לבעוט. הוא לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת, כובש למעשה את השער הראשון לחובת ברזיל בקמפיין הזה.

כל מי שמבין קצת בכדורגל יודע כמה חשוב שער שוויון רגע לפני המחצית, אבל פרו לא קיבלה את ההזדמנות לחגוג ממנו: עוד בתוספת הזמן פרימינו חילץ כדור נהדר במרכז המגרש, מסר לארתור שמסר לז'סוס וחלוץ מנצ'סטר סיטי כבש בקלות את ה-1:2 שהחזיר לברזיל את החיוך לפני הירידה להפסקה.

את המחצית השנייה פתחה ברזיל כשהיא נחושה לא לתת לפרו לחזור למשחק. מטווח בעיטות על השער של גלאסה ב-10 הדקות הראשונות הוכיח את זה. השחקנים של צ'יצ'י נרגעו מעט, ואפילו איפשרו לפרו להגיע להזדמנות אחת או שתיים, אבל אף אחת מהן לא היתה מסוכנת. ואז, בדקה ה-70, ז'סוס התרומם לכדור גובה ופגע עם המרפק בבלם פרו. לברזילאי כבר היה כרטיס צהוב קודם, ולכן כשהשופט שלף לו את השני המשמעות היתה ברורה: הוא הורחק והותיר את נבחרתו ב-10 שחקנים, ברגע קריטי במשחק.

גבריאל ז'סוס מורחק. סיום עגום למשחק נפלא של החלוץ (Alexandre Schneider/Getty Images)
גבריאל ז'סוס מורחק. סיום עגום למשחק נפלא של החלוץ (Alexandre Schneider/Getty Images)

משם התרכזה ברזיל בהגנה. אדר מיליטאו ורישארליסון נכנסו כמחליפים במקום קוטיניו ופירמינו, והם עבדו קשה על מנת להרחיק את החלוצים הפרואנים מהרחבה. לקראת סיום ברזיל גם ניסתה לצאת להתקפה, והיא הסתיימה עם הכשלה של אברטון בתוך הרחבה. השופט הכריז פנדל, ואת הכבוד קיבל רישארליסון שכבש בקלות והפך את תוספת הזמן לקלילה הרבה יותר עבור הברזילאים. כשנשמעה שריקת הסיום, המשמעות היתה אחת: ברזיל זכתה בקופה אמריקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי