לאחר ההפסד בסמי עופר לבית"ר ירושלים (2:0) לפני פגרת הנבחרות, מאמינים במכבי חיפה כי החופשה הקצרה שניתנה תוציא את הקבוצה לדרך חדשה כבר ביום שני נגד הפועל תל אביב.

יתרה מכך, קיימת אמונה במתחם האימונים בכפר גלים ביכולת של המועדון לסיים את המשבר מתחילת העונה דרך ניצחונות רצופים עד סיום הסיבוב הראשון.
דן ולנסי, המאמן המנטלי החדש ולצדו הפסיכולוג רענן דגן, כבר החלו בשיחות עם השחקנים והמשימה היא להחזיר את סגל השחקנים הקיים לדרך של מצוינות והישגים.

לאימונים חוזרים השוער ולדימיר סטויקוביץ' ששב מנבחרת סרביה ויחתום רשמית על חוזהו החדש ארוך הטווח עד סיום עונת 2018/19. כמו כן ישובו מהנבחרת הצעירה שובל גוזלן, עאיד חבשי, ג'אבר עטאא ויובל יוספוביץ'.
להרכב הפותח אמורים לשוב מארק וליינטה ואופיר קריאף אשר סיימו עונש הרחקה. כמו כן ישוב טאלב טוואטחה לעמדת המגן השמאלי לאחר שהחלים מפציעה של חודש וחצי. לסגל ואולי להרכב יחזור גם הקפטן יוסי בניון לאחר שבועיים של החלמה ממתיחה ברגלו.
ההרכב המסתמן שאמור המאמן רוני לוי להציב בהיעדרם של איל משומר ואביחי ידין יהיה: סטויקוביץ', דגני, ואליינטה, קינן, טוואטחה, קריאף, דרינצ'יץ', אוברניאק, בניון, עטר, פלט.
באימונים הבאים קיימת אפשרות שהמאמן רוני לוי יאפשר לאיתי שכטר להוכיח את יכולתו דווקא נגד הפועל תל אביב והוא עשוי לעלות בהרכב על חשבונו של יוסי בניון.