נפלנו בהגרלה על מכבי תל אביב, אבל נסתדר עם זה", כך אמר אמש (שלישי) ל"תוכנית הספורט" של רדיו 103FM ניסן יחזקאל, מאמן אחי נצרת מהליגה הלאומית שקבוצתו תתמודד הערב בחצי גמר גביע המדינה מול האלופה והמוליכה, "הפרשי הרמות מאוד ברורים ועדיין לא נבוא לשמש תפאורה. יש לנו אמנם אחוז אחד או שניים להפתיע אבל אני מקווה שכך יהיה. בכל מקרה יהיו משחקים קשים, שקולים, לא נראה שתי תבוסות".

 

המשחק הראשון יפגיש את השנייה בליגת העל, הפועל באר שבע, עם הפועל עפולה, שגם היא כמו נצרת סיימה בחלק העליון של הטבלה הלאומית אבל ללא סיכוי להפעיל לליגה הבכירה בעונה הבאה. "כל המערכת שלנו, מההנהלה ועד השחקנים, דרוכים ומאמינים שאפשר להפתיע", אמר המאמן ירון הוכנבוים וגם הוא שפע אופטימיות, "אני מאמין שאפשר להפתיע כמו שהפועל רמת גן מתחתית הליגה הלאומית ניצחה ב-2003 את מכבי תל אביב בחצי הגמר ואת באר שבע בגמר".

 

 

שני המאמנים עלו לשידור ביחד ב-103FM, אבל בעוד הוכנבוים לא נתן סיכויים רבים לעמיתו מהלאומית, יחזקאל דווקא פרגן: "אני מקווה ששתי הקבוצות יעלו ונראה גמר נצרת מול עפולה". מאמן אחי נצרת אמנם הודה שקבוצתו לא מייצגת את כל המגזר ולא אהודה במיוחד בסכנין ואום אל פאחם אבל הפתיע כשאמר: "בעין מאהל, בקה אל גרביה ובמזרח ירושלים רוצים שנעלה לגמר. ואם נעלה אני מבטיח שסמי עופר ייצבע בירוק".

 

השניים נשאלו שאלה זהה, איך מתכוננים ליריב טוב בהרבה, וענו שתי תשובות הפוכות. "אין לנו שפנים בכובע, נוכל לשנות קצת אסטרטגיה כי צריך להביא הקרבה, נחישות, לחימה ומשמעת טקטית יוצאת דופן כדי לסגור את הבדלי הפערים", טען יחזקאל. "אני לא מאמיו בהתאמה לקבוצה בליגת על, אלא בשמירת ההרגלים והישענות על האינסטינקטים הטבעיים של השחקנים שלי", גרס הוכנבוים, "לכן לא נעלה במערך אחר או בהרכב שונה מול באר שבע מאשר במשחקים מול יבנה או נצרת עילית מהליגה שלנו. אני לא מאמין שאתה יכול להגיד לשחקן שבאופי שלו מחויב ואגרסיבי, שמול באר שבע ישחק בעדינות, או להגיד לשחקן שרגיל למסור עומק שהפעם ימסור לרוחב".