ברצלונה מצטרפת לשביתה, פיקה בכה: "אני קטאלוני גאה"

פיקה
פיקה | AFP

המועדון הודיע על החלטתו לעצור את הפעילות במחאה, גם אספניול וגי'רונה ישבתו. הבלם התייצב המול המצלמות והצהיר: "אם לא רוצים אותי בנבחרת אני מוכן לפרוש". אוהדי ספרד זעמו עליו באימון

(גודל טקסט)

מועדון הכדורגל של ברצלונה הודיע הערב (שני) כי הוא מצטרף לשביתה הכללית עליה הוכרז בעקבות משאל העם והאירועים שנלוו לו בקטאלוניה. "ברצלונה מצטרפת לשביתה ולכן המועדון יהיה סגור מחר", הודיע המועדון, "אף אחת מהקבוצות המקצועניות שלנו או מקבוצות הילדים לא יתאמנו במתחם האימונים". גם אספניול וג'ירונה מצטרפות לשביתה.


כידוע היה זה יום סוער בקטאלוניה שהסתיים אתמול (ראשון) עם 0:3 של ברצלונה על לאס פלמאס בבכורה של פאקו אייסטראן על הקווים ומול יציעים ריקים בקאמפ נואו בפעם הראשונה בתולדות המועדון. הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו אמר בסיום: "שיחקנו תחת דלתיים סגורות עם מחאה נגד ההחלטה".

 


"זה היה מצב מוזר. בגלל האירועים, המועדון לא ידע האם לשחק", אמר המאמן ארנסטו ואלוורדה. "עשינו צעד מיוחד ביום מיוחד. לשחק בדלתיים סגורות בבית זה לא משהו שרצינו, אבל לא הייתה ברירה, כי אנחנו לא חיים באיגלו וכולם ידעו מה קרה בקטלוניה. רצינו שהכל יהיה רגוע, אבל אני לא פוליטיקאי ואני מבין רק בכדורגל וגם זה בקושי. המשחק הזה היה עקום מההתחלה". ב"מונדו דפורטיבו" נכתב שבברצלונה לא רצו לקיים את המשחק, אבל לא הייתה ברירה מחשש להורדת נקודות.

Sale Piqué pic.twitter.com/F61hBh1mYk

— Eduardo J. Castelao (@EJCASTELAO) 2 באוקטובר 2017

בצד המקצועי, בארסה כבר עם שבעה ניצחונות רצופים. ליונל מסי כבר עם 11 שערים וגם הגיע ל-594 הופעות במשחקים (עבר את קרלס פויול, 593), ו-ואלוורדה חסר ניצחון ליגה כדי להשוות את פתיחת העונה הכי טובה של מאמן בעונתו הראשונה בקבוצה בה מחזיק טאטא מרטינו.

 

Pique almost in tears hints he could end national career anytime, if situation arises.pic.twitter.com/UAY5vnZYC4

— Barça (@semprebarcaa) October 2, 2017

אנדרס אינייסטה, שנכנס כמחליף במחצית, נפצע והוחלף בדקה ה-83 ולא ייכלל בסגל ספרד למשחקים נגד אלבניה (6 באוקטובר) וישראל (9 באוקטובר) כמו אלברו מוראטה ודני קרבחאל. ג'רארד פיקה בכה בסיום כשאמר: "אם לא רוצים אותי בנבחרת ויש להם בעיה איתי שאני קטאלוני גאה אני מוכן לפרוש לפני מונדיאל 2018". הוא תקף גם את ראש ממשלת ספרד: "הוא מסתובב בעולם ולא יודע אפילו אנגלית. הוא והממשלה משקרים שאנחנו מיעוט קטן ואנחנו בעצם מיליונים. הם גרמו לכל העולם לחשוב שאנחנו הרעים בסיפור". מאוחר יותר, פיקה ספג בוז צורם מאוהדי ספרד באימון הנבחרת. 

"Han actuado con profesionalidad y de modo proporcional y proporcionado". https://t.co/FLHvhmwJ8L

— Gerard Piqué (@3gerardpique) October 2, 2017

משחק ללא קהל לראשונה בקאמפ נואו (AFP)
משחק ללא קהל לראשונה בקאמפ נואו (AFP)


פפ גווארדיולה אמר ל"רדיו קטאלוניה": "אסור היה לקיים את המשחק הזה בדלתיים סגורות. ספרד מדינה מאוד מתקדמת בכל התחומים, אבל חייבים להבין שיש בה חלק רוצה לקבוע את עתידו. חבל שראחוי (ראש ממשלת ספרד, י.ז) לא מבין זאת והשתמש באלימות. חבל שהם לא לומדים מהדמוקרטיה בבריטניה שם יש לאומים שונים תחת אותו דגל".


היחסים בין ברצלונה ללאס פאלמס הפכו מאוד מתוחים אחרי שנשיא הקבוצה, פטריסיו וינאיו, טען שההחלטה לשחק בדלתיים סגורות התקבלה על ידי ברצלונה בלי להתייעץ עם לאס פלמאס. המועדון הודיע לאוהדיו שיחזיר את הכסף למי שרכש כרטיס. שחקן הקבוצה ג'ונתן ויירה אמר: "זה היה מסובך מאוד לשחק בדלתיים סגורות. זה מצב שאף שחקן לא היה רוצה להיות בו".


העימותים בין האזרחים לשוטרים (AFP)
העימותים בין האזרחים לשוטרים (AFP)


גם פאקו, מאמנה של מכבי תל אביב לשעבר, אמר: "הייתי משוכנע שהמשחק הזה חייב להתקיים. ניסיתי לשכנע את השחקנים לשכוח את מה שקורה בחוץ ולהתרכז בכדורגל. אני מרוצה ממה שהשגנו וזה ממש לא משנה שאימנתי יומיים בלבד את הקבוצה".


Estoy en el campo. Entiendo sin problemas que no se jugase. Pero jugar y a puerta cerrada es una falta de respeto. Esto es lo que provoca pic.twitter.com/DEtemnZUJC

— Humor Para Culés (@memesbarcelona) October 1, 2017
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי