בעיות ביישום השיטה של רוני לוי במכבי חיפה ניכרות בעיקר בחלק ההתקפי. בעוד ההגנה והקישור האחורי התאקלמו לדרישות המאמן החדשה, החלק הקשמי ווקה מאוד ובעיקר ביצועיהם של חן עזרא, איתי שכטר, יוסי בניון ואלירן עטר שהשינויים הנחוצים בתיפקודם ובמשימות הנדרשות אינם מתחברים לקו המקצועי הבלתי מתפשר של המאמן רוני לוי.

אלירן עטר נראה לכאורה כבוי לאחרונה וכמי שאינו מעביר הילוך קדימה. בקרב אוהדי מכבי חיפה כבר החלו לצוף שמועות על רצונו של עטר לחזור למכבי ת"א. גורמים בקריית שלום טוענים כי אין בדבר אמת ואין שום סיכוי שמהלך כזה יצא לפועל. בסביבתו של אלירן עטר ובקבוצה טוענים כי מדובר בשמועות המופצות באתרי אוהדים ואין להם אחיזה במציאות כי אלירן עטר מחויב להצלחת מכבי חיפה.
כבר באימונים האחרונים לקראת המשחק מחר (שלישי, 20:50) בגביע הטוטו נגד הפועל עכו אמור המאמן לשנות את תפקודו של עטר במגרש. עטר לא התאקלם בניסיונות להציבו בעמדת החלוץ ולא באגף ימין.

עטר ישוב לעמדה האהובה עליו באגף שמאל עם הכניסות המוכרות למרכז. "תראו את חדוות המשחק של עטר והמחויבות שלו למועדון", אמר שחקן בקבוצה.
 הקפטן יוסי בניון לא תורגל בהרכב הפותח והמהלך אינו אומר דבר על הכוונה של רוני לוי. גורם בקבוצה אמר בנושא: "בניון, חן עזרא, איסמעיל ריאן, אלון תורג'מן , איתי שכטר ואלירן עטר נאבקים על 4 מקומות בהרכב הפותח וזה ללא שני השחקנים הזרים שאמורים להגיע בקרוב. לכולם ברור שרק מי שיהיה מחויב ובכושר הטוב ביותר ישחק. אין ברירה, תהיה רוטציה".
החלוץ שובל גוזלן שלא שותף במשחקי גביע הטוטו ביקש הבהרות מרוני לוי ויקבל אותם לאחר המשחק נגד הפועל עכו. גוזלן מחוזר על ידי הפועל תל אביב בשורותיה שיחק בפתיחת העונה שעברה ובבני יהודה. הכוונה היא לתת לגוזלן עוד עונת התחשלות בקבוצה אחרת.