כצפוי: בית"ר ירושלים תעמוד לדין בעקבות התפרעות אוהדיה

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

אחרי מפגן הקריאות הגזעניות והשלכת החפצים לעבר שחקני סכנין, ההתאחדות לכדורגל החליטה להעמיד לדין את הקבוצה, שעלולה לספוג עונש הפחתת נקודות. במועדון הכריזו מלחמה על המתפרעים

(גודל טקסט)
מה לא נאמר על הערב המשוגע שהיה אתמול בטדי? זה היה משחק דרמטי, רווי אמוציות ורגשות, מלא תהפוכות, אירועים ביזאריים וגולים מרהיבים. משחק הזוי, משחק מטורף, משחק משוגע, משחק של שכרון חושים, קהל שמתפרע, קהל שדוחף למהפך וניצחון, טעויות בהגנה, הצגה בהתקפה, מאמן על הקווים ומאמן על המגרש, חילוף מנצח בדקה ה-30, מהפך תוך 15 דקות, התפרקות בדקה ה-37 וחגיגות ניצחון בסיום. במילים אחרות, עוד יום עבודה במשרד של בית"ר ירושלים.


למרות הניצחון, למרות ההידבקות לצמד מוליכות הטבלה, למרות שלוש הנקודות שהושגו לאחר מהפך נפלא וארבעה שערים, בבית"ר כמו בבית"ר, עוסקים במה שקורה מסביב ולא בניצחון עצמו. הקבוצה תעמוד מחר לדין משמעתי (רביעי, 17:00) בעקבות החלטת תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף בגין התפרעות אוהדים, פגיעה על ידי אוהדים וקריאות גזעניות. נגד הקבוצה מהבירה עומד עונש הפחתת שתי נקודות על תנאי, בעקבות קריאות גזעניות שעלול לצאת לפועל. יש לציין שבית"ר תבקש לדחות את הדיון בשבוע כדי להתכונן כראוי וכעת בבירה ממתינים לתשובה מההתאחדות.

 


בדו"ח של השופט ארז פפיר צויין שלאחר השער השני של סכנין בדקה ה-38, הושלכו כוס שתייה, שקית גרעינים ומספר מצתים מהיציע המזרחי לעבר שחקני האורחת שחגגו את ה-0:2. בנוסף, שקית נוספת פגעה ברגלו של עוזר השופט מתי יעקובוב. בנוסף, דקה לאחר השלכת החפצים, החלו קריאות "מוחמד מת" מכיוון היציע המזרחי והופעל נוהל קריאות גזעניות בו ביצע הכרוז הכרזה ראשונה והקריאות פסקו שתי דקות לאחר מכן.


עוד לפני הכרזת ההתאחדות על העמדה לדין, במועדון החליטו לצאת למלחמה חסרת פשרות, בחלק מאוהדי הקבוצה אשר נמצאים ביציע המזרחי, שכאמור החלו במפגן קריאות גזעניות, מיד עם ספיגת השער השני עם שריקת הסיום, התכנסו ראשי המועדון, דנו באירועים, וכבר הלילה פרסם המועדון הודעה חסרת תקדים והודיעה על סגירת היציע המזרחי, עד להודעה חדשה ובהמשך מתוכננים גם צעדים נוספים.



יצליחו למגר את הקריאות? אוהדי בית"ר (דני מרון)


"נלך עם זה עד הסוף, זו תהיה מלחמה ללא פשרות, בכל הכוח והאמצעים שיעמדו לרשותנו", אמרו הבוקר בבית"ר בעקבות אירועי אמש. "לכולם כבר ברור שמדובר בקומץ שמטרתו לחרב את המועדון ולפגוע ישירות בבעלים אלי טביב ולכן לא אכפת להם שהקבוצה תיענש. מבחינתנו הם לא אוהדי בית"ר, כי אוהדים אמיתים לא פוגעים ככה בקבוצה שהם אוהבים", הוסיפו גורמים בתקיפות.


מי שעוד הגיבה היום לאירועי אתמול היא שרת התרבות והספורט מירי רגב, שבראיון לגל"צ הגיבה לטענות על הסרטון שהעלתה, בו נשמעים שירים כמו "שיישרף לכם הכפר" ו"הקבוצה הגזענית של המדינה" על רקע נהמות: "לא שמעתי את הקריאות הגזעניות ברקע, היו שם אלפים של אנשים. אני שמעתי את מי שהיה לידי. מי שהיה לידי לא שר כלום. אם הייתי שומעת את זה, לא הייתי מעלה את הסרטון. לא שמעתי כלום במגרש".




בתוך כל הדרמה והכאוס, היה גם אירוע בהחלט לא שיגרתי, כאשר עם פציעתו של ז'אורז'יניו, סימן הקפטן איתי שכטר, בתנועות ידיים ובצעקות ליוסי בניון להתחיל להתחמם ולהיות מוכן להיכנס במקומו. "זה בהחלט לא היה נראה טוב מהצד", אמר אחד השחקנים. "מצד שני זה שכטר, עם כל הטירוף והאמוציות שלו והוא רק ניסה לעשות הכול כדי שבניון יתחמם במהירות ולא נבזבז זמן לפני החילוף של ז'אורז'יניו. בבית"ר לא התרגשו יתר על המידה מהאירוע והסבירו אחרי המשחק שבכל מקרה בניון כבר קיבל הוראה להתחמם, עוד לפני התנועות והקריאות של שכטר וגם המאמן בני בן זקן היה מודע לכך.


