נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, מבקר כעת בישראל במה שהוא מגדיר כ"שליחות של שלום". השוויצרי מנסה לגשר בין ההתאחדות המקומית למקבילתה הפלסטינית, שביקשה את השעייתה של הישראלית – הצעה שתעלה להצבעת חברות פיפ"א (209 התאחדויות) בעוד עשרה ימים בקונגרס הבא.

היום (שלישי) נפגש בלאטר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויושב ראש ההתאחדות, עופר עיני, לשיחה בנושא. "מדובר בסוגיה חריגה ורצינית במיוחד. מטרת הפגישה הייתה למצוא פתרון לבעיה. לא ארחיב בדיוק בנוגע לדיונים וההצעות שהועלו כי זה יכניס אותי למצב לא נוח לפני שאמשיך מחר לרמאללה להיפגש עם יו"ר ההתאחדות ועם ראש הרשות הפלסטינית".
"הכדורגל הוא כוח בימינו. 209 התאחדויות בינ"ל ו-300 מיליון משתתפים אקיטיביים ו-1.6 מיליארד שמוערבים במישירין ובעקיפין במשחק – גדול יותר מהאוכלוסיות בסין ובהודו. הכדורגל הוא יותר ממשחק. יש לו את הכוח לגשר בין אנשים. הגעתי לכאן ואבקר את שכניכם בניסיון ליצור גשרים ולוודא שהכדורגל אינו מביא לחלוקה אלא לאיחוד. זה היה הבסיס לשיחות. לא אגיד מה אמר ראש הממשלה נתניהו, אבל ארחיב שהכדורגל הוא גם סוכן לשלום. הוא יכול לייצר אווירה של שלום והגעתי לכאן בשליחות לשלום".

עופר עיני יישר קו עם רוב דבריו של בלאטר: "הכדורגל חייב להיות דבר מלכד ומאחד ובהחלט יכול להוות גשר לשלום. אולם גם אני לא יכול לציין פרטים מתוך הישיבה, אבל אני חייב להגיד שהייתה ישיבה מאוד חיובית ועניינית. עם ניסיון אמיתי לייצר פתרונות".
"אני חושב שההתאחדות לכדורגל לאורך כל השנים לא עברה ולו פעם אחת על חוקי פיפ"א. ההיפך הוא הנכון. תמיד ניסינו לסייע להתאחדות הפלסטינית. ואני אומר זאת בצורה הכי ברורה – נמשיך לסייע להתאחדות הפלסטינית. נושיט להם יד. אני מחבק אותם כי אני רוצה שהכדורגל יפרח שם כפי שהוא פורח פה. הדרך לפתור בעיות היא אחת: לשבת ולדבר. זו הדרך היחידה".
בהמשך הרשה לעצמו עיני לבקר את שכנינו: "לצערי, רוב הנימוקים של הבקשה הפלסטינית הם פוליטיים. לא יכול להיות מצב שפיפ"א תהיה זירת התגוששות פוליטית. אני אומר פה, בפעם השנייה היום, אנחנו רוצים לחבק את ההתאחדות הפלסטינית ולשתף איתם פעולה באופן מלא. להקשיב לבעיות שלהם ולעזור ולתמוך להם. אני מקווה שבעצם היד שאני מושיט פה היום, אני אקבל יד חזרה. בימים אלה יש סכסוך בין רוסיה לאוקראינה. האם יעלה על הדעת שאחת ההתאחדויות תבקש להרחיק את השנייה? איפה זה ייעצר? אסור לנו להיות שם".
"חייב להודות לראש הממשלה ולשרת הספורט שעושים מאמצים כנים ואמיתיים לייצר פיתרונות בכל מה שקשור לעניינים האמיתיים של הספורט והכדורגל. הזכיר נשיא פיפ"א שהכדורגל יכול להיות גשר לשלום ושברצונו ליזום משחק בין נבחרת ישראל לנבחרת פלסטין בציריך – אני אומר פה שאני מברך על כך, ואנחנו מוכנים להשתתף בין אם במשחק כזה או כל דרך אחרת כדי לקרב את הלבבות".
"אני שמעתי את ראש הממשלה ואני שמח שהוא מברך על כך, מוכן לקחת בו חלק ואפילו להשתתף. מקווה שתהיה היענות גם מהצד השני. ואולי דרך הכדורגל נתחיל בתהליך שיקרב בין שני העמים. אולי הכדורגל יהיה מה שייצור את הדרך לשלום. מאחל לנשיא פיפ"א בהצלחה, ותמיד נהיה לימינך בכל מה שקשור לקידום הליך השלום. מודה לך על הביקור ומאמין בכוחך לפתור את הבעיה כך שבימים הקרובים במקום להתגושש עם הצד הפלסטינאי, נושיט לו יד וגם נלחץ אותה".
באשר להליך הפרוצדורלי, הבהיר בלאטר עד כמה הוא מוגבל ביכולתו לשלוט בסדר היום: "אין לי שום סמכות להוריד נושא מהאג'נדה בעת הקונגרס כי לכל התאחדות יש זכות להציג שאלה בפני הקונגרס, בתנאי שהן עומדות בתנאי הפרוצדורלים – כפי שעשה ההתאחדות הפלסטינית. לכן, כפי שכבר אמרתי, הנושא עדיין בסדר היום. זוהי משימה של שלום. אנחנו במלון המלך דויד, אבל אני מרגיש כאילו אני בקאמפ דייויד".
זה בהחלט לא קשור לבחירות לראשות פיפ"א. אני יכול להגיד לך שיש שלושה מועמדים שרוצים להיבחר, ובהקשר זה הם מחזיקים בגישה דומה – לא להיכנס לפוליטיקה, אך לפעמים זקוקים לפוליטיקה כדי לנסות לפתור בעיות. פיפ"א היא לא ארגון פוליטי. אני לא נביא, אבל אני אופטימי. יש 207 התאחדויות שלא רוצים לראות את השתיים האחרות נאבקות".