כעס בבית"ר על אלי כהן, רוני לוי וגיא לוי מועמדים להחליפו

אלי טביב בין אלי אוחנה לבין אלי כהן
אלי טביב בין אלי אוחנה לבין אלי כהן | עדי אבישי

במועדון הירושלמי לא אהבו את התבטאויותיו של הסמכות המקצועית העליונה לשעבר בעקבות מאמציו של טביב להילחם בגזענות. בקבוצה מחפשים מחליף מאחר שלבנדה לא מחזיק בתעודת פרו

(גודל טקסט)

דווקא בעיצומה של תקופה נהדרת, כשהקבוצה ניצבת במקום הראשון עם מאזן מושלם של תשע נקודות בשלושה משחקים, בבית"ר ירושלים שוב נאלצים להתמודד עם זעזוע. בקבוצה מנסים לעכל את המאורעות שהובילו להתפטרותו של היועץ המקצועי אלי כהן ("השריף"), שנאלץ לעזוב בשל ראיון בו התבטא נגד צירוף שחקן מוסלמי לקבוצה.

בזמן הקצר שכהן נמצא במועדון, הוא הספיק להיכנס לעניינים והיה דומיננטי מאוד באימוני הקבוצה. שיתוף הפעולה עם גילי לבנדה נראה היה טוב. רק ביום שני האחרון, אחרי שהקבוצה ירדה להפסקה מול מכבי פ"ת ב-1:1 ובחסרון מספרי, השניים יחדיו החליטו להוציא את אנתוני וארן ולהכניס את שון גולדברג, החלטה שבסופו של דבר הייתה אחד המפתחות לניצחון 1:2 הגדול והקבוצה נראתה במסלול הנכון לרוץ בצמרת הגבוהה.

הכעס הגדול בקרב ראשי הקבוצה על כהן הגיע במיוחד נוכח המאמצים שעשו במועדון להתנער מהתדמית הגזענית שדבקה במועדון, כשהבעלים אלי טביב הגביר מאמץ בנושא בחודשים האחרונים. נציג הבעלים אלי אוחנה ממש לא אהב גם את התנצלותו של כהן בפני נציגי האוהדים בשישי האחרון, אותם אלו שבאו בטענות לכהן על כך שאיפשר, לפי ראות עיניהם, את הגעתם של זאור סדאייב וג'יבריל קאדייב בעונת 2012/13.

"מה שקרה עצוב", אמרו בקבוצה על הפרידה הזריזה מכהן, "זה כמו סרט". אחרי שהתגברו על הזעזוע בדמות פיטוריו של המאמן שרון מימר רק לפני כחודש, ייאלצו הפעם השחקנים לשים שוב הכל בצד ולנצח בשבת הקרובה (20:30, ישיר בספורט4) את הפועל חיפה, שמחזיקה גם היא במאזן מושלם, בסוג של משחק עונה שייערך בטדי. נושא מחליפו של כהן יצטרך להיסגר במהרה, שכן ללבנדה אין תעודת פרו.


לבנדה. הזמן הולך ואוזל (עדי אבישי)

על פי חוקי ההתאחדות, ללבנדה מותר להירשם כמאמן הקבוצה ללא התעודה במשך 30 ימים, שיפוגו אחרי המשחק מול חיפה. כזכור, לפני שמונה כהן, המועמדים לתפקיד המאמן או כפי שמאוחר יותר הסתבר לפונקציה הקרויה "הסמכות המקצועית העליונה", היו גיא לוי, רוני לוי ועמיר תורג'מן. הראשון בתחילה סומן כמועמד המוביל, אולם הוא זכה לתמיכתו של טביב בלבד, שאמור להיות מנותק מניהול ענייני הקבוצה כשכל נושא מעורבתו נמצא גם בבדיקה של ההתאחדות לכדורגל.

בנוסף, אוחנה שנאלץ "לבלוע את הגלולה" במקרה פיטוריו של שרון מימר, תמך יותר בתורג'מן ובכהן. כעת יצטרכו לראות האם אוחנה בסופו של דבר כן יקבל את מועמדתו של המאמן שאימן בהצלחה בקבוצה בעונת 2014/15 והוביל אותה חזרה לאירופה אחרי שבע עונות, כשסיים במקום הרביעי והשיג את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. אגב התבטאויות נגד צירופו של שחקן ערבי, גם גיא לוי בזמנו התבטא נגד צירוף שחקן ערבי בקדנציה שלו, בטענה שזה היה גורם ל"מתיחויות מיותרות".


גיא לוי. גם הוא התבטא בנוגע לשחקנים ערבים (דני מרון)

לגבי רוני לוי, האחרון נמצא בקשר רציף עם אחד הגורמים הבכירים בקבוצה. בזמנו טענו בקבוצה שגם שכרו הגבוה יחסית לא יהווה בעיה, כשנתנו כדוגמה את התקופה בה עבד רן בן שמעון, שידוע כמאמן "לא זול". מועמדותו של תורג'מן נפלה בעקבות התעקשותו להגיע עם הצוות המקצועי שלו בבית"ר תל אביב/רמלה. היום בשעה 12:15 תערוך הקבוצה מסיבת עיתונאים לקראת המפגש מול הפועל חיפה, כשלראשונה נשמע התייחסות מצד המועדון למאורעות אתמול.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי