בעקבות האירועים אתמול (שבת), בתבוסה 3:0 לבני יהודה, המאמן רוני לוי לא עובד לסדר היום על הפרת ההוראות הטקטיות שלו, בעיקר ע"י אלירן עטר שהוחלף. החלוץ הגיע היום לאימון הבוקר בכפר גלים, אך ארון הבגדים שלו לא נפתח ע"י האפסנאי והתבקש לא להתאמן עם הקבוצה. גם שחקנים אחרים עשויים למצוא עצמם מוצאים לקבוצות אחרות.
בסיום האימון הודיעו במועדון לחלוץ כי הוא הושעה מהקבוצה עד להודעה חדשה, לא יתקיימו בימים הקרובים שיחות עם לוי ושחר ורק לאחר המחזור השני, בחשיבה משותפת יוחלט על עתידו של החלוץ, שלא יירשם בסגל למשחק מול הפועל כפ"ס.
בשלב זה מנסים אוהדי במכבי ת"א להוביל מהלך, שעדיין לא קיבל את אישורו של ג'ורדי קרויף, להביא את עטר לקרית שלום תמורת עדן בן בסט שיחזור לקבוצת נעוריו. התפתחויות ודיון בנושא בשתי הקבוצות ייערך בימים הקרובים.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה והודיע כי לי מהשחקנים שלא תהיה מחויבות לקבוצה לא יהיה בה בחודש ינואר, מועד פתיחת חלון ההעברות. נדמה שהאמירה של הנשיא לא הזיזה אפילו שריר בפני השחקנים, להם ברור שאמירות ומציאות הם שני דברים שונים. מכבי חיפה עדיין תקועה עם אלעד גבאי ושמעון אבוחצירה שבקרוב יהפכו לגדולי המושיעים כי נושא השחקנים המנודים כבר לא על המדף במתחם האימונים בכפר גלים.
שחר ורוני לוי דיברו על 14 ההפסדים שהיו בעונה שעברה והזהירו מהמספר הזה. אתמול (שבת) נרשם ההפסד הראשון 0:3 לבני יהודה שהרעיד את מרגלות הכרמל על פי אמירתו של המאמן רוני לוי "זה סוג של קריסה".
היה משפיל לראשי המועדון לראות אלפי אוהדים ביום החגיגה המשפחתית עוזבים בהפגנתיות את יציעי האצטדיון, כמו לשמוע את שירי העידוד לעבר שחקני בני יהודה של האוהדים בירוק. הקללות והבוז לעברם של חן עזרא ואיל משומר לא הוסיפו כבוד למועדון.
חץ האשמה למצב בקבוצה מכוון אל רוני לוי ולסובבים את המערכת. גורם המקורב לקבוצה סיפר: "כבר ערב הטיסה למחנה האימונים באוסטריה קיים המאמן אספת שחקנים קשה ודיבר בקול צלול על מחויבות למועדון ולאוהדים, על אימונים קשים ועבודה בה מחויבים השחקנים להקיז דם. על שיטת משחק חדשה שמצריכה להגיר זיעה והפנה את השחקנים שלא יהיו מחויבים לדרכו כמאמן לשני יעדים – אחת לחדרו והשנייה למשרדו של הנשיא שחר למי שלא מוכן לצעוד בדרך הקשה ולא סלולה".
"כולם ראו מבחוץ ומבפנים ששחקניה הבכירים והמובילים בהם יוסי בניון אלירן עטר איתי שכטר וחן עזרא אינם מתחברים בלשון המעטה לקו הנוקשה ולדרך של המאמן ובעיקר לשיטת המשחק המשודרגת 4-4-2 בה הם הופכים משחקני הכרעה יצירתיים לסוסי עבודה קבוצתיים. רוני לוי מבין עכשיו כי הוא צריך להכריע עכשיו ובגדול והשינוי יהיה חייב להגיע לפני תום חגי תשרי".
שחקן בקבוצה: "זה היה משחק מביך של כולם, מול קהל שהוא הטוב בישראל שקיבל בומבה לפנים. רק השחקנים אשמים בהפסד וקריאת ההשכמה מהדהדת. האמירה של רוני לוי על החלפת 6 שחקנים אם היה יכול מוכרת וכבר נאמרה במספרים גבוהים יותר, כי אין זמן מלבד החובה לעשות שינוי".
השינוי אמור להיות של רוני לוי בשיטת המשחק נגדה יוצאים השחקנים. חובה להביא לאלתר שני שחקנים זרים מתוך הפינצטה ולהפריד כבר מעכשיו בין עטר, בניון, שכטר, וחן עזרא. רוני לוי אמור לספק כבר היום תשובה לנעלמות של מרק וליינטה ולשחקן הבלתי מורגש על הדשא ניקולה דריניצ'יץ' שהדקלום על יכולתו המופלאה מביאה להתגעגע לרובן ראייס. לקראת המשחק הקרוב נגד הפועל כפ"ס אמור המאמן רוני לוי לבצע שינויים מרחיקי לכת בסגל.