במשך קרוב לעשור פינטזו אוהדי מכבי חיפה על הרגע בו ראובן עטר ימונה למאמן המועדון. עטר, יליד טירת הכרמל, עבר את כל הדרך במחלקות הנוער בכרמל, הגיע לבוגרים והפך לאחד הסמלים כשחקן זאת כמובן לצד קריירה מפוארת שעשה.
יושבי יציע ג' קראו לו פעם בשמו כאשר מאמנים אחרים פוטרו, והרגע המיוחל הגיע בקיץ 2012. עטר חתם לשלוש עונות, הקהל פינטז על איחוד מרגש וקיווה כי הרומן כלל לא יסתיים.

"ראובן התנהל עם האף למעלה"
עטר הגיע בקול תרועה כאמור, הקהל הסתער על מנויים. הקיץ נראה מבטיח כשהמאמן הנחית לא מעט רכש והכניס התלהבות בכפר גלים.
מאז? זה התגלגל בדומה לעונות האחרונות לפתיחה רעה מאוד. ניצחון בודד ו-7 נקודות בתשעה מחזורים זה לא היה מה שפינטזו עליו בכרמל. הסיבות לכישלון טמונות בלחץ, במנהיגות שנעלמה, בחוסר החיבור לשחקנים – דבר שעל פניו נראה הפוך לגמרי.
"כשהייתי אפסנאי במכבי חיפה, כל הזמן נלחמתי שיחזירו את ראובן למכבי, זו היתה אמורה להיות סגירת מעגל. באימון הראשון שלו הגעתי עם זר פרחים לברך, אבל אמרו שהמתחם סגור", העיד האוהד הוותיק והמוכר, ג'ורג' ואסילי. "זה היה מאכזב מאוד, אני חושב שמאז הנאחס נפתח".
עטר לא הצליח לחדור ללב השחקנים וגם האוהדים שעוד סימנו אותו כסמל, נכנעו לבסוף. "הוא התנהג עם האף למעלה, פתאום כל האימונים היו סגורים. כשבנאדו הגיע והגעתי לאימון כל השחקנים אמרו: 'הנה אבא שלנו חזר'", הוסיף ואסילי המאוכזב.
בלם העבר רפי אוסמו התייחס לעידן עטר: "זו רכילות לומר שהוא איבד את חדר ההלבשה ורצה להיות המנהיג. זכותו של מאמן להרכיב את מי שהוא בוחר".
"לא ראיתי מאמן שהצליח בחיפה בשנים האחרונות, עטר עוד ישוב"
אוסמו מעיד בעיקר על הדחתו של הקפטן בעבר, יניב קטן, הדחה שסימנו אותה כגורם משפיע בסיום העידן של עטר בכרמל, אלא שעוזרו הצמוד של עטר לאורך שבע שנים, צדוק מלכה חושב אחרת: "כשלא הולך בכדורגל, לא הולך – נוצר לחץ, נוצרות שמועות. בחמש השנים האחרונות לא ראיתי מאמן שהצליח במכבי חיפה. ראובן לא היתה הבעיה, הוא אדם מקסים".
על הטענות למאבקי שליטה בחדר ההלבשה אמר מלכה: "ניפחו את זה לגמרי. היה משחק ספציפי עם שיחה בין קטן לעטר שבסיומה יניב החליט לנוח. שניהם בחורים נהדרים, המאמן צריך לקבל החלטות. היחסים ביניהם היו טובים לפני וגם אחרי ככה שזה סתם תדמית שנוצרה".
כאמור עטר ישוב למפגש נוסף מול הירוקים כמאמן נתניה (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-17:15). מנגד, רוני לוי שחווה גם הוא תקופה לא קלה עם הירוקים ינסה לרשום ניצחון שני רצוף. "ההבדל בין רוני לוי לעטר הוא האמונה. ראובן הבין שהוא לא יכול לחלץ את הקבוצה ושם את המפתחות, רוני לוי מאמין בעצמו ומאמין שיכול לקחת את חיפה למעלה", סיכם רפי אוסמו.
מלכה בטוח כי גם לגבי עטר לא נאמרה המילה האחרונה בתחום האימון: "הוא מאמן מצוין ואני בטוח שישוב לבמה הגדולה". עטר מול חיפה, לוי מול נתניה, קרב האקסים הזה יספק סיפור בכל תוצאה שלא תהיה.