מכבי תל אביב תציע לבלקמן חוזה לשלוש שנים

ניק בלקמן
ניק בלקמן | אריאל שלום

הצהובים מרוצים מתפקודו של החלוץ בו רואים מנהיג לטווח הארוך. השיחות עם דרבי קאונטי יחלו כשגולדהאר ינחת בישראל. קרויף: "יש לנו עוד עשרה גמרים". הקבוצה תדרוש הבהרות מעטר שהתעמת עם שפונגין

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב חזרו לחייך וגם הביטחון שב למתחם קריית שלום לאחר הניצחון אמש (שני) 0:2 על מכבי פתח תקווה, שהקטין את הפער מהמוליכה הפועל באר שבע לשתי נקודות ומבית"ר ירושלים לנקודה אחת. דבריו של המאמן ג'ורדי קרויף לפני המשחק חיברו את הקבוצה והשחקן שהמאמן והשחקנים רואים בו כמנהיג שלהם הוא ניק בלקמן.

במכבי תל אביב כבר פועלים בימים האחרונים מול בלקמן ומול דרבי קאונטי ממנה הוא מושאל, על חתימת חוזה חדש לשלוש שנים. המהלך עשוי לצאת לפועל כבר בקרוב כשהבעלים מיץ' גולדהאר ינחת בישראל ויאשר את התוכניות המקצועיות לעונה הבאה. אתמול החמיא קרויף לחלוץ האנגלי ואמר שהוא מנהיג את מכבי תל אביב, שהוא האיש שמחבר את חדר ההלבשה והשחקנים אוהבים את תפקודו ומנהיגותו על הדשא ומחוצה לו.

אבי ריקן הצטרף לג'ורדי ואישר כי מנהיגותו של בלקמן מורגשת באימונים ובמשחקים. גורם בכיר בקבוצה אישר את האמירה המפורסמת על שייע גלזר ועוד עשרה, כשאמר שנכון להגיד ניק בלקמן ועוד עשרה, כי הוא המלכד את השחקנים בחדר ההלבשה, מהלכים שהשחקנים אוהבים, כמו גם התפקוד המקצועי שלו על הדשא. החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון, ששב להרכב הפותח וחזר להבקיע, עזב את האצטדיון עם חברים שהגיעו לבקר אותו ממולדתו וכך שחקנים נוספים. בקבוצה לא אהבו את העצבים שקיבל אלירן עטר ואת הוויכוח שניהל עם יובל שפונגין ותידרש הבהרה בנושא.

"עשינו רושם טוב במחצית הראשונה, אבל הענשנו את עצמנו, כי לא כבשנו עוד שערים", אמר קרויף לאחר המשחק. "במשחק כזה, עוד היינו יכולים לספוג שער ושוב להפוך לעצבניים. מצד שני, ההחמצות אומרות שיצרנו מצבים וזה דבר חיובי. כאוהד אתה רואה את הדברים ורוצה להתנפל על הצוואר של היריב. מה שחשוב זה שלקחנו את הנקודות ועכשיו לפלייאוף. הסיבוב הראשון שלנו היה חלש. לא לקחנו נקודות ושיחקנו לא טוב. בסיבוב השני זה היה כבר אחרת. לקחנו נקודות מקבוצות הצמרת. נכון שהפסדנו נקודות נגד קבוצות שלכאורה נחשבות לקטנות. הנקודות שלקחנו מול הגדולות צריכות לתת לנו ביטחון. יש לנו 10 גמרים מול קבוצות שכל אחת יכולה לנצח את השנייה ומי שיהיה החזק ביותר, ינצח. צריך להסתכל על כל משחק כעל גמר ולא לעשות חישובים".


בלקמן. יישאר צהוב עוד שלוש שנים? (אריאל שלום)

על הגעתו הקרובה לארץ של מיץ' גולדהאר אמר המאמן ההולנדי: "זה יהיה טוב ונחוץ שיגיע לארץ. הוא ייתן לשחקנים מוטיבציה. אני מקווה שהוא יבוא ושנוכל לגרום לו להיות גאים בנו על המגרש".

לפני שריקת הפתיחה נאספו השחקנים במעגל, ומי שדרבן הכניס מוטיבציה ועודד בלב המעגל היה אבי ריקן: "הגול שלי בא בתזמון טוב, בבעיטה מרחוק ברגל ימין, ועלינו ליתרון שני שערים בדקה מאוד משמעותית. הרבה זמן לא כבשתי, וכשכבשתי לא אישרו לי את השער (נגד באר שבע). לא משנה איזה שער רואים, העיקר שהכדור ייכנס לרשת ויביא שלוש נקודות. הפליאוף הוא סיפור אחר. נשחק נגד קבוצות שבאות לשחק כדורגל וצריך לתת מעצמנו הרבה יותר. אסור לנו לפסול את הפועל חיפה ונגדה צריך רמה גבוהה יותר. אנחנו מתמודדים נגדה כבר ביום ראשון. מתחילה תקופה מעניינת וקשה ונהיה מוכנים אליה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי