גיא אסולין חזר לישראל, 13 שנים אחרי שיצא למבחנים בברצלונה עם שלמה שרף כנער מוכשר של טוברוק, חתם (במפתיע?) בהפועל תל אביב.
אסולין, סוג של ילד פלא במונחים ישראלים היה שייך לברצלונה הגדולה ומאוחר יותר למנצ'סטר סיטי. כך שלגדולות, על הנייר, הילד הקטן מנהריה היה אמור להגיע ולעשות סנסציה ספורטיבית במונחים ישראלים, אבל משהו בדרך התפספס והיום, כשהוא בן 25, אסולין הגיע להציל את הפועל תל אביב מירידת ליגה."

כבר בקיץ האחרון אמיר כבירי רדף וחיזר נמרצות אחרי אסולין. הוא התארח אצלו לא פעם ולא פעמיים בספרד, השניים הפכו למיודדים מאד ונמצאים בקשרים חבריים טובים, אלא שאז הקשר עדין התעקש למצוא קבוצה בספרד, "לחזור לישראל אני תמיד יכול", אמר לסובביו, וזה בהחלט מה שקרה השבוע.
"יש הבדל גדול מאד בין להיות שחקן מוכשר לבין לממש את הכישרון שלך", אומר זאביק זלצר שמכיר היטב את אסולין מהנבחרות הצעירות. " לדעתי ההחלטה שלו לבוא עכשיו לארץ אולי נכונה, אבל יהיה לו קשה להגיע למועדון שנמצא במלחמת הישרדות בליגה וכאשר הוא עדין לא בכושר משחק וייקח לו זמן להיכנס לעניינים".
על הכישרון של אסולין אין עוררין. מדובר בשחקן מוכשר ביותר עם טכניקה ברמה גבוהה מאד וגם מהירות מסחררת, לפחות ממה שזכור מאסולין ההוא, ילד הפלא. הבעיה, קודם כל של השחקן עצמו, היא שבשנים האחרונות הוא מיעט מאד לשחק, עבר והחליף קבוצות ללא הרף ולא הצליח להתאקלם באף קבוצה. פעם לא האמינו בו מקצועית בהרקולס ופעם בעיות פנימיות-פוליטיות במיורקה מנעו ממנו לשחק באופן רציף.
"האמת, אני שמח שגיא חזר הביתה, אני לא אשקר לך", אמר אלי, אביו של השחקן, האיש הקרוב לו ביותר שמלווה אותו צמוד מהיום שארז את המזוודה בבית בנהריה ועבר לברצלונה ועד היום. "אני חושב שבשלב הזה אין הרבה מה להגיד, צריך לתת לגיא את השקט להצליח ולפרוח בהפועל ת"א, הם מאד רצו אותו ואני מקווה שזה יתרומם".
בקיץ האב היה אחד הגורמים שמנעו ממנו לחזור לישראל. אלא שהיום כנראה, גם אסולין האב כבר הבין שכדי להציל את הקריירה של הילד המחונן צריך, אולי, לבצע ירידה משמעותית לצורך העלייה המשמעותית חזרה.
אסולין גם לא ילד, הוא אפילו לא נער, הוא תחת סטטוס בוגר ועצמאי מאד בשטח וגם בלי האבא, מבין בעצמו את הסיטואציה המקצועית שאליה נקלע ויודע שחצי עונה טובה בהפועל ת"א יכולה להחזיר לו בשלב הראשון את הביטחון בעצמו, ואחר כך גם את חלום ההצלחה באירופה שטרם הסתיים.
"אני בטוח שזה צעד נבון מבחינתו לחזור לישראל", מספר שוער הנבחרת לשעבר, דודו אוואט, ואחד האנשים שניסו לקדם את אסולין בספרד, "הוא סבל לצערי פה מפציעות וגם מכמה החלטות לא נכונות, אבל הוא עדין צעיר ויכול לשקם את הקריירה שלו ועכשיו, בהפועל ת"א, חובת ההוכחה היא עליו".