"כל כך מיוחד שעשינו את זה בבית של בית"ר, כיף לפרק את הבמות שלהם"

גבריאל תמאש עם ניר קלינגר
גבריאל תמאש עם ניר קלינגר | אודי ציטיאט

הפועל חיפה חגגה לתוך הלילה: "הקבוצה הזאת מיוחדת". מחמאות לקלינגר: "חזר לבמה של הכדורגל הישראלי ובגדול". המאמן: "נתתי מילה ליואב שאם לא יהיה קונצנזוס בנבחרת, אשאר". הבכירים מבוקשים

(גודל טקסט)

שמחה גדולה בהפועל חיפה שהצליחה להשיג גביע ראשון מזה 44 שנים ובעיקר לתת עוד חותם לאחת העונות הגדולות בהיסטוריה של המועדון. במשך דקות ארוכות שרו שחקני הקבוצה מול הקהל שלהם על כר הדשא ולאחר מכן נמשכה החגיגה במועדון 'שלוותא' בתל אביב.

"זה היה כל כך מיוחד שעשינו את זה בירושלים, בבית של בית"ר ומול הקהל שלהם", אמרו חלק מהשחקנים אמש (רביעי). הקפטן עדן בן בסט הוביל את החגיגות כאשר לירן סרדל שכבר לא משחק חודש וחצי בגלל פציעה נראה בריא מתמיד. המאמן ניר קלינגר לא ידע את נפשו לאחר שסיים עונה גדולה מבחינתו בה הוביל את הקבוצה לגביע המדינה וגם השאיר אותה ברוב העונה במאבק הצמוד בצמרת. "ניר קלינגר חזר לבמה של הכדורגל הישראלי ובגדול", אמרו במועדון.

גם הבעלים יואב כץ שבדרך כלל לא פוסל אף גוף תקשורת היה נרגש במיוחד והתקשה לדבר. "לקחנו את התואר השני בחשיבותו. תמיד האמנתי בקבוצה כי היה לנו את התלכיד הנכון", אמר בסיום והוסיף: "הבנייה שלנו התחילה ביוני 2017 וכאשר חיברנו את כולם ביחד לא היה לי ספק שננצח. יש לנו הישגים נאים לאורך שנים אבל הקבוצה הזאת מאוד מיוחדת".

הקבוצה כעת תנסה להתכונן למשחק הליגה בשבת מול מכבי נתניה וביום ראשון תערוך את החגיגות הרשמיות ברחוב העצמאות בחיפה. ביום שני צפוי הבעלים לחזור למשא ומתן מול השחקנים לקראת העונה הבאה שרובם מחזיקים בהצעות שונות. בין השאר המגן דור מלול מבוקש בכל הקבוצות הגדולות, הבלם ניסו קפילוטו זוכה להתעניינות מהליגה ההולנדית, הקשר גל אראל זוכה להכרה מחדש, הקפטן עדן בן בסט צריך להאריך חוזה ואלון תורג'מן רוצה לשחק באירופה. מי שככל הנראה הוכרע עתידו הוא המגן שמואל שיימן שצפוי לעזוב להפועל באר שבע. בנוסף גם עתידו של המאמן ניר קלינגר עדיין לא סגור והמאמן העלה את מניותיו עוד יותר לכיוון המינוי בנבחרת ישראל.

עדן בן בסט מתיז לכל עבר (אודי ציטיאט)
עדן בן בסט מתיז לכל עבר (אודי ציטיאט)

אגב גם הפעם בחר קלינגר להעביר את המחמאות לשחקניו ואמר לאחר הניצחון: "מה שעשינו בניצחון הזה היה שמחה מתפרצת כנגד כל הסיכויים ובאנו כאנדרדוג אבל הבאנו הרבה לב ונשמה. שחקנים נתנו הופעה מדהימה וגם הקהל שלנו נתן הופעה אדירה כאשר עשה את כל הדרך הארוכה. חשוב שנמשיך ונהיה מועדון גדול. במשחק הזה אני חושב שהניסיון שלי שיחק תפקיד כאשר ניתחנו את המשחק קר וידענו שאם נשים שחקן טכני וניתן לבית"ר להתלהב זה יכול לבוא לטובתנו וגל אראל היה מאוד דומיננטי. כאשר המשחק הגיע להארכה כבר ידעתי שאנחנו לוקחים את זה. הפועל חיפה שינתה העונה את הדנ"א מקצה לקצה ושינינו את החשיבה אבל בעיקר השחקנים עשו את השינוי וזה הוכיח לנו כל פעם מחדש".

"לגבי העונה הבאה? נתתי את המילה שלי ליואב כץ שאם לא יהיה קונצנזוס בנבחרת ויואב יסכים לחכות אז אשמח להמשיך כאן. אנחנו כבר עובדים על העונה הבאה וההנהלה עושה מאמץ להשאיר את כל הסגל. ננסה לעשות עוד צעד כי יש לנו קבוצה מדהימה וקהל אדיר שצריך לבוא בהמוניו לכל משחק וההופעה שלנו באירופה תתרום לכך".

גילי ורמוט (אודי ציטיאט)
גילי ורמוט (אודי ציטיאט)

מי שעוד היה אחראי להישג הזה הוא סגן הנשיא דורון אוסידון. האחרון אגב פגש בתחילת המשחק את הבעלים של בית"ר אלי טביב שהזכיר כי הגביע האחרון שלהם היה ביחד בהפועל תל אביב. הפעם אוסידון הבטיח לטביב כי הגביע יהיה שלו ואכן עמד במילה שלו. אוסידון: "האמנתי בקבוצה הזאת כי כאשר הגיע המאמן הגדול כמו ניר קלינגר ידעתי שנצליח".

גם דור מלול שבכלל היה בספק למשחק, אבל השלים 120 דקות, היה נרגש מהתואר הראשון שלו: "יש רגעים מדהימים בכדורגל. אני לא זוכר מתי עשיתי את זה בפעם האחרונה, בפעם האחרונה שלקחתי גביע, זה היה בנערים א'. אני מתרגש. יש לנו שחקנים מדהימים. אם יש מגיע אז זה היום. אנחנו במקום רביעי, רבים עם כל הליגה ונושכים את כולם. אומרים שאנחנו אפיזודה חולפת. אנחנו? אנחנו באים במאני טיים".

ארנסטס שטקוס (אודי ציטיאט)
ארנסטס שטקוס (אודי ציטיאט)

על עיריית ירושלים שהכינה שלטים על הזוכה בגביע אמר המגן: "אין כיף יותר מלפרק את הבמות שלהם. כל כך מגיע לנו. זאת גושפנקא לעונה ענקית. אם אשאר? עכשיו נשב ונדבר. הכל יתבהר בקרוב".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי