בהתאחדות לכדורגל מרוצים. גם בפיפ״א. ג׳יבריל רג׳וב משך את הצעתו להשעות את ישראל מפיפ״א.



הדבר משול לכך שהומלס יחליט שהוא לא ישן יותר בסלון של הטייקון, שאליו פלש, והמשטרה תנשום לרווחה. הפארסה שלשום בציריך - תכף נסביר למה - אולי השאירה את ישראל במסגרת ההתאחדות העולמית, אבל העלתה על סדר היום דרישות ביורוקרטיות, חלקן חצופות, שהשיגו עבור הפלסטינים משהו שספק אם היו משיגים בכל מסגרת אחרת, כולל מסגרות הומינטריות.



לפני שאנשי מחנה השלום יקפצו עלי, צריך להבהיר שכל עוד אין שתי מדינות ממערב לירדן, הפלסטינים צריכים להתנהל בשטחים הריבוניים של ישראל על פי חוקי מדינת ישראל. למזלנו, נפלה הדרישה חסרת התקדים לגרוע חמישה מועדונים שפועלים מאחורי הקו הירוק, דרישה שאם הייתה מתקבלת - גם אם הייתה מגיעה לדיונים בוועדה - הייתה מביאה לכך שפיפ״א, לפני כל מוסד בינלאומי אחר, ולפני הסכמה בין הנצים, הייתה קובעת מה הם גבולות הסדר הקבע. גם כך, מה שכן התקבל הוא חסר תקדים.



בנאומו שלשום טען רג'וב כי נאלץ לשלם 33 אלף דולר כדי לשחרר ציוד ספורט שעלה 8,000 יורו והושהה 16 חודשים במעבר הגבול. אם אלה חוקי המכס של מדינת ישראל, מדוע פיפ״א צריכה לשנות אותם? ואם אדם שיש לו חותמת של איראן בדרכון עובר תחקיר ביטחוני כשהוא נכנס לארץ -אם הוא נכנס - למה שנבחרת איראן בעצמה (או סוריה או לבנון או עיראק) תעבור בלי תחקיר כזה לפני שתעבור במעבר אלנבי לשחק נגד נבחרת פלסטין? למה שהציוד שלהן לא יעבור בדיקה? המאבטחים שלהם שונים מהמאבטחים הישראלים שמגיעים למשחקים בחו״ל?



אם פיפ״א מחליטה לקבל חברות שאינן מדינות, שתיקח את האחריות לכך. העובדה כי נבחרת פלסטין - אם היא לא פועלת ברצועת עזה - תלויה לחלוטין במעברי גבול שנמצאים בשטח ישראל, היא עובדה. הפלסטינים מנסים להשיג הישגים פוליטיים במסגרת לא פוליטית, והפאניקה של ההתאחדות בישראל - אפילו רג׳וב דיבר על כך- רק סייעה להם.



לא היה ספק, ולא מעט אנשים העריכו כי כך יהיה, שהפלסטינים ימשכו את ההצעה המטורפת שלהם. מי ישמע? פדרציה שהוקמה ב־1998, שאינה מייצגת מדינה, תגרום להשעייתה של פדרציה שהוקמה ב־1928, ואפילו זכתה באליפות הקונפדרציה? אבל גם לא היה ספק שהם יעשו זאת כשיהיה להם משהו ביד. ופיפ״א, בסיוע ההתאחדות הישראלית, אפשרו לנושאים במסגרת החוק הישראלי לעבור למסגרת שהיא תחת המטרייה של פיפ״א. בפיפ״א אין ארה״ב שתטיל וטו. הפלסטינים ניצלו את זה כמו גדולים.



אז הניצחון הזה שלנו הוא לא יותר מאשר ניצחון פירוס. היום זה סחורות, מחר זו תהיה דרישה להתערב במנדט של מוסדות השיפוט בהתאחדות ולפעול כנגד מה שלדעת הפלסטינים יהיה גילויי גזענות, ומחרתיים גם מעלה אדומים לא תהיה חלק ממדינת ישראל כי היא נמצאת ב״שטח פלסטיני״. המחווה של עופר עיני לג׳יבריל רג׳וב אולי הצטלמה יפה, אבל לא רק הוא השפיל את עיניו בלחיצת הידיים - גם אנחנו.