כולם ציפו לגמר ה-100 מטר גברים והוא לא איכזב. על העדנים ניצבו שני האצנים הגדולים בעולם, יוסיין בולט וג'סטין גאטלין שסיפקו את אחד הגמרים המרתקים שנראו בשנים האחרונות.

לגמר הג'מייקני הגיע בנחיתות לאחר שכמעט ומעד בחצי הגמר, אך שיאן העולם הוכיח בפעם-המי-יודע-כמה שהוא בלתי מנוצח בתחרויות הגדולות כשקבע 9.79 ש' (תוצאת השנה שלו) וזכה בפעם השלישית בתואר באליפות העולם. גאטלין הגיע מיד אחריו עם 9.80. לאחר מספר דקות נקבע כי טרייבון ברומל ואנדרה דה-גראס (9.91) חלקו את המקום השלישי.
"אני לא מאוכזב", אמר גאטלין בסיום, "קצת מעדתי לקראת הסוף, אבל זה היה מירוץ נהדר ואני מקווה שיהיו לנו עוד מפגשים כאלה בעתיד". כזכור, לפני האליפות קרא בולט לאמריקאי "רמאי" וביקש להרחיקו לצמיתות בעקבות פרשיות הסמים בהם היה מעורב.

ג'סיקה אניס-היל הבטיחה זכייה נוספת בקרב 7 בסטייל לאחר שניצחה את המקצה האחרון ל-800 מטר. אחריה הגיעה בריאנה טייסן-איטון שהבטיחה את מדליית הכסף ובמקום השלישי סיימה לאורה איקוניס-אדמידינה הלטבית, שקבע שיא לאומי חדש והקדימה את נדין ברוארסן ההולנדית בריצת הסיום בהפרש של 25 נקודות.

סיפור מעניין נוסף היה של קטרינה ג'ונסון-תומפסון הבריטית, שהיתה מועמדת לזכייה, אך פסלה בקפיצה לרוחק בכל שלושת הקפיצות ויצאה מתמונת הזכייה. בד"כ במקרים כאלה הספורטאית פורשת, אך מכיוון שהיא משתתפת גם במקצה הרגיל של הקפיצה לרוחק, היה עליה לסיים את התחרות והיא "טיילה" וסיימה אחרונה במקצה ל-800 מטר.
 
מוקדם יותר נקבעו העולים לגמר בריצת 400 משוכות, כשחמשת הראשונים שיפרו את שיאם האישי בחצי הגמר. הראשון היה דניס קודריאשב (רוסיה) עם 48.23 ש' כשאחריו עלו בוניפיס טומוטי (קניה, 48.29), ג'פרי גיבסון (באהמס, 48.37) עם שיא לאומי, פטריק דובק (פולין, 48.40) והטורקי יסמני קאפלו עם שיא לאומי חדש (48.46). מייקל טינסלי (ארה"ב), קרון קלמנט (ארה"ב) וניקולאס בט (קניה), סגרו את הרשימה.