הבדלי הרמות וחלוקת התפקידים במשחק הראשון בסלטיק פארק היו ברורים מהרגע הראשון: יש קבוצה אחת שתוקפת, ואחת שתעביר את המשחק עם דפיקות לב מואצות ותקווה לא לקבל בראש. ובסוף קיבלה. אמש התהפכו היוצרות. הפועל ב"ש הגיעה לגומלין בטרנר בידיעה שרק נס עם שלוש כפות סוכר יעלה אותה אל האולימפוס.



שחקניו של ברנדן רוג'רס היו אובדי עצות מול אלו של ברק בכר, כאלה שמהדקה הראשונה רק חיכו לשמוע את שריקת הסיום של השופט ההולנדי. 62 אחוזי החזקה בכדור מול 38 של אלופת סקוטלנד הם לא דבר שבא ברגל. או שכן. אלופת ישראל חיברה לא פחות מ־453 מסירות מדויקות לעומת 158(!) כאלה בלבד של יריבתה. השורה הסטטיסטית של האדומים מבירת הנגב הייתה טובה יותר בכל פרמטר: החל ממצבי כיבוש (7-21) ועד מספר הקרנות (2-7).



ניהול המשחק של ברק בכר היה פשוט מעורר כבוד, ולכל אורך 90 הדקות יכולנו לראות את הכושר הגופני המדהים של הקבוצה שלו, שעליו אחראי מאמן הכושר הוותיק דרור שמשון. במשחק אמש קיבלנו גם מושג חדש על הרכש הנהדר שעשתה הפועל ב"ש. הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור, שנפצע בהמשך ונטש, הביא הרבה מאוד שקט לקו האחורי של בכר, ויחד עם שיר צדק שיתק לחלוטין את החלוץ לי גריפית'ס. תוסיפו לזה את שני המגינים בן ביטון ואופיר דוידזאדה (במשחקו האחרון בישראל לפני המעבר לגנט הבלגית) וקיבלתם שער נקי מול הקבוצה של רוג'רס.



הפועל ב"ש התגברה לא רק על סלטיק, אלא גם על חוסר המזל שתוקף אותה בחודש האחרון. היא עלתה להתמודדות ללא אליניב ברדה הפצוע, עם ג'ון אוגו וויטור, שלא היו כשירים במאת האחוזים, בדקה ה-19 איבדה את לוסיו, ב-34 את מאור מליקסון, ולמרות כל זאת - נראתה מצוין. משחק האגפים שלה שאף לשלמות הודות לביטון ודוידזאדה הנהדרים. לא עברה כמעט התקפה אחת של האלופה הישראלית מבלי שאחד מהם ישים רגלו על הכדור או יעשה תנועה שתמשוך את תשומת הלב אליו.



במחצית השנייה סלטיק עברה את קו מחצית המגרש רק פעמים ספורות, הודות לאוגו, שעשה עבודה מדהימה במרכז השדה עד שבעשר הדקות האחרונות כבר איבד את כוחותיו והחל לדדות. בהזדמנות זאת נגיד מזל טוב לטוני וואקמה שהתחתן עם כדור המשחק. החלוץ הניגרי של הפועל ב"ש הוא שחקן אדיר, שבמהלך העונה נותן את התפוקה שלו, אבל הוא חייב ללמוד לשחרר את הכדור. ורצוי בזמן.



מחמאות גדולות גם למאור בוזגלו, שממשיך להתעלם מרעשי הרקע מכיוון היציעים האדומים ולהתרכז אך ורק במטרה, למרות שזו לא צלחה הפעם. או שכן, הרי הפועל ב"ש לא יצאה בידיים ריקות, היא תתמודד העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית. אחרי ההופעה ההרואית מול סלטיק, יהיה מוזר לומר שהפועל ב"ש עדיין לא מוכנה מנטלית להשתתף בליגת האלופות, אבל זה בדיוק המצב.



הקמפיין האירופי שמצפה לאלופה הישראלית הטרייה במפעל השני בחשיבותו ביבשת ישפשף אותה, ייתן לה לטעום מטעמו של שלב בתים ויגלה לה מה ההשלכות של התמודדות בשתי זירות במקביל. העובדה שלקבוצה של בכר היה חסר רק שער אחד כדי להעפיל תעשה לה רק טוב. כי בשנה הבאה, כשזו תגיע לאותו מעמד בדיוק, היא תדע שהמשחק הראשון חשוב באותה מידה כמו הגומלין, ואז, אולי, היא לא תזדקק למשחק הרואי כדי לזכות בכרטיס לזירה המרכזית של אירופה. לזה קוראים ניסיון.