הפועל ת"א ככל הנראה תסיים במרתף של הליגה והיא צריכה בכלל להגיד תודה אם תשרוד כי לא מגיע לה שום פרס, לא על היכולת ולא על הניהול. הסיוט בעכו לא אמור להפתיע - זו תמונת מחזור מדויקת לעונת 2014/15. הרי אפילו את המתנות שהשופט סימיניאן נתן, אף אחד באדום לא ידע לקחת. הוא פסל שער חוקי לעכו ונתן להפועל פנדל גבולי. מי ייקח, דודו ביטון שאת החלודה שיש עליו צריך להוריד אצל פחח רכב? מי ינצל, בן רייכרט המוכשר אבל חסר האחריות?

על שתי פעולות רייכרט חייב לקבל ביקורת: הוא היה צריך לקבל צהוב שני על פגיעה פראית בשחקן עכו, ובדקה ה-94 כשהכדור בחצי המגרש של הפועל, במקום להעיף הוא איבד - ומשם אפילו יובל אבידור המחמיצן כבר לא יכול היה לפקשש.
זה היה משחק כל כך גרוע, כך שאף תירוץ של אלי כהן כבר לא ראוי לפרסום. איפה שבבי האופטימיות שהופיעו אחרי התיקו נגד מכבי חיפה? איפה שלומי אזולאי שיוכיח שיש על מי לסמוך? תמשיכו לחכות, המשיח יגיע לפני. הרבה זמן לא ראיתי פרץ כזה של שמחה כמו זו של עכו אחרי שער הניצחון. היה שווה לסבול משחק איום כזה כדי לראות את ההתפרקות של שלומי דורה, ואת התסכול ששיחרר יובל אבידור אחרי שכבש שער בכורה אחרי חודשים ארוכים של בצורת. זה באמת היופי במשחק הזה, הרגעים הקטנים שקבוצה לוקחת גם בעונה שעשויה להסתיים בירידה לליגת המשנה.

עם כל הכבוד, לא כל יום פוגשים רכיכה כמו הפועל ת"א ולא צריך להיות גאון גדול כדי להבין איזה ברוך יש במשחק ההתקפה. בכל מקרה, מזל טוב ומומלץ לגזור ולשמור.
***
מכבי ת"א ניצחה. זה בערך הדבר היחיד שאפשר להגיד על האירוע שהתקיים בבלומפילד. לא תשוקה, לא התלהבות, לא משחקי טיקי-טקה שידסקסו עליהם בבתי הקפה. רובוטיקה של קבוצה שמניעה כדור ובסוף שולחת את ערן זהבי לעבר שערו העשרים בליגה, ואחריו את דור מיכה כדי שיסגור עניין.
זה היה ניצחון חשוב אחרי הפאדיחה בחיפה והתיקו בגביע, אבל אין בו בשורה. האלופה עדיין לא במקומה הטבעי. הכדורגל שלה נטול נשמה, דבר שצריך להדאיג את פאקו אייסטראן - שחייב להיפטר מההרגל המגונה ההוא. בחייך, עוד פעם נוסא איגייבור?
***
הניצחון של בית"ר ירושלים במושבה לא רק פירק את מנחם קורצקי והפועל פ"ת, והוא גם לא מאפשר למכבי חיפה שום אפשרות אחרת מלבד ניצחון על מכבי נתניה ביום שני. גם אם תשיג שלוש נקודות, חיפה תצטרך הרבה מזל כדי לא לפגוש את הפועל ת"א בקרב המרתק והמותח על אליפות הפלייאוף התחתון.