ניק בלקמן קיבל הצעה להיכלל על סגל נבחרת ברבדוס

ניק בלקמן
ניק בלקמן | דני מרון

החלוץ האנגלי-יהודי של מכבי ת"א, שהוזכר בתקופה האחרונה כמי שעשוי לקבל זימון לנבחרת ישראל, מעורר עניין במדינת הולדתו של אביו. קרויף: "אני לא מתאים לאייאקס". וגם: הדמעות של בן חיים הבלם

(גודל טקסט)
אחד השחקנים הבולטים בניצחון של מכבי תל אביב אמש (שבת) 1:2 על עירוני קריית שמונה היה ניק בלקמן. לאחר המשחק החלוץ האנגלי-יהודי התייחס לשמועות בתקופה האחרונה שיקבל זימון לנבחרת ישראל לכשימונה מאמן לאומי חדש. "לשחק עבור הנבחרת הלאומית של ישראל, כמו שאמר ג'ורדי קרויף יהיה דבר גדול עבורי".


לספורט1 נודע כי לפני מספר שבועות קיבל בלקמן הצעה ממדינה נוספת, ככל הנראה מברבדוס, מדינה בה נולד אביו. ברבדוס מדורגת במקום ה-155 בעולם. דירוג השיא שלה היה 92 באוקטובר 2009, הדירוג הנמוך ביותר 181 ביולי 2017.




על הניצחון הוסיף בלקמן: "אמרתי אחרי אשדוד שנצא מזה כקבוצה וכך היה. עבדנו קשה וזה לא רק אני, זה כל הקבוצה. טבעי שמדברים עם מי שהבקיע אבל יש שיפור גדול במשחק ההגנה שלנו. דור פרץ היה יוצא מהכלל בשבועות האחרונים והוא יכול לשחק בנבחרת הלאומית. כך גם דור מיכה ואבי ריקן, כמעט כל השחקנים הישראלים של מכבי ת"א".


על אלי דסה: "אלי שחקן פנטסטי. הוא הוסיף לנו מימדים שהיו חסרים לנו. במשחק הקודם בטדי היו רעשים מכיוון הקהל של בית"ר ירושלים כלפי אלי דסה שמקומם לא במגרש הכדורגל. אי אפשר להפגין טולרנטיות לרעשים כאלו. התנועה שלי אחרי השער שכבשתי הייתה אמירה כלפי הרעשים האלו שלא צריכים להיות בשום מקום. שמחתי עבור וידאר קיארטנסון כי הבקיע נגד הפועל באר שבע אחרי שישב על הספסל".


ניק בלקמן. תחרות לישראל (דני מרון)
ניק בלקמן. תחרות לישראל (דני מרון)


המאמן ג'ורדי קרויף הוסיף: "יש לנו עוד הרבה במה להשתפר. יש הרבה אספקטים של משחק שאנחנו לא עושים את הנדרש ולכן אני לא יכול להיות מרוצה".


על ההתעניינות מאייאקס: "האופציה של אימון אייאקס כלל לא חלפה בראשי. אני לא מתאים להם. התחלתי את המשימה במכבי תל אביב לפני 6 שנים ,לא רק השנה כמאמן. נשארתי הרבה מעבר למה שחשבתי. אני אוהב את המועדון ואת האנשים פה".


על בלקמן: "ניק יש איכויות והוא מסוגל גם לבצע פעולות אינדיבידואליות. הוא שיפר בתקופה האחרונה את רמתו. יש לו גוף גדול והוא יודע להחזיק בכדור. לאחרונה הוא גם יותר מחובר לקבוצה".


טל בן חיים. האוהדים מאחוריו (אריאל שלום)
טל בן חיים. האוהדים מאחוריו (אריאל שלום)


השוער חואן פבלו קולינאס הוזמן לטקס הוקרה וקבלת חולצה ממוסגרת לפני שריקת הפתיחה. הבעיה הייתה שהספרדי 'נתקע' בפקקים והגיע רק לאחר שריקת המשחק, לפיכך הטקס התקיים רק בהפסקת המחצית. "היו לי יחסים מצוינים עם קולינאס", אמר קרויף. "ההחלטה בעניינו הייתה מאוד כואבת ואחת ההחלטות הקשות שקיבלתי. המשכנו למרות זאת להיות בקשר".


בסיום המשחק נותרו ביציעים אלפי אוהדים שמחאו כפיים וקראו בשמו של הבלם טל בן חיים כחלק מהקמפיין להשארתו בקבוצה. "דיברתי בסיום עם טל ואמרתי לו שיראה כמה מחיאות כפיים הוא קיבל מהקהל, ושהוא צריך להיות גאה בכך", סיכם ההולנדי.


בן חיים, שלא זוכה לדקות משחק בתקופה האחרונה ועתידו במועדון אינו ברור, זכה כאמור לתמיכה רחבה מאוהדי מכבי תל אביב במהלך המשחק ובסיומו. "סמלים לא זזים ממכבי" נכתב על שלט גדול ביציע המערבי, ממש מאחורי הספסל של ג'וריד קרויף. בסיום, כששחקני הקבוצה הגיעו להודות לקהל ביציע המזרחי, האוהדים קראו בשמו של הבלם שכלל לא נכח במקום. בן חיים ככל הנראה שמע את אותן קריאות, הגיע במיוחד וזכה לתמיכה שנמשכה דקות ארוכות. בכל פעם שהבלם הוותיק הסתובב על מנת לרדת לחדר ההלבשה, האוהדים הגבירו את הקריאות והבהירו לו שהוא צהוב. בן חיים התקשה להסתיר את ההתרגשות וניתן היה להבחין בדמעות שזלגו מעיניו.


במשחק אתמול נותרו מחוץ לסגל יובל שפונגין, אור דסה, איגור פיליפנקה, טינו סוון סושיץ' ואייל גולסה. ברק יצחקי, טל בן חיים וארון שוינפלד התלבשו אך לא שותפו. חלק מהשחקנים המוזכרים עשויים לעזוב בינואר.
 

 

A post shared by Tal Ben Haim (@talbenhaim26) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי