הניצחון האחרון של מכבי חיפה על מכבי תל אביב היה לפני כשלוש שנים משערו של ויאם עמאשה 0:1. מאז נערכו עשרה משחקים במסגרת ליגת העל בהם השיגה חיפה שלוש תוצאות תיקו וספגה שבעה הפסדים.
התחושה אצל הירוקים היא שהגיע הזמן להפוך דף ולהגיש את הקלאסיקו הישראלי כשי לחג לאוהדים באצטדיון סמי עופר. גם בעונת 2012, אז אימן את הקבוצה ראובן עטר והקבוצה השיגה מאזן נקודות זהה, בשלב הזה הקבוצה היתה כבר עם שלושה שערים.
אין ספק שרוח חדשה וחיובית מנשבת במתחם האימונים בכפר גלים והשינוי שכבר הורגש במשחק התיקו המאופס בבאר שבע הביא את המאמן רוני לוי לחלק מחמאות לשחקנים על הרצון והיכולת שהביאו לכר הדשא. לוי דורש המשכיות ביכולת וניצחון בכורה בליגת העל דווקא נגד האלופה הצהובה מתל אביב.

שחקנים בקבוצה טוענים כי ההכנה למשחק מחר הייתה ברמה גבוהה והחיבור שלהם לתוכנית המשחק והמערך מצוינת. "זה משחק שיהיה מבחן האופי שלנו לכל העונה. אנחנו משחקים נגד מכבי ת"א שהיא היריבה הגדולה שלנו וזה הזמן לחזור לדרך שכיוונו אליה בתחילת העונה", אמר אתמול (חמישי) שחקן בקבוצה.
"אני מאמין ששחקני כדורגל צריכים להתכונן לכל משחק אותו דבר", אמר היום לודוביק אובריניאק לאתר הרשמי של הקבוצה. "אני יודע שזה הסופר קלאסיקו של ישראל ומשחק חשוב מאוד לקהל, נגיע מוכנים".
"בגלל שהפסדנו בשני המשחקים הראשונים של העונה, אנחנו קודם כל צריכים לחזור למסלול הניצחונות. רק אח''כ נתחיל לחשוב על איך אנחנו רוצים לסיים את הליגה. אני מבין שהמצב לא קל עבור האוהדים, אבל אנחנו צריכים אותם עכשיו יותר מתמיד. יש הרבה צופים באצטדיון והקהל תומך בנו מתחילת המשחק ועד לסיומו. קיבלתי הרבה הודעות מאוהדים שמברכים אותי וחשוב לי להודות על כך כי זה לא מובן מאליו". 
מהמשחק ייעדרו המגן טאלב טוואטחה וגליינור פלט המורחקים. את טוואטחה יחליף סאן מנחם. לסגל ישוב המונטנגרי ניקולה דריניצ'יץ' אשר ימתין על הספסל לנוכח היכולת הטובה שמגלים אביחי ידין ואופיר קריאף בקישור האחורי.
ההתלבטות היחידה של רוני לוי היא בנושא חן עזרא שלא תורגל לקראת המשחק ועשוי לרדת לספסל המחליפים כשעל המקום במקומו נאבקים איסמעיל ריאן וגם יוסי בניון. בקבוצה בונים על שני שחקני הקו הקדמי אלירן עטר ואיתי שכטר שיעלו בהרכב הראשון והיו אמורים להוות את עמודי הטווח בקבוצה.
ההרכב המשוער: ולדימיר סטויקוביץ', איל משומר, אוראל דגני, מרק ואליינטה, סאן מנחם, אביחי ידין, אופיר קריאף, איסמעיל ריאן (חן עזרא), לודביק אוברניאק, איתי שכטר, אלירן עטר.