"גיא לוזון מבין שזו הזדמנות מצוינת עבורו לחזור למרכז הבמה"

גיא לוזון
גיא לוזון | עדי אבישי

אוחנה הסתכן במידה כשבחר במועמד הבכיר שלו לתפקיד מאמן בית"ר ירושלים, בידיעה שכספים יוזרמו בין אם מאנשי עסקים ובין אם מטביב עצמו. מויאל מועמד, בקבוצה הבהירו: לא נעשתה אף פנייה בנוגע לוורד

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הודיעה אתמול (ראשון) על החתמתו של גיא לוזון כמאמן הקבוצה לעונה הקרובה ובכך הראתה סימני חיים ראשונים, אחרי מספר שבועות של קיפאון וחוסר ודאות בכל הנוגע לעתידו הכלכלי של המועדון. מאז הודיע הבעלים אלי טביב על רצונו לעזוב, לקח אלי אוחנה את המושכות לידיו והפך לאיש החזק במערכת, כאשר הוא מקבל רוח גבית מראש העיר ניר ברקת שנרתם לעזור לו ולגייס כספים לטובת המשך תפקודה התקין של הקבוצה.

לוזון, 42, שפוטר בעונה שעברה ממכבי חיפה, אימן בעבר בין השאר גם את הפועל תל אביב, מכבי פתח תקוה, בני יהודה והנבחרת הצעירה. הקריירה שלו גם כללה פרק אירופי לא ארוך, בו אימן את סטנדרד ליאז' הבלגית וצ'רלטון מליגת המשנה באנגליה. לאחר החתימה אמר לוזון: "אני שמח להגיע למועדון גדול כמו בית"ר ירושלים, רואה בזה כבוד ואתגר ענק. מאחל לכולנו בהצלחה, לצוות, קהל ושחקנים. כעת כל כולי נתון לעשייה על מנת להצליח".

בשלב זה טרם החליט המאמן על הצוות שיעבוד תחתיו, כאשר כבר עתה ברור שבניגוד לנעשה בעונה הקודמת בבית"ר, הפעם המאמן בעצמו יבחר את העוזר שיהיה לצידו וכן את מאמן השוערים ומאמן הכושר שירכיבו את הצוות המקצועי. שלומי ודררו שהיה מאמן הכושר של בית"ר בעונה שעברה והיה לדמות מוערכת מאוד בצוות המקצועי, עשוי להישאר בתפקידו גם העונה, אלא אם לוזון יחליט להביא מאמן כושר חדש לקבוצה. על פי התכנון הראשוני, יחזרו שחקני בית"ר לאימונים ב-12 או ב-13 ביוני, כאשר ב-26 ביוני תצא הקבוצה למחנה אימון שכבר נסגר ותוכנן בעיירה טלקי, שנמצאת בסמוך לבודפשט שבהונגריה.

כפי שפורסם, לאוחנה היו למעשה רק שני מועמדים לתפקיד אותם הוא רצה לראות על הקווים בטדי – השניים הללו היו אלישע לוי וגיא לוזון. ברגע שלוי חתם בשבוע שעבר במכבי פתח תקוה, הפך למעשה לוזון למועמד היחיד ואחרי מספר פגישות שנערכו בארבע עיניים בין אוחנה ללוזון עצמו, החליט נציג הבעלים שיש לו את האדם המתאים ועל כן כלל לא פנה למאמנים אחרים. אוחנה, כך מספרים בבית"ר, התרשם מאוד מהנחישות של לוזון להצליח ומכך שהוא נראה רעב מאוד להצליח באחד המועדונים הגדולים בישראל.


אוחנה התרשם מנחישותו ומהרעב של לוזון (ערן לוף)

לוזון, כך מספרים בבית"ר, מבין שגם הסגל העונה לא יהיה כפי שהיה בעונה שעברה, אבל בבית"ר סומכים עליו שבסופו של דבר תהיה קבוצה טובה, כזו שתוכל להסתכל לכיוון החלק העליון. "מבחינת הקבוצה היה חשוב להעביר כאן מסר ברור, שלמרות השבועות האחרונים הקבוצה מתחילה בהכנות לעונה הבאה", אמר גורם במועדון. "גם גיא לוזון מבין שזו הזדמנות עבורו לחזור לקדמת הבמה ובעצם המינוי הזה, גם הוא מקבל כאן צ'אנס לחזור לפרונט, אחרי העונה שעברה שהייתה פחות מוצלחת מבחינתו".

לוזון טרם נקב בשמותיהם של שחקני חיזוק, אך אחד המועמדים לחזור למועדון הוא הקשר קובי מויאל, ששיחק כשנה וחצי בניו יורק קוסמוס מהליגה הצפון אמריקאית. מויאל, שגדל בבית"ר וכבר רשם שתי קדנציות במדיה, שיחק תחת הדרכתו של לוזון בעונת 2008 בבני יהודה וכעת עשויים השניים לאחד שוב כוחות, תחת המדים הצהובים-שחורים.


קובי מויאל. ישוב לקדנציה שלישית בבית"ר? (אודי ציטיאט)

נכון לעכשיו לא ברור מהיכן יגיע המימון המרכזי של בית"ר ירושלים לעונה הקרובה, מעבר להקצבות הניתנות מההתאחדות, הטוטו וזכויות השידור מהטלוויזיה. מצד אחד הודיע הבעלים טביב על רצונו לעזוב ואף הביע את נכונותו לחתום על מכתב שבו הוא מתחייב להתנתק כליל מהמועדון לעונה הקרובה, אך מצד שני טרם גויסו אנשי עסקים על ידי אוחנה וראש העיר ברקת, שלא לדבר על כך שעדין אף אחד לא הביע באופן רשמי את רצונו לרכוש את המועדון מידיו של טביב. יחד עם זאת ועוד לפני שנכנס שקל אחד לקופת המועדון, החליט אלי אוחנה שהמשימה הראשונה שעליו לבצע היא מינוי מאמן בכיר לקבוצה, אחרי שבני בן זקן שאימן בעונה שעברה סיים את תפקידו.

אוחנה, מוסיף גורם בבית"ר, ידע שבכל מקרה יוזרם כסף לקופת המועדון, או מכיוונם של אנשי העסקים שיירתמו לעזור או שטביב עצמו יבין בסופו של דבר שהוא לא יכול לתת לספינה לשקוע ויזרים כסף, גם אם זה יהיה פחות מבעונות קודמות, זאת על מנת ולסייע לבית"ר להתקיים. אוחנה לקח למעשה סיכון מחושב ודי הגיוני שיגיע מימון לכיסוי חוזהו של המאמן ושחקנים שיגיעו וסגר את נושא המאמן במהרה. "טביב הרי מבין דבר או שניים בעסקים והוא לא ייתן לבית"ר לשקוע או להתפרק", אמר גורם במועדון. "אם אלי יבין שאף אחד לא מזרים כספים, הוא יעזור לקבוצה לעמוד על הרגליים. הרי אם בית"ר תתפרק הוא לא יצליח בוודאות להחזיר את ההשקעה שלו, אז הוא מבין היטב שהוא יצטרך בסופו של דבר לעזור למועדון ובעצם לעמוד מאחורי הבטחותיו שלו עצמו, באותה מסיבת עיתונאים, בה אמר שלא ייתן לבית"ר ליפול ויתמוך בה עד שיגיע רוכש חדש".


אוחנה מאמין שהבעלים יתמוך בקבוצה כל עוד יהיה צורך (ערן לוף)

מבחנת סגל השחקנים, אין כרגע כל חדש ולמעט איתי שכטר, חן עזרא, בוריס קליימן וסתיו שושן שעזבו, לא קיבל אף שחקן אישור לעזוב. מספר שחקנים, דוגמת יאקוב סילבסטר, אופיר קריאף ואנתוני וארן, קיבלו הודעה שהאופציה עליהם ממומשת ושחקנים כמו אנטואן קונטה ומרסל הייסטר, שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, קיבלו מסר חד משמעי שכל עוד לא נאמר להם אחרת, הם יצטרכו להתייצב לפתיחת האימונים. בנוגע לעידן ורד, הבהירו בבית"ר חד משמעית שהשחקן חתום לשלוש עונות נוספות ולמרות כל השמועות לא נעשתה שום פנייה מאף קבוצה אחרת בארץ. בבית"ר משוכנעים שבסופו של דבר ורד יישאר ויהיה אחד מעמודי התווך של הקבוצה בעונה הבאה.

בנוסף לכל, בבית"ר מקווים שמחאות האוהדים נגד הבעלים יסתיימו, שכן כל הפגנה כזו מצד אחד מרחיקה רוכשים פוטנציאלים ומצד שני גם גורמת לטביב להקשיח עמדות הן במשא ומתן על מכירת הקבוצה והן ברצון שלו להעביר כספים למען התנהלות המועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי