בשבת האחרונה שיחקו באיצטדיון הי"א שתי  קבוצות שהאוהדים שלהן לא ממש מרוצים ממצבן בטבלה, אבל יותר מכך - לא מוכנים לקבל את התנהלות הבוס הגדול. גם מ.ס. אשדוד וגם הפועל חיפה מסובכות מאוד. כסף גדול הרי אין שם, וכמו בכל מועדון שנמצא על סף ירידה אצלנו, באים בטענות לבעלים.

בשתי הקבוצות הללו קמו לאחרונה מחתרות שמנסות לעשות מעשה. בחיפה המעשה הזה כבר קרם עור וגידים בדמות הקבוצה על שם רובי שפירא, שכבר עלתה לליגה ב'. אוהדי הפועל חיפה המתוסכלים החליטו שנמאס להם מיואב כץ והחליטו ללכת רחוק. הם אוהבים את המועדון, אבל שונאים יותר את הצורה בה מנהל מישהו את האהבה שלהם. ככה הם מסתכלים על כץ, כמישהו. זר, לא שייך. אפילו פיזית הוא לא כאן.
 כץ מהנדס עם הכסף שלו את מה שאפשר. הוא לא עשיר גדול, וגם אם יש לו הרבה, הוא לא טורח להשתמש בכסף הזה בכדורגל. אולי הוא צודק - הרי ראינו מה קרה לבוס הקודם של המועדון שהשתמש קצת יותר מדי. האוהדים לא חושבים שהוא צודק ורוצים בלכתו.

באשדוד היו רוצים לעשות מעשה דומה לזה של אוהדי הפועל חיפה, אבל אין להם את הכמויות האלה. ממה שראינו בשבת שעברה, אשדוד היא לא עיר של כדורגל. 200 איש הגיעו לתמוך במ.ס של ג'קי. 300 הגיעו בצבעים של עירוני, ועודדו את הפועל חיפה. עוד 100 הגיעו באדום של הפועל אשדוד.
למתנגדי ג'קי אותה הטענה כמו מתנגדי כץ - הקבוצה היא בת ערובה של הבוס. שחרר ותן למישהו אחר את המושכות, כי ככה לא נגיע לשום מקום. תן תקווה להביא בוס אחר שישקיע בנו יותר. אבל בניגוד לחיפה, באשדוד רק צועקים.
 דוגמאות כאלה לא חסרות בעולם, והבולטת מכולן בשנים האחרונות היא ניוקאסל. הבוס שלה, מייק אשלי, הוא איש עסקים מבריק שעשה את הונו באמצעות חברת הלבשת הספורט "ספורטס דיירקט". עד כדי כך מוכשר הבחור, שבמשך שנים הוא יושב בתא הכבוד ומצליח לצפות במשחקיה של קבוצתו תוך כדי קריאות לעברו שיילך הביתה.
אין הרבה קבוצות שמצליחות לשמור על רווחיות בכל עונה. ריאל, בארסה, צ'לסי, סיטי, יונייטד - כולן מפסידות מיליונים. באיירן מינכן וארסנל דווקא נמצאות בטור המרוויחות. וגם ניוקאסל. ולכן, כשמדובר במועדון פרמייר ליג שלא משחק באירופה ולא נמצא בצמרת הגבוהה, זו תעודת כבוד.
ובכן, לא כשאתה אוהד מקומי. אוהדי המגפייז, שהיו רגילים להצלחות בעבר, רואים בשנים האחרונות את אשלי מוכר את כל מה ומי שטוב על הדשא. אז אשלי הוא גאון עסקי - עד כדי כך שהצליח למכור את המאמן אלן פארדיו באמצע העונה למועדון אחר והצליח לשרוד כמעט את כל מחצית העונה עם עוזר חסר ניסיון - אבל ארבעה מחזורים לסיום העונה, הבלוף מחלחל ויוצא לאור.
ניוקאסל השיגה רק שמונה נקודות בארבעה חודשים ב-2015, ואחרי שבעה הפסדים רצופים האוהדים מחריפים את המאבק. מול טוטנהאם לפני שבועיים הם החליטו פשוט לא להגיע כמחאה על חוסר ההשקעה והזלזול במועדון. 15,000 מינויים פשוט נשארו בבית.
היום ניוקאסל תשחק בלסטר (14:35, ספורט1 וב-HD) והפסד יביא את המגפייז קרוב מאוד לליגה השנייה, מה שהיה נראה הזוי לפני חודש. גם לפני שש שנים ירדה ניוקאסל, מאותן סיבות. שחקנים טובים נמכרו וההשקעה הייתה מזערית. את אשלי, כל זה פחות מעסיק. הוא עדיין מחזיק קבוצה בפרמייר-ליג וזה טוב לעסקים, לאגו ולתדמית.
גם לכץ ובן זקן יש סיבות להמשיך ולהחזיק בקבוצות שלהם. בינתיים האוהדים מתוסכלים, הקבוצות מסתבכות, והקו האדום מהבהב חזק. הנה, מצאנו משהו אחד משותף בינינו ובין האנגלים.