מאמן מכבי תל אביב, פאקו אייסטראן, נפש בימים האחרונים עם המשפחה באילת ובינתיים התראיין לעיתון המקומי בחבל הבאסקים, 'נוטיסיאס דה גיפוזיקיה' שהתעניין לדעת איך זה לאמן בישראל.

 

 

"לא היה יכול להיות יותר טוב. הגעתי למועדון שיש לו דרישות גבוהות מאוד, זכינו בתואר הראשון, בגביע הטוטו שהוא המקבילה של גביע הליגה באנגליה, ואנחנו בחצי גמר גביע המדינה שהוא גביע המלך בספרד ואנחנו בהפרש חמש נקודות מהמקום השני ויכולים לזכות בשלושה תארים. לצערי כאן חושבים שזה לא מספיק" אמר אייסטראן בתחילת הריאיון.

 

הוא הגיע מהליגה השנייה במקסיקו בה אימן את טקוס. "הזיכרונות שלי משם חיוביים מאוד. המועדון רצה לעלות ליגה, אבל אחרי שישה מחזורים מצא עצמו בסכנת ירידה. לא היינו במצב של עלייה לפלייאוף לליגה הראשונה, אבל הרשו לי לשנות את כל הקבוצה וזכינו באליפות הקלאוסורה. זכינו בכרטיס העלייה בשני משחקי פלייאוף ועלינו בזכות ניצחון בפנדלים".

 

 

פאקו היה מבוקש בליגה הראשונה במקסיקו, ולדבריו הבעלים של טקוס הם גם הבעלים של פאצ'וקה וטיגרס, קבוצות ליגה ראשונה ידועות. "לפני המשחק על העלייה קיבלתי גם טלפון מהקבוצה המפורסמת צ'יבס, אבל אף אופציה לא התממשה".

 

מאמן מכבי ת"א הוסיף כי באוגוסט האחרון היו לו שלוש הצעות שונות לאמן, אבל אז התקשר אליו מיץ' גולדהאר. "הוא מיליונר קנדי ממוצא יהודי שהפך לעשיר כמעט מכלום, יש לו חברה משגשגת ודבר כזה רציתי גם לעשות בכדורגל. המטרה שלו ושלי היתה להראות באמצעות שיטות לימוד והקרבה לחברה הישראלית שאפשר לשבור מחסומים רבים".

 

גולדהאר. "קנדי שהפך לעשיר כמעט מכלום"

 

"קשה למצוא בעלי קבוצות כדורגל עם פילוסופיה כזאת ולכן החלטתי להגיע לישראל כדי לעבוד עם ג'ורדי קרויף שהצליח מאוד" החמיא לאנשי המועדון. העיתון כתב שפאקו הגיע בזמן לא מתאים לאלופת ישראל, כאשר היסודות של הקבוצה כבר היו קיימים אחרי שאוסקר גרסיה התפטר והקבוצה הודחה מאירופה כשפאקו עדיין לא היה המאמן. "בגומלין עדיין לא ישבתי על הספסל. ראיתי אחר כך את הקלטות של המשחקים נגד מאריבור ואני חושב שיכולנו לעבור אותם, כי למכבי תל אביב יש קבוצה טובה יותר".

 

על המצב כרגע לפני הפלייאוף כותב העיתון שלמרות מצבה של מכבי בליגה, מסביב לא מרוצים ממצבה של הקבוצה. פאקו אמר לעיתון: "נדמה לי שאפשר להגיע לעשר נקודות הפרש על השנייה. אנחנו מנצחים כל הזמן, אבל בכדורגל של היום לא קל. יש עוד כמה קבוצות בפלייאוף העליון שיש להן סגלים מאוד תחרותיים. בכל אופן אנחנו עדיין יכולים לעשות היסטוריה, כי מכבי תל אביב לא זכתה שלוש פעמים ברציפות באליפות".

 

על הכדורגל בארץ הוא אומר: "הוא שונה ממה שקורה באירופה. כולם עולים להתקפה, כולם רוצים להבקיע. לקבוצות יש אופי התקפי שנוטה לחוסר סדר. האוהדים אוהבים את הכדורגל הזה. דבר ראשון שהם מדברים איתך זה על התקפה, אבל הכדורגל שאני מציע מבוסס יותר על כדורגל מסודר ונשלט. לפעמים אתה רואה שאנשים מתקשים להבין את הכדורגל הזה. לכן זה לא קל".

 

 

פאקו מתלונן שמאמני הכדורגל בעולם איבדו את הקרדיט שהיה להם מכיוון שהם נמדדים לא ביכולת שלהם לטווח ארוך אלא רק בתוצאות. "כיום חשובה התוצאה ולא האם המאמן טוב או לא. אישית, יש לי קבוצת כדורגל נפלאה שהשחקנים בה הבינו את פילוסופית המשחק שלי. הבעיה היחידה היא אולי שהקבוצה הוכנה לשחק אחרת. היא לא מאוזנת, כי יש חלקים בקבוצה שמלאים בשחקנים עם אותו תפקיד ובחלקים אחרים חסרים שחקנים. יש חוסר איזון".

 

לגבי עתידו אמר פאקו שהוא מוכן להכול. החוזה שלו מסתיים ביוני. הוא מוכן לכל הצעה, אבל גם רוצה להמשיך במכבי תל אביב. "אני מנסה להשיג את המטרות של המועדון השנה ולראות מה העתיד. אני לא חושש, יהיו לי הצעות אם לא אמשיך".