עם יותר מ-2000 אוהדים אדומים-שחורים ביציע ושער אחד חשוב במיוחד, מרגלי עדן בן בסט (84), הצליחה הערב (ראשון) הפועל חיפה, שמסתמנת כהפתעת העונה עד כה, לנצח 0:1 את בני סכנין באצטדיון טוטו בעכו, ולחזור לראש הטבלה עם 20 נקודות במאזנה, כשהיא עדיין ללא הפסד העונה. מנגד, החבורה של פליקס נעים כשלה בניסיון לחזור למסלול הנצחונות, לאחר התיקו במחזור הקודם מול קריית שמונה בחוץ (0:0), ונותרה במקום השביעי עם 11 נקודות במאזנה. לרוע מזלה, הקבוצה מהגליל תאלץ לחפש את הנקודות במחזור הבא מול מכבי נתניה החזקה.

המשחק נפתח בגישושים מצד שתי הקבוצות שהתקשו לסכן את השער בדקות הראשונות. הראשונה לצאת מההלם הייתה דווקא המארחת שלא הייתה רחוקה מיתרון ראשון במשחק בדקה ה-11 מרגלי וואנדרסון סילבה, לאחר מסירה נהדרת שהעביר לו פיראס מוגרבי, אך הראשון לא היה מדויק ושלח את הכדור מקרוב החוצה.

אוהדי הפועל חיפה הערב. צילום: ערן לוף
אוהדי הפועל חיפה הערב. צילום: ערן לוף


החבורה של קלינגר החזירה בהתקפה יפהפייה משלה בדקה ה-17, שבסופה שחרר אלון תורג'מן כדור שעבר סנטימטרים ספורים מקורת השער של מחמוד קנדיל, אחרי מסירת עקב שקיבל ממקסים פלקושצ'נקו. עד הירידה להפסקה שתי הקבוצות המשיכו להיראות טוב, אך למרות 45 דקות ראשונות מותחות, הן לא השכילו לעלות על לוח התוצאות וירדו לחדר ההלבשה בשוויון מאופס.

תחילת המחצית השנייה נראתה כמו המשך של הראשונה, כאשר שתי היריבות הצליחו לשמור על קצב גבוה, ובדקה ה-57 זה כמעט השתלם למארחת, לאחר ששלומי אזולאי הגיע למצב הקרוב ביותר לשער לזכות קבוצתו עד שלב זה, כשהרעיד את משקוף השער של ארנסטס שטקוס עם נגיחה מחמישה מטרים.

מוגרבי מול שיימן. צילום: ערן לוף
מוגרבי מול שיימן. צילום: ערן לוף


בנקודה זו המארחת השתלטה על המשחק, שנרגע מעט, והאורחת מצאה את עצמה בעמדת נחיתות מול יריבתה, שלה השחקנים של קלינגר לא היו רגילים עד כה.

המאמן החיפאי הבין כי הוא חייב להוסיף מחץ להתקפה והכניס למשחק את עדן בן בסט בדקה ה-70, שגמל לו בענק. בדקה ה-84 החלוץ הוותיק, שחזר מפציעה, הקפיץ את האלפים ביציעים לאחר שסיים מהלך נהדר עם בעיטה מדויקת לפינה של קנדיל, בדרך לשלוש נקודות נוספות לאדומים מחיפה, שלא נראה שיש מי שיעצור אותם, נכון לעכשיו. 
 
הרכבים

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד זבידאת, עלאא אבו סלאח (לוקאס גאושו, 83), אברהם פאס, וואנדרסון סילבה, מרון גנטוס, איהאב גנאים, סגס תאמבי (הילאל מוסא, 90), פיראס מוגרבי, ישראל זגורי (מוחמד כליבאת, 76), שלומי אזולאי.

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שמואל שיימן, רוסלן ברסקי, מקסים פלקושצ'נקו (עדן בן בסט, 69, לירן סרדל, 86), רסמוס סיוסטדט, חנן ממן, ראדו גנאסרי, אלון תורג'מן (מאמון קשוע, 90+3).