צפו בתקציר: מכבי ת"א גברה 0:1 על הפועל ב"ש ועלתה לפסגה

אלירן עטר חוגג עם שחקני מכבי תל אביב
אלירן עטר חוגג עם שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

קרב צמרת מטורף בנתניה: זה התחיל עם שער חוקי של ריקן שנפסל, המשיך בהרחקות של אוגו, שפונגין וטאהא, פציעות של שהר וגולסה ושער בדקה ה-48 של אלירן עטר, שהחזיר את הצהובים למקום הראשון, נקודה מעל האלופה

(גודל טקסט)
שלוש הרחקות, שתי פציעות, אינספור עימותים, שער שנפסל ושער מכריע שאושר. המשחק המרכזי של המחזור ה-21 בליגת העל סיפק לא מעט אירועים ובסופו מכבי תל אביב עלתה לפסגת הטבלה אחרי גברה 0:1 על הפועל באר שבע לעיני 12,397 צופים באצטדיון בנתניה.


המשחק נפתח בסערה והגיע לנקודת רתיחה בדקה ה-19, כשכדור שהורחק על ידי הגנת האלופה הגיע לאבי ריקן שבעט אותו מקצה הרחבה לשער של חיימוב. הכדור פגע במשקוף בדרך לשער, עבר את הקו ויצא ולמרות ששופט הרחבה הסתכל השער לא הורחק וגרם לזעם רב בקרב הצהובים. האווירה לא נרגעה ושש דקות לאחר מכן ג'ון אוגו גלש בפראות לעבר ניק בלקמן. השופט לירן ליאני שלף לו כרטיס צהוב. הקשר הניגרי התעצבן, התעמת מילולית עם ליאני, דחף לא מילולית את אבי ריקן, עורר מהומה בין שחקני שתי הקבוצות ובסופו של דבר הורחק בצהוב שני.


 


עשר דקות לאחר מכן הפועל באר שבע איבדה עוד שחקן משמעותי כבן שהר מתח שריר במתפרצת שהייתה צריכה להסתיים בשער, לא יכול היה להמשיך והוחלף במהראן ראדי. למזלה של האלופה מאזן הכוחות בכר הדשא חזר להיות שיוויוני בדקה ה-41 כשיובל שפונגין שספג צהוב מוקדם יותר גלש מאחור לעבר טוני וואקמה וראה גם הוא את הצהוב השני ולמרות יכולת התקפית טובה של המארחת, התוצאה נשארה מאופסת בירידה להפסקה.



הצהובים בטירוף בסיום (דני מרון)



האדומים מאוכזבים אחרי איבוד המקום הראשון (דני מרון)


המומנטום המשיך גם במחצית השנייה וכבר בדקה ה-48 דור מיכה שלח כדור רוחב נהדר מימין לאלירן עטר. החלוץ שפתח במקום וידאר קיארטנסון הסתובב במקום ובעט מקרוב את הכדור לרשת של גיא חיימוב. המשחק נרגע מעט לאחר מכן והאדומים ניסו לחזור, אך לא הצליחו לאיים באמת על השער של פרדראג ראיקוביץ', ולקינוח אייל גולסה נפצע גם הוא והוחלף בדקה ה-80 על ידי שרן ייני, ובדקה ה-89 גם לואי טאהא הורחק לאחר שספק צהוב שני בעקבות דחיפה של בלקמן. גידי קאניוק שלא התלבש למשחק צפה מהיציע בניצחון של חבריו החדשים, כשחנן ממן ומרואן קבהא ישבו על הספסל של ברק בכר אך לא שותפו.


ג'ורדי קרויף ושחקניו כאמור, עלו למקום הראשון עם 45 נקודות, אחת יותר מהפועל באר שבע, ובשבוע הבא מחכה להם נועלת הטבלה הפועל עכו. האלופה תארח באצטדיון טרנר את מ.ס. אשדוד, כשלפני כן תארח את עירוני קריית שמונה במסגרת המשחק הראשון של רבע גמר גביע המדינה.



