אומרים שבדרך כלל אצטדיון חדש מביא איתו ירידת ליגה. כך קרה בעבר מספר פעמים, אך נדמה שהפעם התיאוריה הזאת התרסקה, ובגדול. הפועל באר שבע היא אלופת המדינה בכדורגל לעונת 2015/16, לאחר מירוץ צמוד לאורך כל העונה ראש בראש עם מכבי תל אביב, שהוכרע באופן סופי הערב, במחזור הסיום של ליגת העל.
40 שנים ארוכות חיכו אוהדי הפועל באר שבע להגיע שוב ולזכות בתואר. הפעם האחרונה בו זכתה הקבוצה, שהוקמה ב-1949, באליפות, היתה בעונת 1975/6, במה שהיווה את השיא של המועדון עד הערב, עם שתי אליפויות רצופות. התואר האחרון של הקבוצה היה גביע המדינה, שהגיע בשנת 1996/97, כשבדרך זכתה הקבוצה גם בשלושה גביעי טוטו.
מעבר לתוצאות המשחקים הערב, הפועל באר שבע הציגה כדורגל נהדר, עם רצף משחקים מרשים (29, עד השבוע שעבר בו הפסידה למכבי חיפה) ללא הפסדים, כשהיא מתגברת על לא מעט "כבשות שחורות" בדרך. את התוויית הדרך צריך לזקוף לזכותם של אלונה ברקת, הבעלים של המועדון, והמאמן ברק בכר, שהגיע בתחילת העונה כדי לעמוד על הקווים, והצליח במשימתו הגדולה. הקבוצה של בכר ניפצה במהלך השנה מספר שיאים של המועדון, כמו שיא הפרש השערים לעונה, מספר נקודות לעונה סדירה ומלאה וגם את שיא הניצחונות הרצופים של המועדון, שעומד על שמונה.

אוהדי הקבוצה יכולים סוף סוף להפסיק ולהתרפק על סיפוריו של שלום אביטן וחבריו על האליפות בשנות ה-70, ולהתחיל לחגוג בבימות בבירת הנגב. על מנת לזכות באליפות, באר שבע היתה צריכה שפער הנקודות בינה למכבי ת"א, שעמד על 2 נק' בלבד, יישמר, וכך היה. 
באר שבע ניצחה 1:3 את בני סכנין באצטדיונה הביתי, ובכך לא היתה צריכה להאזין למגרש השני, בו שיחקה מכבי ת"א נגד מכבי חיפה, וניצחה אותה 0:6, כיוון שהבטיחה את האליפות בעצמה.
סגל הקבוצה כלל העונה את דודו גורש, רובי לבקוביץ', בן ביטון, וויליאם סוארס, שיר צדק, אופיר דווידזאדה, מהראן ראדי, מאור בוזגלו, מאור מליקסון, אובידיו הובאן, אליניב ברדה, בן שהר, אנתוני נוואקמה, מוחמד גאדיר, אביתר אילוז, מתן אוחיון, לואי טאהא, בן תורג'מן, עמית ביטון, וובה בראון, ג'ון אוגו, דן ביטון, אור חביביאן, רן רובין ועמראן אלקרנאוי.
מהלך המשחק:

 דקה 6
הלם בטרנר, 0:1 לסכנין - התקפה ראשונה של האורחים והם מצאו את הרשת של גורש. אזולאי סידר רוחב למוגרבי ששלח שטוח והשתיק את האצטדיון.
דקה 15
האדומים יצאו מההלם. מאור מליקסון שלח טיל מ-22 מטרים, רן קדוש היה במקום והדף.
 דקה 16
1:1! פריצה נהדרת של מאור מליקסון שהטעה את עותמאן והוציא רוחב למאור בוזגלו שמעשרה מטרים שלח שטוח לפינה של קדוש והקפיץ את טרנר באוויר.
דקה 40
1:2 לבאר שבע - הסדר שב על כנו? מאור מליקסון רבותיי, הוא האיש של בכר. הקשר הנהדר החליף מסירות עם וואקמה, קיבל חזרה ומ-16 מטרים סובב לקורה ופנימה. שער נהדר, האם זה שווה אליפות?
דקה 46
כמעט השלישי של באר שבע. בוזגלו פרץ מימין והעביר רוחב, קדוש הדף רע, ברדה הגיע לריבאונד ושלח לעמוד. הכדור הורחק.
 דקה 47
האדומים המשיכו להסתער על השער של קדוש, הפעם וואקמה ירה מקצה הרחבה, השוער הדף.
דקה 57
עוד החמצה של האדומים. וואקמה חמק להגנה וקיבל כדור נהדר, אך מול קדוש היה לא מספיק מדויק ושלח ליד העמוד.