העימות בין פרשן הספורט רון קופמן לבין בית"ר ירושלים נמשך. אחרי שהשווה את אוהדי בית"ר ירושלים לקבוצת כדורגל פלסטינית שעמדה דקת דומייה לזכר מחבל ועורר סערה גדולה, עלה אתמול קופמן לשידור אצל ענת דוידוב ב-103FM כדי להסביר את דבריו. מול עלה לדבר דובר הקבוצה, אושרי דודאי, שתקף את קופמן וקרא לתבוע אותו. 




דודאי, אמר לענת דוידוב: "אני לא יודע אם להגיש תביעה. גם אם בחסות פרובוקטיבית או באיזה מעטה אינטלקטואלי, אני חושב שיש גבול לחריגה, או במה שאתה רוצה להשמיע. גם אם אתה יוצא חוצץ נגד קהל, קבוצה או מועדון, שלא תואמים את הרוח שלך, יש דרך להביע את הדברים וצריך להיות מידתי באיך שאתה מביע את עצמך, בעניין האנלוגיות, ההשוואות".



"רון קופמן השווה את שחקני הקבוצה ממזרח ירושלים עם האוהדים שלהם אוחזים בשלט שעליו תמונת הרוצח, לבית"ר. אני לא זוכר שמישהו משחקני בית"ר ירושלים או הנהלת הקבוצה הצטלמו עם מי מהגורמים השליליים או אנשים שמביעים דעות קיצוניות". דוידוב ציינה שקופמן טען שאוהדי בית"ר שמחו ברצח רבין ותומכים עד היום בברוך גולדשטיין. "זה דבר פסול ונפסד", אמרה. "זה גם אני אומר ואנחנו כן אומרים את זה", אמר דודאי. "אין אף אחד בבית"ר שתומך במעשיו של ברוך גולדשטיין ולא במעשיו של יגאל עמיר. גם אין שלטים כאלה. בית"ר ירושלים היא לא ה-בעיה של החברה הישראלית. ודאי לא הקהל שלה. דברים פסולים ושליליים שאפשר למצוא אצל ביציעי אוהדי בית"ר אפשר למצוא ביציעי כל קבוצה, ודאי בליגת-העל, כולל כל קבוצה".




על השתתפות שחקני בית"ר באירוע של ארגון האוהדים "לה פמיליה", שכמה מאנשים נעצרו בחשדות לפלילים, אמר דובר הקבוצה: "ארגון 'לה-פמיליה' לא מחוץ לחוק. כל אנשי 'לה-פמיליה' הם סו-קולד, לפי מה שאתם מנסים לומר, שליליים, גזעניים ואלימים? לא כל אנשי 'לה פמיליה' מזוהים מעשים גזעניים ו/או אלימים". דוידוב שאלה על היעדרות שחקנים ערבים מבית"ר ירושלים, ודודאי השיב: "אנחנו לא מסתכלים בתעודת הזהות. אם יהיה שחקן (ערבי) שיתאים לקבוצה מבחינה מקצועית ויהיה מוכן לספוג את היותו חלוץ, כי יש פה עניין חברתי שכולנו נצטרך לחצות אותו. המועדון כבר סיכם עם שחקן ערבי-ישראלי מוסלמי והשחקן עצמו קיבל 'רגליים קרות' כי הוא קיבל איומים על חייו מאנשי הכפר שלו".



רון קופמן הגיב "העובדות הן שנעצרו 56 אנשי 'לה פמיליה', שזה ארגון פשע. ככה המשטרה מתייחסת אליו. הכניסו לשם סוכן סמוי. יותר מ-20 איש עדיין במעצר עד תום ההליכים. אז הוא (דובר המועדון) מיתמם. כל הפשיסטים האלה באים ללמד מה עובדות ומה לא עובדות. כשאני התחלתי עם עובדות הוא עוד לא היה פשיסט ועכשיו הוא פשיסט. מועדון שאוהדיו מהללים את עמי פופר שרצח שבעה ערבים, את יגאל עמיר שרצח ראש ממשלה, את ברוך גולדשטיין שרצח מתפללים במסגד, הוא לא בדיוק מועדון דמוקרטי. נכון שמועדון 'הילאל אל-קודס' עשה עצרת זיכרון למחבל, אבל הם גם עושים עצרות זיכרון למחבלים ושרים על מחבלים. מועדון הכי גזעני בעולם, שלא מוכן שמוסלמים ישחקו בו, מי הם בכלל שילינו? צריך להוציא את המועדון הזה מהחוק ואני מקווה שפיפ"א תעשה את זה".



"אני לא פוליטיקאי שגר באגם הדרעק", הדגיש קופמן. "אני אומר את דעתי. אני רוצה לומר אותה וגם משלמים לי על זה. לא מעניין אותי מה הם אומרים. שיסתופפו עם כל השלטון שמגן עליהם ומחבק אותם. אני לא סופר אותם. מה לעשות".


 

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב-103FM

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו