עד לפני שנה מעטים הכירו את שלומי אזולאי. אבל כבר לפני מספר חודשים הוא זכה להכרה לה הוא ראוי בדמות תואר "תגלית העונה" של ליגת העל. הקשר המחונן הפך לכוכב מספר אחת בבית"ר ירושלים ונמנה אפילו עם סגל הנבחרת.



אם לא די בכך, לפני כחודש החליטה מכבי ת"א, רגע אחרי שעלתה לשלב הבתים בליגת האלופות, לרכוש את השחקן עבור סכום המשוער בכ-800 אלף יורו. עד כאן הכל היה מצוין, אך ההתאקלמות בקריית שלום לא הייתה קלה.



אזולאי הגיע לסגל הנוצץ של האלופה ופתאום אפילו מקום בסגל נראה כמו חלום רחוק. משחקן רגיל הייתם מצפים להתאכזב, להתמרמר ולחפש אשמים אך להפתעתנו, התמונה שונה.



"שלומי ממשיך לעבוד קשה", אמר שחקן במכבי ת"א. "הוא יודע שברגע שהוא יקבל את הצ'אנס הוא יוכיח את עצמו. ככה זה שלומי, שום דבר עד עכשיו לא בא לו בקלות הוא שחקן של עבודה קשה".



כדי לקבל תמונה טובה יותר על הקשר מחדרה פנינו לשני שותפים מלאים לפריצה של הקשר בבית"ר ירושלים. "שלומי שחקן נהדר, הכי טוב בארץ בתפקידו. הוא עובד ברצינות באימונים ותמיד מבקש להתקדם, ללמוד ולהשתפר." אמר לנו גיא לוי, מאמנו בעונה החולפת.



"יש לו נגיעה רכה בכדור וכדרור מצוין, בעיטה אדירה לשער והוא פיזי וחזק מאוד", הוסיף לוי. "משלב יכולת ניהול משחק עם יכולת לעבוד ולחלץ כדורים בהגנה, כשבמקביל הוא גם מאיים על שער היריב וכל זה ברמה טובה מאוד. ללא צל של ספק מדובר באחד משחקני הקישור הטובים והמגוונים בארץ".



עוד לפני שגיא לוי הגיע לבית"ר ירושלים, אורי אוזן, אז עוזרו של מנחם קורצקי, עבד עם הקשר: "שלומי אזולאי הוא דוגמא לכל ילד שרוצה להיות שחקן כדורגל. הוא אמנם לפעמים קצת מטעה ברושם הראשוני, אבל לאורך זמן אין ספק שהוא יהפוך להיות שחקן מוביל במכבי תל אביב. זה המועדון הכי מקצועי בארץ והכל מתנהל שם בצורה מקצועית. ברגע ששלומי יוכיח את עצמו שום דבר לא ימנע ממנו לשחק וזה דבר שהוא חייב לזכור".



ההתמודדות אולי הכי קשה שקיימת בסיטואציה של אזולאי היא הפן המנטלי. שחקן שמגיע ממועדון שבו הוא הכוכב הגדול למועדון בו הוא לא נמצא ב-18 מתמודד עם מאבק פנימי לא קטן. יגאל הלל, המאמן המנטלי של שלומי בבית וגן, סיפר לנו על העניין.



"אמנם זה נראה במבט ראשון קצת לא נעים לעבור משחקן הרכב בבית"ר ירושלים לשחקן שלא נמצא בסגל של מכבי תל אביב אך ההסתכלות צריכה להיות יותר רחבה. שלומי נמצא כרגע במועדון הכי גדול בארץ, מועדון שמשחק בליגת האלופות. הוא צריך תמיד לזכור שהוא כרגע נאבק עם אריות וזה כשלעצמו צריך לדחוף אותו למעלה".



לסיכום שאלנו את אנשי המקצוע, גיא לוי ואורי אוזן מה היו ממליצים לשלומי אזולאי לעשות בסיטואציה הנוכחית. "אם שלומי לא ישחק מספיק במכבי הוא יפגע ויחווה נסיגה ביכולתו", אמר לוי. "לדעתי הוא לא יכול להרשות לעצמו עונה שבה ישחק במינון נמוך כמו שקורה עכשיו. בגילו הוא חייב לשחק. אם לא ישחק מספיק הוא יהיה חייב לעזוב את מכבי כבר בינואר. זה מה שאני אמליץ לו לעשות במקרה כזה".



מנגד אורי אוזן ממליץ להתאזר בסבלנות: "שלומי צריך לעבוד קשה ולהסתכל קדימה. יש למכבי השנה ארבע מסגרות (ליגה, גביע, גביע הטוטו וליגת אלופות) וכל אחד יקבל את הצ'אנס, ובמכבי מי שטוב משחק. כך שלאורך זמן אני בטוח שהוא יצליח שם".



יצליח או לא יצליח זה רק הזמן יגיד, אבל דבר אחד בטוח – שלומי אזולאי הוא הכל, חוץ מישראלי טיפוסי.