צפו: מנצ'סטר סיטי זכתה במגן הקהילה אחרי 4:5 על ליברפול בפנדלים

שחקני מנצ'סטר סיטי מניפים את מגן הקהילה
שחקני מנצ'סטר סיטי מניפים את מגן הקהילה | Laurence Griffiths/Getty Images

לאחר 1:1 בתום 90 דקות, הדאבליסטית שמרה על התואר שנה שנייה ברציפות בזכות חמישה פנדלים מדויקים ומשחק הרואי של בראבו. סטרלינג כבש ראשון (12), מאטיפ איזן (77), סאנה נפצע (11)

(גודל טקסט)

חמישה ימים לפני שהפרמיירליג תצא לדרך באופן רשמי, נפגשו מנצ'סטר סיטי וליברפול במסגרת מגן הקהילה. לאחר 1:1 בתום 90 הדאבליסטית השיגה 4:5 על אלופת אירופה בפנדלים ושמרה על התואר שנה שנייה ברציפות.

המשחק לא נפתח למנצ'סטר סיטי בצורה חלקה, לירוי סאנה שפתח בהרכב נפצע כבר לאחר 11 דקות והוחלף על ידי גבריאל ז'סוס, אך לאחר דקה אחת בלבד דויד סילבה העביר כדור גאוני לראחים סטרלינג שהעלה את האלופה ליתרון ובמקביל כבש שער ראשון נגד האקסית.

ליברפול הגבירה קצב במחצית השנייה ומצאה את השוויון בזכות הגבהה אלגנטית של ורג'ייל ואן דייק שהגיעה לג'ואל מאטיפ המחליף שנגח מקרוב. בתוספת הזמן מוחמד סלאח יכול היה לקנות את עולמו עם כדור קשתי שהכניע את קלאודיו בראבו, אך קייל ווקר הציל את התכולים עם מספרת האקרובטית בסמוך לקו השער.

בדו קרב הפנדלים במצב של 1:1, ג'ורג'יו ווינאלדום ניגש לבעיטה השלישית, בעט למרכז השער ונעצר על ידי בראבו, סיטי שמרה על היתרון והשיגה את התואר הראשון של העונה בזכות פנדל חסר פחד של גבריאל ז'סוס.


יורגן קלופ ופפ גווארדיולה (Getty Images)


לירוי סאנה. סיים את המשחק בשלב מוקדם מהצפוי (Michael Regan/Getty Images)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: קלאודיו בראבו, קייל ווקר, ג'ון סטונס, ניקולס אוטמנדי, אולכסנדר זינצ'נקו, רודרי, קווין דה בריינה (פיל פודן 89), דויד סילבה (אילקאיי גונדואן 61), ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, לירוי סאנה (גבריאל ז'סוס 13).

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד (ג'ואל מאטיפ 67), וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, אנדי רוברטסון, פאביניו (נאבי קייטה 67), ג'ורדן הנדרסון (אדם ללאנה 79), ג'ורג'יו ווינאלדום, דיבוק אוריגי (אלכס אוקסלייד-צ'מברליין 79), רוברטו פירמינו (שרדאן שאקירי 79), מוחמד סלאח.

מהלך המשחק
מנצ'סטר סיטי הגיעה להזדמנות הראשונה בדקה הרביעית, סטרלינג חטף כדור לגומז בסמוך לרחבה ומסר שמאלה לסאנה, אך האחרון פגע רק ברשת החיצונית. ליברפול הגיבה עם מצב משלה בדקה החמישית אחרי שפירמינו השתלט בצורה מפנומנלית עם השפיץ של הנעל ובעט כדור מהאוויר, בראבו תפס את הכדור בקלות.בדקה השמינית ליברפול יצאה להתקפה מהירה שהסתיימה, ברגליו של סאלח שבעט חלש מחוץ למסגרת.

