מכבי תל אביב ערכה הבוקר (ראשון) את מסיבת העיתונאים הראשונה שלה לקראת משחק רשמי בעונת 2015/2016, כשהמאמן הסרבי סלבישה יוקאנוביץ' והקשר/חלוץ טל בן חיים דיברו לראשונה לקראת משחק ליגת האלופות נגד היברניאנס המטלזית.


מכבי ת"א תצא למלטה מחר בשעות הבוקר ולמחרת (שלישי, 21:00) תפגוש את אלופת מלטה במסגרת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. 
יוקאנוביץ' נשאל תחילה על מחנה האימונים וענה: "עבדנו ביחד שלושה שבועות ואני מאמין שהשחקנים עשו עבודה טובה. בחנתי אותם וראיתי מה יש בידיי, וכעת זה הזמן להתחרות. הייתה לנו הכנה קצרה לעונה, אבל זה לוח הזמנים ואנחנו צריכים להיות מוכנים".

"אני בחור חדש כאן. עבדנו על היבטים פיזיים וטקטיים ובדקתי את שחקניי" המשיך יוקאנוביץ' כשנשאל על מטרת משחקי ההכנה באוסטריה, "אני חושב שעשינו עבודה טובה ביחס לזמן שהיה לנו - שלושה שבועות".
על יריבתו הראשונה כמאמן מכבי ת"א אמר הסרבי: "אנחנו חייבים להיות הכי טובים שאנחנו יכולים. המשחק הראשון הוא תמיד מסובך, יותר קל להפתיע אבל אני מאמין שאנחנו מספיק מוכנים למשחק. אני מבין שמכבי ת"א מגיעה לעונה זו עם רצון גדול להשתתף באירופה וכעת עומד בפנינו הצעד הראשון - והוא לא יהיה קל".
יוקאנוביץ' התבקש להתייחס גם למסע הרכש שעורכות יריבותיו בליגת העל, דוגמת הפועל ב"ש והפועל ת"א: "הסגל שלנו לא מספיק. שיחררנו שבעה שחקנים והבאנו רק אחד. דיברנו על שלוש עמדות שאנחנו צריכים להתחזק בהן, על אחת מהן דיברתי יותר. השוק הישראלי הוא דל, בחנתי מספר שחקנים ולקבוצה יש את דעותיי. אני מצפה שהקבוצה תתחיל לרכוש את השחקנים כי אנחנו עם סגל קצר והזמן אוזל".
כמובן שגם פציעתו של ערן זהבי עלתה במהלך מסיבת העיתונאים: "אני לא יודע עדיין ב-100 אחוז, אבל אני לא בטוח שהוא כשיר למשחק הבא. זה יכול להיות סיכון ואני מניח שאפתח איתו על הספסל. אם נצטרך אותו, ייתכן שנשתף אותו. הוא שחקן מאוד חשוב וזה סיכון לשתף אותו כל המשחק. מאמין שהוא יחלים בימים הקרובים". על שיחרורו של מהראן ראדי: "אנחנו רוצים להשתפר. ככה זה בכדורגל, שחקנים באים ושחקנים עוזבים".
כמו כן יוקאנוביץ' התייחס לעובדה שאם יגיעו שחקני רכש בזמן הקרוב, יהיה עליהם להשתלב במהרה כדי לפתוח בהרכב במשימות הצפויות למועדון באירופה: "יותר קל להביא שחקנים בשלב מוקדם ולשתף אותם במשחקי ידידות, אבל הסיטואציה הזו קיימת בכדורגל ואנחנו נצטרך להתאים את עצמנו. אני מאמין שאנחנו נעשה את הצעדים שאנחנו חייבים, אחרת אני יודע שזה לא מספיק כשלפנינו עונה ארוכה".
המאמן סירב להתייחס לשמות ספציפיים המועמדים לקבוצה, דוגמת שלומי אזולאי ומונאס דאבור: "זיהינו את העמדות שאנחנו צריכים להתחזק בהן, אבל לא הצלחנו למצוא את השחקנים המתאימים עדיין. אנחנו צריכים להתרכז במטרה שלפנינו".
כאמור לצדו של יוקאנוביץ' ישב גם הקשר/חלוץ טל בן חיים שאמר על הארכת חוזהו ומחנה האימונים באוסטריה: "זה לא סוד שהיו לי הצעות מחו"ל, אבל העדפתי להישאר במקום שטוב לי. רק בשנתיים האחרונות נהנתי בכדורגל מהקריירה הלא הארוכה שלי, ובחיים יש דברים שהם מעבר לכסף או התקדמות מקצועית. זה מחנה שונה כשחוזרים ומיד לאחר מכן יש משחק, זה נועד להחזיר אותנו לשגרה מאשר לעבוד על כושר. עשינו מחנה טוב ועם שלושת משחקי האימון התכוננו למפגש נגד הקבוצה ממלטה".
"אין מה להתעסק בשחקנים שלא נמצאים פה, אלא באלה שפה" הוסיף בן חיים, "הוכחנו שאנחנו קבוצה מספיק טובה ואני בטוח שיש לנו את היכולת לעבור את צמד המפגשים נגד אלופת מלטה".
על ההבדלים בין המאמן סלבישה יוקאנוביץ' לבין קודמו בתפקיד פאקו אייסטראן: "כל מאמן מביא איתו משהו חדש ואחר. אני לא חושב שיש מה לעשות השוואות, אנחנו עוד בשלבי היכרות אבל עושה רושם של מאמן מצוין ובחור מאוד חיובי. בטוח שתהיה לנו עונה מוצלחת ביחד".
"לאוהדים לא צריכה להיות סיבה להיות בלחץ" הוסיף לקראת ליגת האלופות, "כדי להגיע לשלב הבתים נצטרך לעבור קבוצות טובות מאוד וגם שההגרלה תאיר לנו פנים. אנחנו עושים הכל כדי לעמוד במטרה ולהגיע לשלב הבתים. כרגע אין לנו סיבה להתעסק אלא במשחק הקרוב".
"בן רייכרט עשה משהו לא חכם לקריירה שלו ולהתפתחות המקצועית שלו, אבל הוא ילד גדול ואחראי למעשיו. בטוח שיום אחד הוא יבין שעשה טעות".