התפתחות בנושא הכדורגל הישראלי וסוגיית השבת, שהדאיגה את אוהדי הכדורגל בישראל וגרמה אף לנשיא המדינה להתייחס אליה.



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, הודיע אחר הצהריים (רביעי) כי הוא לא מצא מקום להורות על שינוי במדיניות אי-האכיפה בקשר לקיום משחקי כדורגל בשבת, הנהוגה במשך עשרות שנים. משמעות ההחלטה היא שאין מניעה להמשיך ולקיים משחקים בשבת.



לאחר מכן, ההתאחדות והמנהלת אישרו את קיום המשחקים כסדרים. בהודעה שנמסר מטעמם נכתב כי "לאור ההחלטה על הקמת ועדה שתבחן את סוגיית משחקי הכדורגל בשבת ולאחר שהתקבל מכתב מהיועץ המשפטי לממשלה, עו״ד יהודה ויינשטיין, כי בכוונתו לשמר את הסטטוס קוו בעניין קיום משחקי הכדורגל בשבת בפרק הזמן בו תעסוק הוועדה בנושא, שמחות ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות להודיע כי כל המשחקים בליגות המקצועניות ובליגות הנוער יתקיימו כסדרן בסוף השבוע הקרוב. אנו מקווים כי אוהדי הכדורגל יגיעו למגרשים בהמוניהם כדי ליהנות ולחזק את הכדורגל של כולנו".



כזכור, ויינשטיין ניסה למצוא פיתרון לבעיה ביחד עם שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אשר כבר הודיעה כי היא תומכת בהזזת המשחקים, אך עד היום כל הניסיונות להגיע לפיתרון עלו בתוהו.



ההתאחדות לכדורגל מצידה, ביחד עם מנהלת הליגה, הודיעו כי הן ישביתו את הליגות, מליגת העל ועד לליגות הילדים, באם לא תתקבל החלטה בגינה תצליח המדינה לעגן את המשחקים.



הפלונתר החל בעקבות פנייה של שחקנים דתיים לבית המשפט, עקב רצונם שלא לשחק בשבת. במהלך הדיון אמרה השופטת כי משחקים במהלך השבת אסורים עקב קדושת היום וחוק איסור העבודה בשבת. 



שרת התרבות והספורט התייחסה להנחייתו של ויינשטיין ואמרה: "אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה שסייע לי לשמור על הכדורגל, על החוק בישראל ועל השבת. אני מחוייבת לנושא, ומאמינה שנוכל להגיע לפשרה שתעמוד בעיקרון שמי שרוצה לשחק בשבת, ישחק, ומי שלא, לא".