לפעמים נכנסת בנו המחשבה המטופשת שמאמנים עושים דווקא. הם דווקא יבלגנו את ההרכב, לא יכניסו את הכוכב, יסרבו לבצע חילוף. למה זהבי על הספסל? ככה בא לו.

תגידו, נראה לכם שפאקו, איש מקצוע ותיק ומוערך, שעבד עם בכירי המאמנים, לא רוצה לזכות באליפות? אני משוכנע שהספרדי הרבה יותר מעמיק מכל בטטת כורסה שנאנחת כעת בבית. אם הוא השאיר את זהבי בחוץ, יש לכך 100 סיבות מקצועיות והסבר מאחור. אם לא הקריירה של השחקן, הוא בטח דואג לקריירה שלו.
תחשבו רק על העומסים בהם חי כעת המועדון. שלושה משחקים בשבוע, כששניים מהם מול קריית שמונה. יש למכבי ת"א הזדמנות נדירה לזכות העונה בטרבל, יש למאמן סגל עמוק, אז אי אפשר לתת לאס קצת לנוח?

 לפני ארבע שנים העביר פה השתלמות טוני סטרדוויק, מאמן הכושר של מנצ'סטר יונייטד, שהציג עשרות גרפים שדיברו על חלוקת כוחות במועדון-על אירופי. סטרדוויק סיפר שלכל שחקן יש תכנית פרטנית כדי שיעביר עונה שלמה ולא יקרוס באמצע הדרך. קבוצה גדולה חיה על האיזונים והרוטציות. חייבים לתת לבחורים אוויר מדי פעם, אם רוצים שגם בחודש מאי הם יתנו ספרינט עם מבט רעב בעיניים.
אולי לא שמתם לב, אבל גם שחקני מכבי ת"א נמצאים בכל משחק תחת מעקב של מכשור מתקדם. כל ירידה בתפוקה נרשמת בגרף המאמץ ומגיעה לעיונו של המאמן. לכו תדעו מה מדווחים הנתונים של זהבי בחודש האחרון ומה נמצא בתכנון של פאקו עד לסיום העונה. גם הוא יודע שאליפות שלישית ברציפות זו באר עמוקה שמעט מאוד מועדונים הצליחו לעבור, ולא משנה איזו קבוצה גדולה הייתה להם.
 פאקו גם מבין שהתלות בזהבי לא עושה טוב למערכת. בשביל מה נמצאים שם בן חיים, מיכה ועכשיו גם ורמוט, בשביל קולות רקע? ראינו מה קרה להפועל ב"ש שחיה על בוזגלו ולא מקבלת הרבה ממליקסון.
 כדורגל, ובמיוחד ברמות הגבוהות, הוא סוג של מדע מדויק כיום. עסק מסובך של חלוקת עומסים, תזונה נכונה ותכנון האימון עד לפרט האחרון. למה חיים רמון, שהיה פה שר בכיר ואיש בעל זכויות, לא הצליח בתחום? כי דיבור יפה וייצור פרשנות תיאורטית יספיקו בקושי לפלייאוף תחתון.