קאניוק. צפה בחבריו החדשים עולים לפסגה (דני מרון)


הרכבים
מכבי תל אביב:
פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין (הורחק 41), איתן טיבי, ז'אן סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, אבי ריקן (כריסטיאן באטוקיו 46), דור מיכה, דור פרץ, אייל גולסה (שרן ייני 80), אלירן עטר (ארון שוינפלד 68), ניק בלקמן.


הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון (ניב זריהן 76), מתן אוחיון, לואי טאהא (הורחק 89), חאתם עבד אלחמיד (גיא מלמד 51), אורן ביטון, דן איינבינדר, ג'ון אוגו (הורחק 25), טוני וואקמה, מאור מליקסון, בן שהר (מהראן ראדי 37).



האוהדים הצהובים דאגו לתפאורה בנתניה (אריאל שלום)


מהלך המשחק
דקה 2: בן ביטון פרץ מימין ושלח כדור רוחב לעבר אוגו. בלקמן  שדרש פנדל אחרי שבלקמן לחץ עליו. השופט לאיני הורה להמשיך.


דקה 10: גולסה בעט כדור מחוץ לרחבה, חיימוב הדף.


דקה 19: שער חוקי לחלוטין נפסל לזכות הצהובים. ריקן השתלט על כדור שהורחק על ידי ההגנה וירה מסף הרחבה בנגיעה את הכדור למסגרת. בכדור עבר את הקו, אך יצא שוב והשער לא נחשב.



ריקן מוחה. שער חוקי לחלוטין שנפסל (דני מרון)


דקה 25: הפועל באר שבע בעשרה שחקנים!
אוגו גלש באגרסיביות והכשיל את בלקמן. ליאני שלף לו צהוב והקשר הניגרי רץ להתעמת איתו מילולית, דחף בצורה לא מילולית את ריקן ועורר מה מהומה. מה שלא השאיר לשופט ברירה אלא להרחיק אותו.



ליאני מרחיק את אוגו (דני מרון)



וואקמה וחיימוב מנסים להרגיע את אוגו (דני מרון)


דקה 34: גולסה בעט טוב מחוץ לרחבה, חיימוב הדף לקרן.


דקה 35: עוד מכה להפועל באר שבע. קרן של הצהובים התפתחה למתפרצת אדומה ו-וואקמה שלח כדור עומק לשהר שהיה לבד, אך במקום להמשיך עד הסוף החלוץ מתח שריר ולא יכול היה להמשיך. ראדי עלה במקומו.



שהר. לא יכול היה להמשיך (דני מרון)


דקה 40: עטר קיבל כדור מריקן ובעט מקצה הרחבה, ישר לידיים של חיימוב.


דקה 41: גם מכבי תל אביב בעשרה שחקנים.
שפונגין שספג צהוב מוקדם יותר גלש לעבר וואקמה מאחור, וספג צהוב שני.


דקה 45+2: עטר קיבל כדור על סף הרחבה, כדרר מול ההגנה והשאיר לדוידזאדה, שבעט בנגיעה מעל המשקוף של חיימוב.


דקה 45+3: עטר ניצל טעות בהגנת האלופה כדי לפרוץ לרחבה, אך הפעם הוא זה שהיה גבוה מדי.


דקה 48, 0:1 למכבי תל אביב! מיכה העביר כדור רוחב מימין לעטר, שהסתובב במקום ובעט מקרוב את כדור לרשת של חיימוב.



עטר והצהובים חוגגים את היתרון (דני מרון)


דקה 64: אורן ביטון הגביה כדור משמאל למלמד, שנגח חלש לידיים של חיימוב.

דקה 71: כדור חופשי שהוגבה לרחבה הגיע לבאבין, שנגח אותו החוצה.


דקה 76: בן ביטון הגביה כדור לרחבה, מלמד נגח מילמטרים מעל המשקוף של ראיקוביץ'.



אוגו. צפה בהמשך המשחק מהיציע (דני מרון)


דקה 80: ייני עלה במקום גולסה שנפגע ולא יכול היה להמשיך.


דקה 89: הפועל באר שבע בתשעה שחקנים.
טאהא דחף את בלקמן ששמר על הכדור ליד דקל הקרן, וראה את הצהוב השני נשלף לעברו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי