רפואה יועמד לדין: "נצפה נוטל חלק פעיל בקביעת סדר הבועטים"

רפואה
רפואה | אודי ציטיאט

מאמן הפועל תל אביב, שהורחק ממשחק גביע המדינה מול מכבי חיפה בסיבוב ח', נתפס על ידי מצלמות הטלוויזיה מעביר מהיציע את רשימת הפנדליסטים וצפוי לספוג כעת הרחקה נוספת. גוטליב ייעדר לפחות שלושה שבועות

(גודל טקסט)

קשה היה לפספס את ההוראות שהעביר מאמן הפועל תל אביב, קובי רפואה, ביום ראשון האחרון מול מכבי חיפה בסיבוב ח' בגביע המדינה. המאמן שהורחק במחצית משחק הליגה הלאומית מול הפועל ראשון לציון, הורחק בשל כך משני משחקים ונאלץ לשבת ביציע בגביע המדינה, אך נתפס במצלמות הטלוויזיה והבוקר הודיעה ההתאחדות לכדורגל היא שוב יועמד לדין.

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף קבע כי המאמן עבר על סעיף 19 כז' לתקנון המשמעת, אי קיום החלטת מוסד שיפוטי. לכך יש כבר תקדים, הרי שבזמנו המאמן רן בן שמעון, כשהיה במכבי פתח תקווה, הורחק מסיבה דומה ונתפס גם הוא מעביר הוראות ועל כן ספג בבית הדין הרחקה נוספת.

לפי כתב האישום של עו"ד רשף, "במהלך המשחק, בסיומה של ההארכה ולפני קיומן של בעיטות הכרעה מ-11 מטרים, נצפה הנאשם משוחח בטלפון ונוטל חלק פעיל בקביעת סדר הבועטים בניגוד להרחקתו מה-3.1.2018 לשני משחקים בפועל". 

יש לציין שבמצלמות הטלוויזיה ניתן היה לראות לכאורה שיחה או שתיים נוספות של המאמן עם ספסל הקבוצה, אולם לא ניתן היה לקבוע בוודאות כי אכן השיחה הייתה בין הצדדים וכי המאמן העביר הוראות. מוקדם יותר השנה גם ג'ורדי קרויף נאשם בכך שהעביר הוראות על אף שהורחק, אולם מכבי תל אביב טענה כי הדבר לא נעשה בזמן החוקי של המשחק אלא לפני ההתמודדות, מה שעלה לו רק בקנס כספי לאור העובדה שלא הייתה הבהרה בכל הנוגע לחלוקת הוראות וקשר עם השחקנים לפני שריקת הפתיחה.


קובי רפואה. צפוי לספוג הרחקה נוספת (עדי אבישי)

בתוך כך, אדי גוטליב והפועל תל אביב ממתינים להחלטת בורר ההתאחדות עו"ד אמיר זולטי היכן ישחק הבלם שביקש לעזוב את הקבוצה. גוטליב התלונן במהלך המשחק נגד מכבי חיפה על החמרה בפציעה בשריר הירך שמנעה ממנו להתאמן במשך ארבעת הימים שלפני המשחק והוא הסכים לעלות פצוע כדי לעזור לקבוצה. השחקן שהתלונן על פציעה נבדק היום ויטופל בפציעה שתמנע ממנו להתאמן ולשחק בין שלושה שבועות לחודש וגם כך לא היה מתוכנן להיות בסגל למשחק מחר בחוץ נגד בני לוד.

אם הבורר יחליט לקבוע תג מחיר סביר לגוטליב, מי שממתינות לו הם הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. בהפועל תל אביב מאמינים שהבורר ישאיר את הבלם אצלם ואם יוחלט לשחרר אותו המשחק נגד מכבי חיפה היה האחרון של גוטליב באדום. הקפטן אביחי ידין שספג מכה בראש ונחבל באזור הברך גם הוא בספק למשחק מחר נגד בני לוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי