רשמי: נפסלה מועמדותו של שינו זוארץ לתפקיד היו"ר

שינו זוארץ
שינו זוארץ | אודי ציטיאט

ועדת הכשירות לא אישרה את מינויו של המועמד היחיד לתפקיד יו"ר ההתאחדות בשל "זיקה לפחות לאחת הקבוצות". כידוע, שימש כספונסר במרמורק, במכבי פ"ת וגם בבית"ר ירושלים. מספר חברי הנהלה יוזמים לשנות את התקנון

(גודל טקסט)
שינו זוארץ היה היחיד שהגיש את מועמדותו לתפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לקראת הבחירות שהיו אמורות להיערך ב-31.7.2018, אולם לאחר שהתייצב אתמול (ראשון) בפני ועדת הכשירות והציג תמיכה כמעט מכל קבוצות שלוש הליגות הראשונות בישראל ומסמכים שמעידים, כך על פיו, כי לא הייתה לו זיקה למכבי פתח תקווה או להפועל מרמורק, הוחלט כי מועמדותו נפסלת ועל כן הוא לא יוכל לכהן כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל.


שינו זוארץ הגיב על החלטת הוועדה: "מודה לקבוצות על תמיכה אדירה של למעלה מ-93 אחוז במועמדותי לתפקיד יושב ראש ההתאחדות. אני מכבד את החלטת הוועדה. אני אוהב את הכדורגל הישראלי ואשמח לשרת אותו בעתיד". לאחר הודעת הוועדה התכנסו מספר חברי הנהלה התומכים במועמדותו של זוארץ והחליטו כי כבר ממחר יפעלו לשנות את סעיף הזיקה בתקנון, בטענה שגם כך כיום יש מנהלת שעוסקת בקבוצות המקצועיות וההתאחדות לכדורגל רק בנושא נבחרות ישראל הליגות הנמוכות והנוער.


ועדת הכשירות, בראשה עמדה השופטת בדימוס אסתר דודקביץ, ציינה כי המועמד "הרשים אותנו בקורות חייו, מהן עולה כי הוא הוא מנכ"ל ובעלים של חברה גדולה ורווחית ומנהל פעילות פילנתרופית עשירה במקביל לעבודתו. עוד נתנו דעתנו לכך שלמעלה מ-90 אחוזים מבעלי זכות הבחירה חתמו על כתבי תמיכה במועמד וזו הרשימה אותנו ביותר.



"יחד עם זאת, הסעיף הנדון מצריך הפעלת שיקול דעתנו כדי לקבוע האם המועמד עומד באמות המדיה המפורטות וכן עלינו לעשות. אין עורר שהמועמד לא היה בעל עמדה רשמית באחת הקבוצות – אמנם הוא היה יו"ר מכבי פתח תקוה, אך בשנים 2005 עד 2011.




שינו זוארץ. נמצאה זיקה למכבי פתח תקווה בשנתיים האחרונות (אודי ציטיאט)
 

"המועמד הודה בהגינותו שהוא נוהג לעתים גם להתבטא באופן שעלול ליצור רושם שקבוצת מכבי פתח תקווה שייכת לו, למרות שאין הוא מוסמך לחייב את הקבוצה בהחלטותיו. עינינו הרואות כי המועמד מעורב מאוד לפי טענותיו בניהול הקבוצה, למרות שאין הוא נושא בכל תפקיד רשמי.


"כמו כן התקשרה הקבוצה שבבעלות המועמד בהסכמי חסות גם עם בית"ר ירושלים. המועמד טען כי יש לראותו כאוהד בלבד של מכבי פתח תקווה, אך התרשמנו כי המעורבות שלו בקבוצה משמעותה זיקה של ממש. התרשמנו שלכל הפחות קיימת זיקה למכבי פתח תקווה בשנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות ומדובר בזיקה משמעותית. אשר על כן הגענו לכלל מסקנה כי לא נוכל לאשר את מועמדותו של מר משה זוארץ לכהונת יו"ר ההתאחדות לכדורגל לעת הזו", סיכמה הוועדה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי