גם בהתאחדות לכדורגל לא נשארו אדישים לדבריו השנויים במחלוקת של מאמן בית"ר ירושלים גיא לוי בנוגע לשיתוף שחקנים ערבים במועדון.

 
 

יו"ר ההתאחדות מסר בתגובה כי "דבריו של גיא לוי אינם ראויים והניחוח הגזעני שעולה מהם ודאי אינו תורם לכדורגל הישראלי ולחברה הישראלית. גם לא לבית"ר ירושלים, הקבוצה אותה הוא מאמן. כמאמן וכמחנך היה ראוי שלוי יימנע מהתבטאויות העלולות לשרת את מי שמבקשים לפלג את החברה הישראלית".

 

עוד נאמר בתגובה: "הכדורגל שלנו הוא דוגמה נפלאה לאופן בו בני דת ולאום שונים משתפים פעולה, משחקים זה לצד זה ומסייעים בקידום האחווה והרעות בין כלל אזרחי המדינה. אני גאה בכך שהדבר בא לידי ביטוי החל מקבוצות הילדים בכדורגל הישראלי וניכר בכל אחת מנבחרות הייצוג של מדינת ישראל. ההתאחדות לכדורגל תוסיף לעשות כל שביכולתה כדי להבטיח שהכדורגל שלנו ימשיך לצאת נשכר מהפסיפס החברתי המיוחד שמאפיין את החברה הישראלית. שאלת הדת או הלאום היא דבר שאין לו מקום בכדורגל הישראלי, כך גם לדברים שעלולים להוביל לאלימות או לעודד גזענות".

 

כמו כן, דרש יו"ר ההתאחדות התנצלות של המאמן, "ההתאחדות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למגר כל גילוי של גזענות או התבטאות שתתרום להפרדה ולא לאחדות. גיא לוי חייב למצוא במהרה את הדרך הנכונה והאפקטיבית כדי לתקן את העלבון והפגיעה שהסב בדבריו לרוב מוחלט של אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד". עיני גם שלח מכתב לגיא לוי ובו הוא מעביר ביקורת על דבריו של המאמן ותוהה האם היה מקבל דברים דומים שהיו נאמרים על שחקנים יהודים. 

 

גיא לוי מסר בתגובה: "אתמול והיום קיבלנו דוגמא מצוינת לאפשרות האנושית ליצור מציאות שאינה קיימת, שמתעלמת מהעובדות, שנותנת פרשנות למה שלא צריך לפרש. הראיון שערכתי אתמול היה ענייני ומדויק. אין בו ולו אמירה גזענית אחת ולא הבעת דעה אישית משום סוג שהוא לגבי גזענות או הפלייה. ההפך הוא הנכון, הדגשתי באופן ברור שאין לי שום בעיה עם שום גזע או לאום. כל המבקש יכול בקלות רבה לפתוח את ההקלטה, להאזין ולהיווכח בעצמו. הצגתי בתקשורת כגזען הינה מגוחכת ועלובה. העובדה המדאיגה היא שכל המגיבים בהסתה לא טרחו אפילו להאזין אלא ניזונו מכותרות תלושות למהות העניין. בסך הכל מדובר בהתנהלות תקשורתית לקויה של הגוף המראיין ועל כך אין לי פיקוח או אחריות. שאר הדברים שפורסמו לקוחים מעולם השמועות והרכילות שבו איני בקיא. יהיה זה תמרור בשביל כולנו להבין ולדעת להתעסק במהות ולא בטפל, לדעת את המציאות כפי שהיא ולא להתפתות אחר כל משב רוח תקשורתי. בברכה ותודה על כל התמיכה שקיבלתי, גיא"