רגע עצוב במנצ'סטר סיטי, לירוי סאנה נחת לא טוב על הרגל ובדקה ה-11 הוחלף על ידי גבריאל ז'סוס. האלופה התגברה מהר על פציעתו של הקשר הגרמני ועלתה ליתרון דקה אחת לאחר מכן כאשר ראחים סטרלינג קיבל כדור רוחב מדויד סילבה והאנגלי בעט לגופו של אליסון שנותר חסר אונים, 0:1 למנצ'סטר סיטי.

בדקה ה-15 סאלח יצא להתקפה בצד ימין ולאחר שעבר את זינצ'נקו בעט מזווית קשה וגם הפעם לא פגש את המסגרת. בדקה ה-17 ז'סוס מסר לדה בריינה שבעט ונבלם על ידי רוברטסון, סטלרינג השתלט על הכדור החוזר אך הפעם אליסון היה במקום והצליח להדוף.

קווין דה בריינה (ADRIAN DENNIS/AFP/Getty Images)

מנצ'סטר סיטי פתחה את המחצית השנייה בסערה, בדקה ה-47 ראחים סטרלינג העביר כדור רוחב לגבריאל ז'סוס, שהשאיר לדויד סילבה, אך האחרון בעט מעל המשקוף. בדקה ה-57 וירג'יל ואן דייק שלח רגל לכדור נייח שפשפש את המשקוף ולאחר בדיקה של עין הנץ, נראה בבירור שהכדור פגע בקו ולא נכנס פנימה.

הבליץ של ליברפול נמשך, דקה לאחר מכן מוחמד סלאח בעט מחוץ לרחבה כדור שטוח, שננעץ בקורה. סלאח פרץ פעם נוספת לפינה הימנית ברחבה ושחרר כדור חזק לפינה, בראבו היה במקום והצליח לתפוס את הכדור. בדקה ה-77 הגיע שער השוויון, ואן דייק הגביה מצד שמאל, ג'ואל מאטיפ המחליף נגיח מקרוב ואיזן את התוצאה, 1:1 במוובלי. בדקה ה-87 ליברפול כמעט השלימה מהפך לאחר חטיפת כדור בסמוך לרחבת התכולים שהגיע למוחמד סלאח, בראבו יצא בצורה נהדרת והצליח לעצור. 

סלאח כמעט הכריע את המשחק בתוספת הזמן בעט בעיטה קשתית מעל בראבו, אך ווקר סיפק עצירה אקרובטית ונדירה במיוחד, אשר השאירה את קבוצתו בתמונה.


כוכב שער השוויון. ג'ואל מאטיפ (Michael Regan/Getty Images)

מרטין אטקינסון שולף לפפ גווארדיולה כרטיס צהוב (KINGTON/AFP/Getty Images)

פנדלים
פנדל 1: שרדאן שאקירי ניגש לבעיטה הראשונה והוא דייק עם בעיטה חדה לצד ימין.
פנדל 2: איליאקי גונדואן בעט לצד שמאל וכבש לזכות סיטי.
פנדל 3: ג'ורג'יו ווינאלדום למרכז השער ונעצר על ידי קלואדיו בראבו.
פנדל 4: ברנרדו סילבה בעט לצד ימין העלה את סיטי ל-1:2.
פנדל 5: אדם ללאנה בעט כדור חלש לצד שמאל, אך זה הספיק כדי להיכנס פנימה.
פנדל 6: פיל פודן הצעיר לא התבלבל והכניע את אליסון על בעיטה לצד ימין.
פנדל 7: אלכס אוקסלייד-צ'מברליין הכניע את בראבו עם בעיטה מדויקת לחיבור השמאלי.
פנדל 8: אולכסנדר זינצ'נקו בעט לצד ימין, אליסון קלט את הכדור אך לא הצליח למנוע ממנו להיכנס לרשת.
פנדל 9: מוחמד סלאח עמד בשימה עם בעיטה חזקה לצד שמאל.
פנדל 10: גבריאל ז'סוס כבש את הפנדל האחרון שקבע 4:5 לסיטי שלקחה את התואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי