קלינגר: הפועל חיפה הפכה מברווזון מכוער למועדון ענק

ניר קלינגר מניף את גביע המדינה
ניר קלינגר מניף את גביע המדינה | דני מרון

המאמן אחרי הזכייה: "התגעגעתי לתחושה". על שיימן: "יודע שהוא עובר לב"ש". כץ: "עשינו נכון שנתנו לחנן לעזוב". שיימן: "העונה הטובה בקריירה". בן בסט: "אולי עכשיו יהיה ליואב עוד תיאבון". ורמוט: "עונה הזויה"

(גודל טקסט)
הפועל חיפה זכתה הערב (רביעי) בגביע הרביעי בתולדותיה והראשון מאז 1974 אחרי 1:3 מדהים בתום 120 דקות בטדי מול בית"ר ירושלים. חניכיו של ניר קלינגר היו קצת פחות טובים, אך כמו בכל שלבי העונה הוכיחו כמויות בלתי נגמרות של אופי והשיגו סיום מתוק לעונה מופלאה. פלקושצ'נקו כבש ראשון אחרי טעות איומה של קליימן (28), וארן השווה בנגיחה דקה לאחר מכן. שער אדיר של שיימן לחיבורים בדקה ה-105 וגול של אלון תורג'מן (120) נתנו את האות לפתיחת החגיגות הגדולות באדום.


ניר קלינגר הנרגש סיפר: "אני מאוד מאושר ושמח, התגעגעתי לתחושה הזו מאוד. זו הפעם הראשונה שכל משפחתי כאן ביציע ואני מאושר. הגיע לנו לזכות בגביע וזו חותמת לעונה פשוט מדהימה. השחקנים שלי? אין לי מילים כמה אני אוהב אותם וכמה זה הגיע להם. כל הקהל הזה, פשוט מדהים. זו קבוצה שהפכה מברווזון מכוער ליפיוף ולמועדון ענק. תצוגה מדהימה של קהל. אין, זה אושר גדול".


סוד הקסם: "אם תחפרו בראיונות שלי בתחילת העונה, אתם תראו מה אמרתי. יש לנו מספיק ניסיון להבין שבחרנו שחקנים ברמה אחרת מבחינת אישיות. לא רציתי לאמן בתחילת העונה, היום אני מאוד רוצה. העתיד? מה שבורא עולם יקבע זה מה שיהיה. אני לא יודע אם מגיע לי לאמן את הנבחרת, אני שמח בשבילי ובשביל הפועל חיפה".



לא יצא מגדרו. יואב כץ (דני מרון)


קפיצת המדרגה שעשתה הקבוצה: "המועדון הזה צמח בשנה אחת למחוזות מדהימים. מה שרואים כאן ביציעים זה שווה הכל. כל כך הרבה אנשים באו לתת חותמת לעונה באמת מדהימה של הפועל חיפה. אם אני מסתכל על הווינר, שהם מומחים, קיבלנו אחוז נמוך. אמרתי לשחקנים לפני המשחק, הווינר לא נתן לכם סיכוי. הטריק שלי? בחרתי שחקנים בעלי אישיות מיוחדת, כמו אלי גוטמן בעונת האליפות. הקבוצה הזו מורכבת משחקנים עם אופי מאוד חזק. הם גם טובים מבחינה מקצועית. לא ידעתי את מי להוציא היום, כולם שיחקו פשוט טוב. לדעתי היינו טובים יותר והגיע לנו לנצח".


העתיד של הפועל חיפה: "זו תשובה מורכבת. המועדון הזה צריך ללכת קדימה כי זה לא משהו רגעי וחולף. יש פה חמישה שחקנים שעדיין לא חתמו וגם המאמן. אנחנו עובדים על זה, אני עובד על העונה הבאה כאילו שאני נשאר. אני הצלחתי להרגיע את הלהבות, ואני יודע ששמואל שיימן עובר לבאר שבע. אנחנו צריכים לתקן הרבה ונעשה את זה, אבל לא בערב שמח כמו זה".


עזיבתו של חנן ממן: "שחקן שלא רוצה להיות בקבוצה שלי לא יהיה. האנרגיה מסביב מאוד חשובה. זה שהוא מצליח ואולי מביא להם אליפות זה לא מעניין אותי כי הפועל חיפה לא נפגעה מעזיבתו". יואב כץ הוסיף: "ההחלטה לתת לחנן לעבור הייתה החלטה נכונה. נשארנו בליגה במשך כל כך הרבה שנים בזמן שהרבה קבוצות שהן אימפריות ירדו אז זה כבר הישג להיות בליגת העל".


כץ המשיך: "יהיה לנו בעונה הבאה סגל מאוד שיגיע להישגים אפילו טובים יותר מהשנה. אולי שחקן אחד יעזוב, אבל זה לא באמת ישנה". על קלינגר: "הוא מאמן חכם שמשפיע על שחקנים בצורה שלא ראיתי. הוא קיבל את ההחלטה הנכונה להיות מאמן ואני שמח על כך".



לראשונה מאז 1974: הפועל חיפה מחזיקת גביע המדינה (דני מרון)


התחושות לאחר הזכייה: "הקהל אולי מצליח לבטא את מה שאני לא. אני מקווה שבעונה הבאה נעשה שוב כרטיס לאירופה ואולי אפילו יותר מכך".


שמואל שיימן המאושר: "המשפחה שלי הגיעה מהולנד, אין דברים כאלה, כולם כל כך שמחים. לא עבר לי כלום בראש כשבעטתי. בורא עולם החליט שזה יהיה שער. פעם בעשר שנים קורה דבר כזה. אנחנו ביחד, אין דברים כאלה. קבוצה לוחמת שלא עוזבת את המשחק לרגע. גם מול קבוצה טובה יותר, זה לא משנה, כי כולם פה גברים. זו העונה הכי טובה בקריירה שלי וזה התואר הראשון שלי, אין שמחה כזו. לא זכיתי אפילו בגביע הטוטו בבוגרים ואין שמחה כזו מבחינתי. מתנת פרידה? אני עוד לא רוצה לדבר על זה כרגע, אלא רק בסוף העונה. אני הולך להתרכז עכשיו בחגיגות. אני מאה אחוז בהפועל חיפה וזה מה שעשיתי. נתתי את הכל, לפעמים זה לא היה קל".


הקפטן עדן בן בסט אמר: "זה אחד הרגעים הכי מאושרים, אולי הכי מאושר בקריירה שלי. זה תסריט שרושמים לפני, חלום. וואו, אני כל כך שמח שהחברים הגברים שלי עשו את זה. אין לי מילים. עשינו פה משחק ענק, כל כך מגיע למועדון הזה. הרגע הזה ממלא אותי, זה מה שחלמתי בחלומות הכי ורודים שלי. אני שמח שבורא עולם נתן לי להיות זה שמניף את גביע המדינה. חדר ההלבשה שלנו חזק, ניר קלינגר מצוין, הזרים טובים והכל נדבק. והנה, עשינו את זה. האמונה השתלמה. נסכם את העונה הזו בסוף, עכשיו נלך לשמוח. עזבי מים חמים, קרים. יואב כץ השקיע כל כך הרבה ומגיע לו התואר הזה. אולי זה יתן עוד תיאבון לקראת ההמשך".


גילי ורמוט שזכה בגביעי השביעי שלו והפך לשיאן: "כולם דיברו איתי על זה וזה פחות ריגש אותי. רציתי לזכות בגביע וזה הגבע המתוק מכולם. זה פשוט מדהים, לנצח את בית"ר בטדי עם הפועל חיפה. וואו, איזו הרגשה מדהימה. ממש התרגשתי כשהמשחק נגמר. הזוי איך שהעונה הזו התפתחה. האדם מתכנן ואלוהים צוחק. כל עונה אצלי היא הזויה, כל הקריירה הזו. אני בן אדם משמעם, יבש וצנוע ותמיד יש איתי סיפורים. העונה הסתיימה כך וזה מדהים. העתיד? אי אפשר לדעת. נהנתי כאן מאוד והסיום היה מתוק. אני מקווה שרוב השחקנים ימשיכו כי יש כאן שלד נהדר".


העונה הבאה: "מדברים עם שחקנים, מתנהלים מו"מ ואני מקווה שבסוף כל הדברים עם כל השחקנים יסגרו. לי יש חוזה. אני מאחל לניר שיהיה בנבחרת כי זו שאיפה שלו, אבל ברור שאנחנו רוצים אותו איתנו. מה שיקרה יהיה לטובה".

 ורמוט על סף דמעות, גינסארי בטירוף. הפועל חיפה מחזיקת גביע המדינה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי