"מצד אחד, תחושת גאווה מסוימת. במיוחד אחרי המשחק מול וויילס. מצד שני, אכזבה", כך סיכם אופיר מרציאנו בתכנית הספורט של FM103 את הרגשתו אחרי שיצא מאיצטדיון טדי ביום שלישי לאחר ההפסד מול בלגיה.


"שיחקנו מול אחת הנבחרות הטובות בעולם, והיינו כל כך קרובים להוציא תיקו, אם לא יותר", המשיך מרציאנו שגם התוודה כי הנבחרת לא עמדה ביעדיה השבוע: "לא עמדנו במשימה. חד וחלק. כדי להגיע לאן שאנחנו רוצים היינו צריכים להביא לפחות שלוש נקודות בשני המשחקים, ולא עשינו את זה. חבל. נצטרך לעבוד יותר קשה בהמשך. אבל יש עוד זמן, לא עושים סיכומים. הדרך ארוכה".

 

דווקא מול בלגיה החזקה, המדורגת רביעית בעולם, הנבחרת נראתה טוב יותר מאשר בהפסד 3:0 הצורב מול וויילס. פער שגם היה ברור למרציאנו: "נגד וויילס, בהרבה פרקים במשחק, קפאנו. אבל מול בלגיה הרווחנו המון מאבקים וזכינו בהרבה כדורים ראשונים. מול וויילס זה לא היה, הם ניצלו הרבה יותר את המומנטום במשחק, שלטו יותר בכדור וחילצו יותר. ואלו הדברים שמנצחים משחק כדורגל".

 

השוער הכחיש כי הסיבה למפלה מול הוולשים נבעה מזחיחות: "לא באנו בסוג של שחצנות למשחק מול וויילס. ידענו שהם טובים ויהיה קשה, וגם ידענו שדווקא מול בלגיה יהיו לנו יותר שטחים. הוולשים באמת לחצו גבוה בכל מקום במגרש ולא נתנו לנו לפתח משחק, כמו שהבלגים נתנו במחצית השנייה. וזהו, באמת חבל".

בתחילת הקמפיין, מקומו של מרציאנו בין הקורות היה רחוק ממובטח, וזה בלשון המעטה. וגם הוא מכיר בתרומה של המשחקים בנבחרת, ובמיוחד של השניים האחרונים, להמשך דרכו: "שני המשחקים האלה שווים מבחינת הניסיון שלי לעונה שלמה בליגת העל. קיבלתי אינדיקציה איך זה לשחק ברמות הגבוהות ביותר. מול בלגיה נהניתי, זה נותן לי המון רצון להשקיע ולהישאר ברמה הזאת כמה שיותר".

 

גם ביכולתו האישית הרגיש שחקנה של מ.ס אשדוד הבדל בין שני המשחקים: "מול בלגיה היה לי משחק יותר טוב מאשר מול וויילס. כשוער אתה פשוט ניזון מההתקפות שמגיעות אליך, אבל אפשר להגיד שהפעולות שלי היו יותר איכותיות מאשר מול וויילס. לא שבראשון הייתי גרוע, אבל מול בלגיה הלך לי יותר טוב".

 

"לא היו הבדלים בהכנות מבחינתי לשני המשחקים", המשיך השוער, "מול בייל וראמזי זו הייתה הפעם הראשונה ששיחקתי מול כוכבי על. ובאמת קיבלתי אינדיקציה. פשוט הבנתי שצריך לבוא וליהנות מהמשחק, לא להיות תקוע. לשחק רגיל את המשחק שלי. ויישמתי את זה מול בלגיה. הרגשתי טוב ומשוחרר. שאני יכול לצאת לכל כדור, להשפיע ולשנות את המומנטום. באמת נהניתי במשחק".

 

על התחושה לחלוק את הדשא עם סופרסטארים עולמיים: "גארת' בייל הוא רמה בפני עצמה. וגם מאוד התרשמתי מאדן הזאר, אפילו כשהוא לא היה בשיאו אפשר היה לראות שהוא כוכב כדורגל. בכלל, היו המון שחקנים שהייתה חוויה לשחק נגדם. קורטואה? הכי אהבתי לראות איך השחקנים שלנו מתאמצים מולו ואיך הוא עוצר בלי הרבה מאמץ. הוא כל כך צעיר, ואתה רואה את הקלות שמשחק שלו".

 

לקראת משחק המפתח מול בוסניה: "בתור ספורטאים תמיד רוצים לנצח. עולים כדי לעשות את התוצאה הטובה ביותר. וכך יהיה גם בבוסניה. לא מסתכלים על חישובים מסוימים. יהיה משחק סופר קשה מול נבחרת מאוד מוכשרת שלא סתם הייתה במונדיאל. ואחרי הניצחון שלנו פה הוא ירצו לנקום. אבל יש זמן עד אז, אני בטוח שאלי גוטמן יכין אותנו למשחק הזה".

 

על האפשרות לעלות לאליפות אירופה: "זה החלום של כולנו, של כל העם הזה. שתהיה כבר שמחה כזו ונעלה ליורו. אני בטוח שאם נגיע לצרפת הקהל הישראלי יהיה גורם מאוד משמעותי במשחקים שלנו. אנשים מאוד צמאים להצלחה של הנבחרת פה. חלום אמיתי, הלוואי שנצליח להגשים אותו. אחרי שני המשחקים האחרונים, באמת יהיה יותר קשה לעלות, אבל יש אמונה. אנחנו לא עושים סיכומים, גם אחרי הניצחון מול בוסניה לא חשבנו או אמרנו שעלינו. משתדלים להפיק לקחים תוך כדי הקמפיין. יש נבחרת טובה, ואני חושב שהקהל בטדי באמת העריך אותנו. אני מאמין שיש סיכויים טובים שנעלה".