הפועל באר שבע חגגה כל הלילה את האליפות השנייה ברציפות אחרי הניצחון אמש (שבת) 1:2 על מכבי תל אביב בנתניה. האדומים, שקבעו שיא מועדון עם עשרה ניצחונות ברציפות ופתחו פער של 11 נקודות בפסגת הטבלה, היו ערים עד שעות הבוקר והגיעו כעבור מספר שעות לטוטו טרנר לקחת חלק בטקס יום הזיכרון שמקיים המועדון מידי שנה לזכר אוהדיו שנפלו במהלך שירותם הצבאי ובפעולות האיבה.



בעיניים טרוטות הגיעו כל שחקני אלופת המדינה לשנת 2016/17, מנכ"ל המועדון, אסי רחמים, הבעלים אלונה ברקת, המאמן ברק בכר, ראש עיריית ב״ש רוביק דנילוביץ׳, הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, שחקני קבוצת הכדורסל, משפחות שכולות, חיילים ושאר מכובדים. אמו של נועם רוזנטל, אוהד הקבוצה שנפל במלחמת צוק איתן, פתחה את הטקס: "הבן שלי כל כך אהב את הפועל ב״ש. זכיתם באליפות שנייה ברציפות בשביל נועם שלי והוא יושב למעלה ומבהיר לכולם שב״ש היא הקבוצה הכי טובה שקיימת. אתם גדולים, אתם אלופים, חיבוק גדול לכולכם".



ברקת: "משפחות יקרות. הערב תקרע את השקט צפירה שמייחדת את העם שלנו וחודרת את הלב. הצפירה המצמררת הזאת מלמדת על חללי מערכות ישראל שנפלו והקריבו את חייהם למען המדינה והשאירו לנו צוואה. מחר כשיסתיים יום הזיכרון, עם ישראל יחזור לשגרת יומו אבל אתם תתמודדו עם החדר הריק עם החיוך שכבר לא קיים ואנו נעטוף אתכם באהבה. אנחנו מקיימים בהפועל ב״ש את הטקס המיוחד הזה לכבוד אלה שאהבו את מדינת ישראל והפועל ב״ש. מבחינתנו, הצוואה הגדולה והאמיתית של כל אלו שהקריבו את חייהם למען המדינה שלנו היא בסימן שליחות, להושיט יד לחלש ולדעת גם לשמוח יחדיו. משפחת הפועל באר שבע מבטיחה תמיד להיות שלכם ושל היקרים שלכם תמיד נהיה לצידכם. יהי זיכרם ברוך".



ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. מלא התפעלות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. מלא התפעלות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



דנילוביץ': "אני מלא התפעלות בכל פעם מחדש כאשר אני מביט אל קהל האוהדים של הקבוצה שאנחנו כל כך אוהבים. ברגעים שמתחלפים במציאות ישראלית לא צפויה, האם יש קהל אוהדים בעולם שמסוגל לעשות מעבר חד של מספר שעות להרכין ראש, להתאפק ולכבד. זאת האליפות האמיתית של ב״ש הערכים, היסודות. הילדים האלה שלנו היו צריכים להיות אתמול בקהל, הם היו צריכים להיות לאורך כל השנה כאן בטרנר ולחוות איתנו את החוויה והעוצמה של האהבה לקבוצה האדומה שהם כ״כ אהבו. אהבה מקודשת בדם".



בכר על המעבר החד למציאות: "זה מה שמייחד את המועדון הזה, המסורת לכבד את המשפחות זה מאד מרגש ועוצמתי וקשה מאד לעשות את המעבר החד הזה. דקה לא נחתי מאתמול אבל לא צריך לנוח בכלל. המשחק הזה סימל גם את העונה שלנו מבחינת עוצמות. גול של אליפות בדקה ה-89, מסמל את הפועל ב״ש של השנתיים האחרונות וזה כיף ענק לסיים ככה. שיחקנו נגד קבוצה מצוינת שנמצאת במומנטום אדיר וקשה לבוא ולעשות את מה שעשינו. זה לא משנה איפה לקחת אליפות מבחינתנו, רצינו לסיים בצורה כזאת כי מגיע לנו אחרי העונה הזאת".



מטרות חדשות: "עצם זה שמדברים על שלב הבתים של ליגת האלופות אומר כמה המועדון הזה התקדם. ניצחנו קבוצות גדולות מאיתנו, אבל עם אמונה ועם הקהל שלנו אפשר לעשות את זה. החלום הוא להגיע לאלופות".



ההתעניינות הגדולה בשחקנים: "איך שומרים על המרקם הזה? המטרה היא להשאיר את רוב הסגל ולרענן. אם נצטרך לעשות דברים נעשה אותם. אני סומך על אלונה ועל הצוות. יש לנו שחקנים חדשים ומוכשרים, וזה מה שיפה במועדון, שחושב כל הזמן קדימה".



עתידו האישי: "אני אשאר בבאר שבע בשנים הקרובות".