והיה גם משחק משוגע כאמור, משחק בו נקלעה בית"ר לפיגור 0:2 בדקה ה-37, אחרי מספר טעויות בהגנה, במשחק בו הופיעה מראש בהרכב חסר מאוד, ללא דוד קלטינס, דיויד בוייסן, אריק סאבו ובחצי השני גם ללא ז'אורז'יניו, שנפצע ופול אדגר שעלה לשחק פצוע עם סדק בבוהן רגלו הוחלף בדקה ה-30, אחרי שהפגין יכולת חלשה, חוסר בטחון בולט ומספר טעויות. הכנסתו של הקשר ששב הביתה, אופיר קריאף, הצילה כנראה את המשחק, עבור הירושלמים, שחיפשו את הניצוץ שיצית להם את האש אחרי שנראה היה שהקבוצה בדרך להפסד ביתי מביש. קריאף, בבכורה חלומית, כבש שער סופר חשוב בדקה ה-43 ונתן תקווה מחודשת לקבוצתו לקראת החצי השני, בו הושלם המהפך.



היה חלק מהשינוי. בניון (דני מרון) 


"בסופו של דבר אני מתעסק בכדורגל", אמר בני בן זקן בסיום. "אחרים מתעסקים פעם בקריאות מהיציע ופעם בדברים אחרים, אבל אני רוצה להתרכז במה שחשוב וזה מבחן התוצאה ואנחנו עושים את זה כמו שצריך עד כה. הלוואי וזה ימשיך כך. לא הלכתי לחגוג עם השחקנים בסיום המשחק כי אחרי שלוש דקות קראו לי כבר לעמדת הראיונות. בסופו של יום יש הצלחה ולכולם יש חלק ואי אפשר לקחת את החלק שלי. אנחנו עכשיו עוסקים בלשמר את ההצלחה, ולהיראות כמה שיותר טוב. ביקשנו באסיפה של לפני המשחק לראות קבוצה שמחה, שנביא את מה שרואים באימונים ונתן תמונה שמשקפת את מה שהקבוצה עושה באימונים".


על תקרית ההוראות של שכטר לבניון: "כל הזמן אני נשאל על דברים שמסביב, פעם על טביב ופעם על שכטר, בואו נדבר מקצועית, בואו נתעסק במשחק, היה משחק אדיר, כל פעם אני צריך לענות על שאלות שלא קשורות למשחק, זה נכון מבחינת התקשורת ואולי זה תופס כותרות. למשל בחרו להקצין את הסיטואציה עם שכטר, זה קרה בלהט הרגע, הקפטן מגיע, אחרי שבניון כבר קיבל את ההוראה ללכת לחימום. כולם כאן עובדים יחד, משלימים אחד את השני, בלי אגו ונהנים. יש את מבחן התוצאה וזה המקצוע".


"תמיד לפני משחק, אתה חולם לעצמך ומדמיין דברים. אני שמח שחזרתי, שמח שהקבוצה ניצחה, זה הכי חשוב. והפנים שלנו כבר קדימה ורק המשכיות", סיפר אופיר קריאף, שהיה אחד גורמים העיקריים למהפך ולשינוי היכולת בבית"ר. "יש לי עוד הרבה עבודה, הכי חשוב עכשיו זה המשכיות, אם משחק הבא אני לא אהיה טוב, אז לא עשיתי כלום. יש לי עוד הרבה להשתפר, מתי שיקראו לי לשחק, מההתחלה או אם זה כמחליף, אני לאט לאט אבנה את עצמי ואחזור לעצמי ואני בטוח שעוד אתרום לקבוצה".



הקאמבק המושלם. קריאף (דני מרון) 


על החזרה למגרש והגעגועים לבית"ר: "התגעגעתי לשחק כדורגל. לא שיחקתי חמישה חודשים, תמיד מרגש לחזור הביתה, תמיד כיף, במיוחד לשחק באצטדיון הביתי, אבל יותר מהכל אני באמת שמח לחזור לשחק". על ההבדלים בין המחציות: "לא היינו כאלה רעים בחצי הראשון, חוסר ריכוז, שני מצבים וספגנו שני גולים. אבל הראנו אופי ובגרות. לחזור מ-0:2 בטדי זה דבר ממש טוב וזה מראה על קבוצה חזקה. חשוב שנמשיך בחמישי בגביע ובשני נגד נתניה" הקשר העדיף שלא להתייחס יותר מדי לפרק הלא נעים בקריית שמונה והוסיף לסיום: "בקריית שמונה הדברים פחות עבדו, חלק ממני, חלק מהם. אני רק מאחל להם בהצלחה, אחלה מועדון, אחלה אנשים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי