קיארטנסון מבוקש, אך קבוצות מבלגיה ומאנגליה נרתעות ממחירו

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | דני מרון

חלוץ מכבי ת"א מעורר עניין, אולם הדרישה לכארבעה מיליון יורו מקשה על התקדמות. דסה ממתין להצעה מצרפת, ליפשיץ יפרוש, ביום שלישי ייערך אירוע פרידה מקרויף והצוות. שועה יפתח בבני יהודה (שני, 21:00 בספורט4)

(גודל טקסט)
מחזור סיום העונה בליגת העל ייערך מחר (שני), ויהיה זה משחקו האחרון של ג'ורדי קרויף כמאמן מכבי תל אביב. הצהובים יתארחו ב"מושבה" מול בני יהודה (21:00, ישיר בספורטHD4) בידיעה שניצחון יעניק להם את המקום השני. אלירן עטר, שנעדר מהסגל בשני המשחקים האחרונים, עשוי לשוב לסגל ולשחק.


את קרויף צפוי להחליף במכבי תל אביב הסרבי ולדימיר איביץ', שיגיע עם צוות מקצועי חדש כשעל פי הפרסומים בסרביה עוזרו יהיה מילוש ואסלינוביץ'. מכבי תל אביב תקיים ביום שלישי במתחם האימונים בקריית שלום אירוע ברביקיו פנימי, בו ייפרדו מהצוות המקצועי ומחלק מהשחקנים שאמורים להיות מוזמנים לשיחות עם המנכ"ל בן מנספורד ובהן יאמר להם על כוונות המועדון כלפיהם, כשעיקר הכוונה היא לעבר השחקנים אשר מסיימים חוזים ובהם טל בן חיים, יובל שפונגין, אופיר דוידזאדה וגידי קניוק. מסתמן שהבלם ז'אן סילבן באבין לא ימשיך ואילו ניק בלקמן ישוב לאנגליה ללא הסכם חתום מולו ומול קבוצתו דרבי קאונטי.


נושא מכירתו של השוער פרדראג ראיקוביץ' ידון מול המאמן ולדימיר איביץ' ואילו בנושא וידאר קיארטנסון, לספורט1 נודע כי מכבי תל אביב דורשת עבורו כארבעה מיליון יורו, דרישה שמקשה על מכירתו נכון לרגע זה. סוכנו בישראל עמית קופלמן, שעובד מול הסוכן האנגלי של קיארטנסון, אישר כי קיימת התעניינות ממועדונים באנגליה ובבלגיה. 


So many hours spent in here that it feels weird to be preparing for our final game at Maccabi… We want to sign off with a win! #YallaMaccabipic.twitter.com/kbEFlk7KMq

— Jordi Cruyff (@JordiCruyff) May 20, 2018

ואם כבר הוזכר פרדראג ראיקוביץ', בהמשך היום יתפרסם סגל נבחרת סרביה למונדיאל ולפי דיווחים ראשוניים השוער נכלל בסגל הרחב, אבל הוא מכיל ארבעה שוערים והמשמעות היא שאחד מהם ינופה לפני ההמראה לרוסיה. האם למרות הכל השוער ייעדר מגביע העולם?


מי שעוד לא ברור אם ימשיך בקריית שלום הוא המגן הימני אלי דסה, שלא חתם על חוזה חדש ארוך טווח שהוצע ל, ודורש חוזה כספי גבוה יותר והמשמעות היא שהוא ייכנס בתום המשחק נגד בני יהודה לשנה האחרונה בחוזהו. מכבי תל אביב אמורה לקבל בקיץ הצעה ממועדון צרפתי המעוניין בדסה ולשני הצדדים ברור כי בתום העונה הבאה אלי דסה יהיה שחקן עם כרטיס ביד. במכבי תל אביב כבר פועלים לצרף מגן מחליף וכפי שפורסם בספורט1 עוד באוקטובר, המועמד המוביל הוא מאור קנדיל מבני יהודה.



דסה. מועדון בצרפת מעוניין בשירותיו (דני מרון)


במקביל לעזיבות האפשריות, במכבי תל אביב ממתינים לקבל תשובות להצעות שהועברו לשוער אריאל הרוש ולחלוץ איתי שכטר. בקריית שלום מאמינים כי שכטר יעדיף את ההצעה שלהם על פני הצעה מהפועל באר שבע, ואילו הרוש בוחן הצעה מאירופה וגם ממכבי חיפה.


באימון הערב של הקבוצה סיפר השוער דניאל ליפשיץ על פרישתו מכדורגל. ליפשיץ בן ה-30 נעדר מאימונים בחודשים האחרונים בעקבות פציעה, אך בסך הכל בשלוש השנים שלו במכבי תל אביב, מאז הצטרף מהפועל רעננה, רשם שבע הופעות. "שמחתי לעשות דרך ארוכה במהלך הקריירה ואם הייתי צריך לבחור מועדון ומקום בו אני מסיים את קריירת המשחק שלי, זה כאן", אתר לאתר הרשמי של הקבוצה, "הנסיבות אמנם לא ממש משמחות שכן מדובר בפציעה בכתף, אבל ברצוני להודות לכל מי ששיחקתי איתו, התאמנתי תחתיו או עבדתי איתו במהלך שלוש השנים במכבי ובכלל לאורך הקריירה".



ליפשיץ במדי מכבי תל אביב. פציעה בכתף הובילה לפרישה (עדי אבישי)


הרכב משוער:
פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'אן סילבן באבין (איתן טיבי), טל בן חיים, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, שרן ייני, אבי ריקן  (דור מיכה), איל גולסה, עומר אצילי (ניק בלקמן), וידאר קיארטנסון.


בני יהודה ערכה את האימון האחרונה. שועה צפוי לפתוח
שחקני בני יהודה ערכו היום את האימון האחרון שלהם לעונה זו, לקראת משחק סיום העונה בו יארחו מחר את מכבי תל אביב במושבה. הזהובים יכולים לסמן לעצמם וי גדול על עונה בהחלט מוצלחת, אחרי שהצליחו להתברג בפלייאוף העליון למרות תחזיות של מאבקי תחתית והישרדות בתחילת העונה. המאמן יוסי אבוקסיס, שחתם בשבוע שעבר על חוזה לחמש שנים נוספות, העדיף שלא לתרגל הרכב פותח באימון המסכם והסתפק במשחקונים ואימון קליל, שהתקיים באווירה משוחררת וטובה.


אבוקסיס יחסר מחר את דן מורי, בן תורג'מן, אלמוג בוזגלו ונריוס ואלסקיס הפצועים, ומי שצפוי לקבל את חולצת ההרכב הוא הצעיר ירדן שועה, שנכנס כמחליף במשחק האחרון נגד מכבי נתניה ומלבד שער נדיר שכבש עם העקב, גם גילה יכולת גבוהה. לקראת המשחק אמר המאמן לאתר הרשמי: "המטרה היחידה שנותרה לנו היא לסיים את העונה עם טעם טוב. כמובן שנגיע מחר במטרה לנצח, אבל קל זה בטח לא יהיה, מול יריבה שצריכה את הניצחון בשביל לסיים במקום השני. אנחנו מבחינתנו נבוא כמו לכל משחק העונה – דרוכים, מוכנים ונחושים לנצח. חג שמח לכולם".



שועה חוגג את הביצוע המופלא, שהיה גם שער הבכורה שלו (דני מרון)


הרכב משוער:
אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, איציק עזוז, אעיד חבשי, אלי בלילתי, סתו פיניש, יובל אשכנזי, יונתן כהן, מאוויס צ'יבוטה, מתן חוזז, ירדן שועה


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי