הפועל רעננה אירחה אתמול את מכבי ת"א למשחק שבו כולם התעלמו ממנה, והיה נדמה שהיא בסך הכל עוד מהמורה קטנה בדרך של הצהובים לכבוש מחדש את הפסגה. אז התעלמו. אומנם רעננה לא התעלתה, אך הצליחה לקחת נקודות קריטיות ממכבי וסחטה תיקו 1-1 שכנראה גזר את סיפור האליפות.



הקבוצה מהשרון הגיעה חבולה אחרי חמישה הפסדים ברציפות. למעשה, מההעפלה ההיסטורית שלה לפלייאוף העליון נראה ששום דבר לא הלך לה. בנוסף, חיים סילבס נאלץ לעלות בהרכב חסר ואין ספק שזה לא תרם. רשימת הפצועים כללה את עדי נמני, עמנואל אמבולה והכי חשוב – מלך השערים של הקבוצה, אוונס קנגאווה והחלוץ דיאן ראדוניץ', ששוחרר.
 
גם מכבי ת"א הגיעה לנתניה עם כאב ראש לא קטן. למאמן פטר בוס היו חמישה מחליפים בלבד בשל פציעות של אורלנדו סה, טל בן חיים, נוסא איגייבור ועומרי בן הרוש והמוצהבים ברק יצחקי וקרלוס גארסיה. אבל זו עדיין מכבי, וגם בהרכב לא מלא, העדיפות שלה על רעננה במגרש הייתה ברורה.
 

המחצית הראשונה נפתחה בסערה של הצהובים, שלא השאירו מרחב פעולה רב לשחקני רעננה. בדקה ה־8 אלי דסה מצא את הרשת לאחר שקיבל כדור עומק משלומי אזולאי, אך הקוון הרים את הדגל לנבדל מוצדק. השליטה התל אביבית נמשכה כשאזולאי ניסה את מזלו מול אריק ינקו בדקה ה־12 אך בעט מעל השער. בדקה ה־23 הרשת של ינקו הזדעזעה בשנית מכדור של טל בן חיים, רק ששוב, הקוון קבע שהיה נבדל.
 
מכאן החל מופע ההחמצות של ערן זהבי, בערב שהקפטן כנראה לא ירצה לזכור. הכוכב הגיע להמון מצבים ליד השער, מצבים שביום אחר הוא כנראה היה מכניס מזמן. אולי כמו המאמן שלו פטר בוס שככל הנראה קיבל הצעה מאייאקס, גם הוא כבר חושב על הקבוצה הבאה שלו? 
 
הצהובים המשיכו לשלוט ללא עוררין גם במחצית השנייה וגרמו למערך ההגנה של רעננה הרבה דפיקות לב. מנגד, לא ממש היה ברור מי נמצא בחוליית ההתקפה של רעננה ואם בכלל הקבוצה מעוניינת לנסות ולהבקיע, לפחות עד הדקה ה־54, אז ממאדו צ'אם בעט חזק, אך פרדראג ראיקוביץ' בהצלה גדולה הדף את הכדור. 
 
בדקה ה־60 אלפי האוהדים של מכבי יכלו לנשום לרווחה כשנוסא איגייבור, שהיה פצוע במשך תקופה ארוכה ונכנס כמחליף רק שתי דקות קודם, קיבל כדור טוב מדור מיכה והכניע את ינקו. 0-1 לצהובים. ארבע דקות בלבד חלפו עד שברק בדש, שהחליף במחצית את רנה מיחליץ', בעט נהדר וכבש מול קבוצתו לשעבר וקבע את תוצאת הסיום 1-1 שחרצה באופן כמעט סופי כי הצהובים לא יניפו השנה את הצלחת.
 
בשבוע הבא, מחזור אחד לפני סיום, מכבי תצא לטדי למפגש טעון מול בית"ר ירושלים והפועל רעננה תפגוש את בני סכנין בדוחא.