אלי כהן: הייתי יכול להוביל את בית"ר לאליפות העונה

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

"חבל שבעונה שבה מכבי ת"א וב"ש מקרטעות, היא לא פתחה פור של עשר נקודות", "ההחלטה שאעזוב לא הייתה של טביב או אוחנה", "אם מאמן לא מסוגל לעמוד בלחץ של בית"ר הוא לא צריך להיות שם". השריף בראיון ל-103FM

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים פספסה אמש (שני) הזדמנות אדירה לפתוח את הסיבוב השני בליגת העל עם העפלה למקום הראשון. הקבוצה מהבירה הציגה משחק רע ונכנעה 2:1 למכבי תל אביב. אלי כהן, 'השריף', העניק היום ראיון ל-103FM בו סיפר על הפרידה שלו מבית"ר, הקשיים של בני בן זקן והתובנות לגבי הפריחה המחודשת של מכבי תל אביב.

אלי כהן התייחס למפגש בטדי: "קודם כל, בית"ר ירושלים היו עם רגליים כבדות. היה שם בלבול, ואי סדר. כשאני הגעתי, טענתי שמדובר בקבוצה מוכשרת מאוד ושהיא זקוקה לסדר. העובדה שבית"ר כרגע בצמרת מעיד על הבעיה בכדורגל שלנו. הם לא הגיעו למשחק, הבקיעו שער ממצב נייח ומשם זה היה תלוי בדחיפה של הקהל. אם יוסי בניון, שנכנס מאוחר, לא היה נפצע – המשחק היה נגמר אחרת. בניון יודע לספק את המסירות הטובות. יש לבית"ר שחקנים מוכשרים. הקהל גרם לשחקנים של בית"ר להיות קפואים. בליגה הזו, בית"ר תעשה פלייאוף עליון בקלות".

על בן זקן: "כל אחד עושה דרך עד שהוא מגיע לקבוצה כמו בית"ר. הגעתי לקדנציה רביעית בבית"ר, אין הרבה אנשים שעושים ארבע קדנציות בחמשת המועדונים הגדולים ביותר. יש לחץ בלתי רגיל. אם מאמן לא מסוגל לעמוד בלחץ של קהל, אז שלא יגיע לשם. צריך לקחת בחשבון את הדברים האלה. יש את הלחצים האלה גם במכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר. יש מאמנים שנלחצים בגלל הקהל, בני הוא בחור חכם אבל אין לו רקורד ואין לו עבר כמאמן".


הלחץ עושה את שלו. אוהדי בית"ר (דני מרון) 

העונה של בית"ר: "כשאני פרשתי, אז הציעו לאמן יחד עם עוד מישהו. קשה להפוך משחקן למאמן. את השאלה לגבי בן זקן צריך להפנות למי שמנהל את בית"ר. אני לא הייתי מוציא את ז'אורז'יניו, כי הוא גולר. מי מוציא גולרים כשהוא רוצה להשוות? בבית"ר אי אפשר לדעת אם מאמן יסיים את העונה, הכול יכול להיות. אני לא יודע מתי יגיע המאמן הבא. אם בית"ר הייתה דומיננטית, היא הייתה מחזיקה בפור של עשר נקודות בפסגת הליגה. חבל שהיא לא מהווה פקטור בעונה שהפועל באר שבע ומכבי תל אביב כל כך מקרטעות".

הפרידה שלו מבית"ר ירושלים: "זו לא הייתה החלטה של אלי אוחנה או אלי טביב. אם אני אגיד שהייתי יכול לאמן את בית"ר ולהוביל אותה לאליפות, נו אז. זה לא משהו שאפשר ללכת איתו למכולת. ההגנה של בית"ר בעייתית. טל כחילה הוא בלם טוב, מדובר בבלם הכי מהיר בארץ. הוא בלם מצוין, אבל הם זקוקים לעוד בלם. אסור לשחק עם אנטואן קונטה, שעושה טובה כאילו הוא משחק. אם הייתה לקבוצה הגנה טובה, היא הייתה יכולה להיאבק באמת".

על מכבי תל אביב: "החזרה של אלי דסה היא משמעותית, הוא העיר את הקבוצה. הוא אחד המגנים הכי מוכשרים שקמו במדינת ישראל. יש לו אחוזים גבוהים מאוד בהעברת כדורים לרחבה. מכבי תל אביב היא קבוצה גדולה. היא נתנה הצגה השנה מול מכבי נתניה, והייתי בטוח שהיא תדרוס בליגה. מאז היא נעלמה, כאילו עברה רעידת אדמה והיא נמחקה. החזירו את אבי ריקן, שהוא גולר, לקישור. אלירן עטר בכושר טוב היה מבקיע שלושה שערים אתמול מול בית"ר ירושלים".

הבלם הכי טוב בארץ? כחילה (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי